Dochody ze sprzedaży nadwyżek energii elektrycznej uzyskiwane przez osobę mieszkającą w Polsce podlegają opodatkowaniu wyłącznie w Polsce, zgodnie z art. 21 Konwencji polsko-ukraińskiej, jako 'inne dochody', bez zastosowania metody unikania podwójnego opodatkowania.
Komplementariusz w spółce komandytowej, który uzyskuje dochody z tytułu udziału w jej zyskach, jest uprawniony do pomniejszenia zryczałtowanego podatku dochodowego od tych przychodów o kwotę odpowiadającą iloczynowi jego procentowego udziału w zysku spółki oraz podatku należnego od dochodu spółki, zgodnie z art. 30a ust. 6a Ustawy o PIT.
Podmiot zwolniony podatkowo na podstawie art. 6 ustawy o CIT korzysta ze zwolnienia z prowadzenia ksiąg w formie elektronicznej poza zakresem działalności gospodarczej. Przychody podlegające obowiązkowi prowadzenia ksiąg ustala się według wartości przychodów podatkowych.
Dla potrzeb art. 19a ust. 5 pkt 3 lit. a) VAT, moment wykonania usługi budowlanej wyznacza zakończenie wszystkich formalności, co łączy się z odbiorem prac, a w przypadku niektórych formalności decydujące jest wykazanie zakończenia usługi w protokole odbioru, co stwarza podstawę do pełnego rozliczenia podatków.
Osoba fizyczna przebywająca w Finlandii od 3 stycznia 2024 r, która od 10 stycznia jest uznawana przez ten kraj za rezydenta podatkowego, podlega w Polsce ograniczonemu obowiązkowi podatkowemu od tego dnia do końca roku, z uwzględnieniem postanowień Konwencji polsko-finlandzkiej. W dniach 1-9 stycznia obowiązuje nieograniczony obowiązek podatkowy w Polsce.
Od dnia 12 grudnia 2023 r. podatnik jest uznawany za rezydenta podatkowego Rzeczypospolitej Polskiej, spełniając kryteria ośrodka interesów życiowych oraz przebywając w kraju dłużej niż 183 dni w roku podatkowym, co skutkuje nieograniczonym obowiązkiem podatkowym.
Opodatkowania emerytur otrzymywanych z Francji, przez osobę mającą miejsce zamieszkania w Polsce.
Od kiedy Spółka będzie zobowiązana do rozpoczęcia prowadzenia ksiąg rachunkowych przy użyciu programów komputerowych i przesyłania właściwemu naczelnikowi urzędu skarbowego tych ksiąg po zakończeniu roku podatkowego w postaci elektronicznej odpowiadającej strukturze logicznej której mowa w art. 193a § 2 Ordynacji podatkowej, na zasadach dotyczących przesyłania ksiąg podatkowych lub ich części określonych
Odliczenie podatku naliczonego z faktury wystawionej wcześniej niż 30 dni przed dostawą towaru.
Skutki podatkowe wystąpienia Wnioskodawcy ze spółki komandytowej i otrzymania zwrotu wkładów.
Czy wszystkie opłaty egzekucyjne pobrane lub ściągnięte po dniu 01 stycznia 2019 r. stały się daninami publicznymi, o których mowa w art. 149 ust. 1 ustawy o komornikach sądowych i które w myśl art. 149 ust. 1 i 2 ustawy o komornikach sądowych po potrąceniu wynagrodzenia prowizyjnego powinny być odprowadzone na rachunek organu podatkowego, czy też przepisy art. 149 ust. 1 i 2 ustawy o komornikach sądowych
Podatek od towarów i usług w zakresie odliczenia podatku naliczonego z faktury wystawionej wcześniej niż 30 dni przed dostawą towaru.
Moc ochronna interpretacji wydanej w 2016 r. w zakresie stawki VAT.
Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym począwszy od roku podatkowego rozpoczynającego się 1 października 2022 r. Wnioskodawca może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów Koszty Kwalifikowane niezaliczone do kosztów uzyskania przychodów w poprzednich latach podatkowych w taki sposób, że kwota Kosztów Kwalifikowanych podlega zaliczeniu do kosztów uzyskania przychodów w kolejnych
Zapytanie w zakresie: 1. Czy limit, o którym była mowa w art. 15e ust. 1 w zw. z ust. 12 ustawy o CIT, należało w latach 2018-2021 wyliczyć bez uwzględnienia przychodów oraz kosztów uzyskania przychodów Wnioskodawcy uzyskanych z działalności wolnej od podatku CIT na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o CIT? (stan faktyczny) 2. Czy ustalając w latach 2018-2021 nadwyżkę kosztów usług niematerialnych
Zapytanie, czy: 1. Limit, o którym była mowa w art. 15e ust. 1 w zw. z ust. 12 ustawy o CIT, należało w latach 2018-2021 wyliczyć bez uwzględnienia przychodów oraz kosztów uzyskania przychodów Wnioskodawcy uzyskanych z działalności wolnej od podatku CIT na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o CIT. 2. Ustalając w latach 2018-2021 nadwyżkę kosztów usług niematerialnych ponad limit, o którym była
Zastosowanie zwolnienia od podatku dla usług szkoleniowych świadczonych dla dla fizjoterapeutów, pielęgniarzy/pielęgniarek, położnych, ratowników medycznych, lekarzy, farmaceutów, diagnostów i felczerów oraz zastosowanie zwolnienia od podatku dla usług szkoleniowych prowadzonych dla naturopatów, osteopatów, chiropraktyków, bioenergoterapeutów, biomasażystów, akupunkturzystów, radiestetów i techników
Ustalenie rezydencji podatkowej podatnika (obywatela Polski) mającego stałe miejsce zamieszkania w Wielkiej Brytanii, osiągającego dochody tylko w Wielkiej Brytanii.
Ustalenia: - czy wydatki, które nie zostały zaliczone przez Wnioskodawcę do kosztów uzyskania przychodu w latach 2018-2021 mogą zostać zaliczone przez Wnioskodawcę do kosztów uzyskania przychodów jednorazowo w roku 2022 bez względu na limity wyliczone na podstawie nieobowiązującego już art. 15e ust. 12 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, - czy Wnioskodawca może zaliczać do kosztów uzyskania
Ustalenia: - czy wydatki, które nie zostały zaliczone przez Wnioskodawcę do kosztów uzyskania przychodu w latach 2018-2021 mogą zostać zaliczone przez Wnioskodawcę do kosztów uzyskania przychodów jednorazowo w roku 2022 bez względu na limity wyliczone na podstawie nieobowiązującego już art. 15e ust. 12 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, - czy Wnioskodawca może zaliczać do kosztów uzyskania
W zakresie stosowania przepisów dotyczących finansowania dłużnego, o których mowa w art. 15c ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.
Ustalenie czy Spółka jest/będzie uprawniona, począwszy od roku podatkowego rozpoczynającego się 1 lipca 2022 r., do zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów Koszty Ponad Limit w każdym z kolejnych 5 lat podatkowych (licząc od roku poniesienia Kosztów Ponad Limit) do wysokości kwoty 3.000.000 zł powiększonej o 5% podatkowej EBITDA, odpowiadającej nadwyżce sumy przychodów ze wszystkich źródeł przychodów