Usługi pośrednictwa komercyjnego, sklasyfikowane jako PKWiU 74.90.12.0, świadczone przez wnioskodawcę jako manager ds. ekspansji, są opodatkowane stawką 8,5% ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.
Podatnik wykorzystujący samochód osobowy w sposób mieszany, tj. do celów służbowych i prywatnych, ma ograniczone prawo do odliczenia VAT do 50% dla wydatków związanych z pojazdem, co obejmuje usługi pośrednictwa leasingowego, zgodnie z art. 86a ust. 1 i 2 ustawy o VAT.
Usługi pośrednictwa finansowego świadczone w ramach współpracy z bankiem są zasadniczo zwolnione z VAT, lecz po wyborze opcji opodatkowania będą opodatkowane. Spółka ma prawo do odliczenia VAT naliczonego przed rezygnacją z opcji opodatkowania, lecz po rezygnacji wymagana będzie proporcjonalna korekta odliczenia.
Zastosowanie postanowień PL-US UPO pozwala na obniżenie stawki podatku u źródła lub zwolnienie z tego podatku w odniesieniu do odsetek wypłacanych amerykańskiemu bankowi, pod warunkiem uzyskania stosownego certyfikatu rezydencji oraz spełnienia warunków dotyczących rzeczywistego właściciela odsetek.
Dla celów zastosowania obniżonej stawki podatku u źródła wynikającej z PL-LUX UPO, płatnik po uzyskaniu certyfikatu rezydencji od rzeczywistego właściciela odsetek może stosować preferencyjną stawkę, jeżeli dochowa należytej staranności, w tym potwierdzi, że odsetki wypłacane są na korzyść rzeczywistego właściciela będącego luksemburskim rezydentem podatkowym.
W celu określenia stawki podatku u źródła dla odsetek uzyskanych w Polsce, podmioty transparentne w Luksemburgu powinny stosować przepisy PL-LUX UPO. Warunkiem zastosowania obniżonej stawki 5% jest posiadanie certyfikatu rezydencji oraz oświadczenia, że rzeczywisty właściciel jest beneficjentem odsetek.
Wynagrodzenie oraz inne świadczenia wynikające z działalności gospodarczej otrzymane po jej zakończeniu stanowią przychód z tej działalności, co zwalnia podmiot wypłacający z obowiązku sporządzenia informacji o przychodach na podstawie art. 42a ust. 1 UPDOF.
Operator bramki płatności kryptowalutowych, działający wyłącznie jako pośrednik w transakcjach, nie generuje przychodu z odpłatnego zbycia walut wirtualnych; uzyskuje on jedynie przychód z tytułu opłat i prowizji za świadczone usługi pośrednictwa, a nie z samego obrotu walutami wirtualnymi.
Obowiązek podatkowy z tytułu importu usług pośrednictwa powstaje z chwilą wykonania usługi, tj. przybycia gościa, natomiast dla usług wynajmu krótkoterminowego, gdy nie wystawiono faktury, obowiązek powstaje z chwilą upływu terminu płatności, zgodnie z art. 19a ust. 7 ustawy o VAT.
Czynności podejmowane przez X. sp. z o.o. polegające na internetowej obsłudze sprzedaży towarów w ramach dropshippingu, kwalifikowane są jako dostawa towarów. VAT obejmuje całość otrzymanego świadczenia, nie zaś wyłącznie prowizję, gdyż X. sprawuje ekonomiczne władztwo nad towarami.
Płatności wnioskodawcy na rzecz zagranicznych kontrahentów nie mieszczą się w zakresie świadczeń określonych w art. 21 ust. 1 pkt 2a ustawy o CIT, zatem nie podlegają opodatkowaniu zryczałtowanym podatkiem dochodowym oraz obowiązkom płatnika, o których mowa w art. 26 ust. 1 ustawy o CIT.
Opłaty wstępne i roczne pobierane przez spółki za prezentację na portalu informacyjnym nie stanowią wynagrodzenia za usługi i nie podlegają VAT, gdyż brak jest komercyjnego charakteru oraz bezpośredniej korzyści w relacji usługodawca-usługobiorca.
Możliwość zwolnienia od podatku, na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 37 ustawy, usług nabywanych od Firmy niemieckiej.
W zakresie ustalenia: 1. czy Spółka ma obowiązek pobrania zryczałtowanego podatku dochodowego, o którym mowa w art. 21 ust. 1 ustawy o CIT, od kwot przekazywanych na rzecz Producenta na podstawie zawartej umowy współpracy, za zakup licencji end user na Produkty przeznaczone na odsprzedaż klientom Spółki w tzw. modelu „white label”, czyli pod własną marką Spółki, 2. czy Spółka dokonując płatności, o
Opodatkowanie przychodów według ryczałtu ewidencjonowanego oraz zastosowania stawek podatku dla świadczonych usług.
Uznanie wykonywanych czynności na rzecz Partnerów Usługowych za usługę pośrednictwa opodatkowaną VAT, ustalenie dla niej podstawy opodatkowania, sposobu jej dokumentowania, momentu powstania obowiązku podatkowego dla tej usługi, opodatkowanie czynności wydania Voucherów oraz sposób jej dokumentowania, skutki podatkowe upływu terminu ważności Vouchera.
Czy w świetle przedstawionego opisu stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego działalność Pracowników Wnioskodawcy w Polsce będzie prowadziła do powstania tzw. stałego zakładu, w rozumieniu art. 4a ust. 11 ustawy o CIT, w związku z art. 5 UPO, w związku z czym Spółka będzie podlegać w Polsce obowiązkowi podatkowemu zgodnie z art. 3 ust. 2 ustawy o CIT?
Prawo do odliczenia podatku VAT z faktur za usługi pośrednictwa sprzedaży udziałów w Spółce Inwestycyjnej.
Czy uzyskane i uzyskiwane w przyszłości przez Agenta wynagrodzenie na podstawie Umowy Agencyjnej nie stanowi przychodu, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 2a ustawy o CIT, podlegającego opodatkowaniu w Polsce zryczałtowanym podatkiem dochodowym, a w konsekwencji, na Wnioskodawcy, jako podmiocie dokonującym wypłat na rzecz Agenta, nie ciąży obowiązek pobrania zryczałtowanego podatku dochodowego w dniu
Ustalenie czy wynagrodzenie otrzymane za wykonywane czynności stanowi podstawę opodatkowania w rozumieniu art. 29a ust. 1 ustawy oraz czy wykonywane czynności korzystają ze zwolnienia od podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 38 ustawy.
Czy Spółka ma obowiązek pobrania podatku u źródła od kwot przekazywanych na rzecz Producenta i Dystrybutora na podstawie umów pośrednictwa i umów licencyjnych oraz czy będzie zobowiązana do realizacji innych obowiązków określonych w art. 26 ustawy o CIT, w tym w szczególności do uzyskania certyfikatu rezydencji podatkowej nierezydenta oraz przesłania informacji, o których mowa w art. 26 ust. 3 pkt
Powstanie obowiązku podatkowego w związku z otrzymaniem Opłaty Rezerwacyjnej.
Zryczałtowany podatek dochodowy od przychodów osiąganych w pośrednictwie w obrocie nieruchomościami.