W zakresie: - braku opodatkowania środków pobieranych przez Miasto od sąsiednich gmin w zamian za realizację zadań w zakresie lokalnego transportu zbiorowego jako stanowiące wynagrodzenie za świadczone usługi, - uznania, że usługi bezpłatnych przewozów środkami lokalnego transportu zbiorowego, realizowane przez Wnioskodawcę, stanowią usługi w ramach działalności gospodarczej Gminy, o których mowa w
Miejsca świadczenia i opodatkowania usług związanych z transportem lotniczym pasażerów.
Brak prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego w związku z zakupem autobusów elektrycznych oraz ładowarek.
Uznanie rekompensaty z tytułu utraconych przychodów w związku ze stosowaniem zgodnie z obowiązującymi regulacjami prawnymi uprawnień do ulgowych przejazdów w publicznym transporcie zbiorowym za obrót w rozumieniu art. 29a ust. 1 ustawy podlegający opodatkowaniu stawką podatku w wysokości 8%, uznania rekompensaty z tytułu poniesionych kosztów w związku ze świadczeniem usług w zakresie publicznego transportu
Podatek od towarów i usług w zakresie opodatkowania opłaty transakcyjnej.
1. Czy stawki podatku VAT, które stosuje Wnioskodawca przy naliczaniu VAT od transaction fee, czyli opłaty manipulacyjnej ściśle związanej z wystawieniem i sprzedażą biletu lotniczego w wysokości 0% na trasy międzynarodowe i 7 (8%) na trasy krajowe są prawidłowe?2. Czy w opisanym zdarzeniu przyszłym gdy zakupiony bilet będzie dotyczył trasy przelotu w całości przebiegającej poza terytorium Polski,
VAT - w zakresie opodatkowania właściwą stawką podatku opłat manipulacyjnych pobieranych z tytułu sprzedaży biletów kolejowych na trasy krajowe i międzynarodowe.
Opodatkowanie rekompensaty stanowiącej udział Związku Gmin w kosztach utrzymania kursów i połączeń komunikacyjnych;- Opodatkowanie rekompensaty stanowiącej refundację kosztów stosowania uprawnień do ulgowych przejazdów stanowionych przez Związek Gmin.
Uznanie, że zwrot kosztów stosowanych zwolnień i ulg przewozowych stanowi usługę oraz momentu powstania obowiązku podatkowego od otrzymanych od jednostek samorządu terytorialnego zwrotów stosowania ulg i zwolnień przewozowych
Czy własne usługi przewozu osób świadczone za pomocą własnych autokarów winny być opodatkowane na zasadach ogólnych stawką 8%. Czy usługi przewozu osób świadczone za pomocą dzierżawionego autokaru można traktować jako usługi własne, od zakupu których przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego. Czy usługi obce zakupywane dla bezpośredniej korzyści turystów winny być opodatkowane marżą zgodnie
Czy rekompensata otrzymana przez Spółkę jako wyrównanie ujemnego wyniku finansowego netto do poziomu poniesionych kosztów plus tzw. rozsądny zysk stanowi obrót w rozumieniu art. 29 ust.1 ustawy o VAT? W sytuacji, jeżeli rekompensata podlegałaby opodatkowaniu, to jaki jest moment jej powstania? Czy za podstawę opodatkowania rekompensaty należy przyjąć kwotę brutto? Jaką stawkę należy zastosować?
Czy właściwy jest sposób dokumentowania otrzymywanych zaliczek rekompensaty oraz jej rozliczenia przedstawiony przez Spółkę?
1. Czy otrzymane wynagrodzenie (rekompensata) z budżetu danej gminy stanowi obrót będący podstawą opodatkowania podatkiem od towarów i usług? 2. Czy Spółka powinna dokumentować obrót z tego tytułu fakturą VAT, czy wystarczy innym dokumentem księgowym np: notą księgową - obciążeniową?
Dopłaty do biletów wypłacane Wnioskodawcy przez Urząd Marszałkowski pozostają w bezpośrednim związku ze świadczonymi przez Wnioskodawcę usługami regularnego przewozu osób. Dopłaty te nie stanowią pokrycia ogólnych kosztów działalności Wnioskodawcy. Zatem podlegają opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.
Podatek od towarów i usług w zakresie opodatkowania rekompensaty za świadczone usługi.
opodatkowanie otrzymywanej przez Wnioskodawcę dopłaty otrzymywanej w formie zapłaty za wozokilometr, oraz sposób udokumentowania wzajemnych rozliczeń pomiędzy stronami
1. Czy dotacja przedmiotowa, stanowiąca dopłatę do ceny biletów, sprzedawanych pasażerom za przewóz, podlega opodatkowaniu podatkiem VAT? 2. Kiedy powstaje obowiązek podatkowy czy w miesiącu, za który rozlicza się sprzedaż biletów wg paragonów z kasy fiskalnej, czy w momencie uznania rachunku bankowego zakładu kwotą przekazanej dotacji przedmiotowej?
Czy rekompensata na pokrycie kosztów wynikających ze świadczenia usług publicznych w zakresie usług komunikacji miejskiej na terenie Gminy, którą otrzymuje Wnioskodawca od Gminy stanowi w 2011 r. i 2012 r. (oraz w latach następnych) obrót podlegający opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług?
Czy Zainteresowany powinien dokonać korekty wszystkich faktur VAT wystawionych dotychczas i zwierających podatek od towarów i usług poprzez naliczenie rekompensaty z pominięciem podatku VAT oraz skorygować deklaracje VAT za te okresy?
Czy podatek VAT naliczony związany z realizacją usług publicznych w zakresie komunikacji miejskiej będzie podlegał w całości odliczeniu?
Otrzymywane przez Wnioskodawcę od Gminy w latach 2007-2011 dopłaty do linii kursów nierentownych utrzymywanych ze względów społecznie uzasadnionych nie stanowiły obrotu w rozumieniu art. 29 ust. 1 ustawy, a w konsekwencji nie podlegały opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.
Czy otrzymana od stycznia 2010 r. rekompensata z budżetu Gminy stanowi obrót będący podstawą opodatkowania podatkiem od towarowi usług?
Otrzymana dotacja do wozokilometra nie stanowi obrotu i tym samym nie jest uwzględniana przy obliczeniu struktury, o której mowa w art. 90 ustawy.