Operator bramki płatności kryptowalutowych, działający wyłącznie jako pośrednik w transakcjach, nie generuje przychodu z odpłatnego zbycia walut wirtualnych; uzyskuje on jedynie przychód z tytułu opłat i prowizji za świadczone usługi pośrednictwa, a nie z samego obrotu walutami wirtualnymi.
System oraz aplikacja dostarczane przez spółkę uznaje się za platformy według art. 75a ust. 1 pkt 12 ustawy o wymianie informacji podatkowych, co nakłada na spółkę obowiązek raportowania o sprzedawcach zgodnie z art. 75b ust. 1 ustawy.
Oprogramowanie, które nie ingeruje w ustalenia dotyczące poboru i wypłaty wynagrodzenia z tytułu czynności wykonywanych przez użytkowników, nie spełnia definicji platformy w rozumieniu ustawy o wymianie informacji podatkowych, tym samym podmiot nie uzyskuje statusu operatora platformy i nie jest objęty obowiązkiem raportowania.
Serwis, który poza wystawianiem ofert i reklamowaniem stosownych czynności umożliwia dodatkowo interakcję między użytkownikami i częściową obsługę płatności, nie korzysta z wyłączenia z definicji "platformy" zawartego w art. 75a ust. 2 ustawy o wymianie informacji podatkowych, co uzasadnia uznanie wnioskodawcy za operatora platformy.
Opłaty wstępne i roczne pobierane przez spółki za prezentację na portalu informacyjnym nie stanowią wynagrodzenia za usługi i nie podlegają VAT, gdyż brak jest komercyjnego charakteru oraz bezpośredniej korzyści w relacji usługodawca-usługobiorca.
Wnioskodawca, jako operator platformy, spełnia definicję platformy według art. 75a ust. 1 pkt 12 ustawy i jest zobowiązany do przekazywania informacji o sprzedawcach do KAS, na podstawie art. 75b ust. 1 tejże ustawy.
Uznanie, iż świadczenie TOP w związku, z którym Wnioskodawca otrzymuje wynagrodzenie od kontrahenta stanowi odpłatne świadczenie usług w rozumieniu art. 8 ust. 1 ustawy o VAT oraz uznanie, iż obowiązek podatkowy w związku z wynagrodzeniem za usługę TOP powstaje w momencie otrzymania informacji o należnym Wnioskodawcy wynagrodzeniu.
Wymiana informacji podatkowych z innymi państwami.
Wymiana informacji podatkowych z innymi państwami.
Zastosowanie zwolnienia, o którym mowa w art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. a ustawy.
Wymiana informacji podatkowych z innymi państwami.
Wymiana informacji podatkowych z innymi państwami
Brak możliwości skorzystania ze zwolnienia z opodatkowania podatkiem od towarów i usług najmu lokali na rzecz operatora.
Wymiana informacji podatkowych z innymi państwami.
Wymiana informacji podatkowych z innymi państwami.
Wymiana informacji podatkowych z innymi państwami
Wymiana informacji podatkowych z innymi państwami
Wymiana informacji podatkowych z innymi państwami
Wymiana informacji podatkowych z innymi państwami
Wymiana informacji podatkowych z innymi państwami
W zakresie ustalenia, 1. czy wydatki poniesione na nieodpłatnie przekazane pracownikom bony jednego przeznaczenia stanowią koszt uzyskania przychodów zgodnie z art. 15 ust. 1 Ustawy o CIT, 2. czy wydatki poniesione na nieodpłatnie przekazane pracownikom bony jednego przeznaczenia stanowią koszt uzyskania przychodów w kwocie brutto wynikającej z otrzymanych od Operatora faktur VAT.
Brak obowiązku wystawienia faktur na rzecz Spółek zatrudniających, w związku z przekazaniem przez te Spółki zatrudniające należności z tytułu zakwaterowania i prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego z tytułu nabycia usług noclegowych świadczonych przez zewnętrznych dostawców w przypadku gdy nie dojdzie do odsprzedaży tych świadczeń.