Czy wszystkie opłaty egzekucyjne pobrane lub ściągnięte po dniu 1 stycznia 2019 r. stały się daninami publicznymi, o których mowa w art. 149 ust. 1 ustawy o komornikach sądowych i które w myśl art. 149 ust. 1 i 2 ustawy o komornikach sądowych po potrąceniu wynagrodzenia prowizyjnego powinny być odprowadzone na rachunek organu podatkowego, czy też przepisy art. 149 ust. 1 i 2 ustawy o komornikach sądowych
Podstawa opodatkowania właściwa dla czynności, za które komornik pobiera opłaty nieegzekucyjne.
Wydanie interpretacji indywidualnej w zakresie interpretacji przepisów ustawy o komornikach sądowych oraz ustawy o kosztach komorniczych.
Czy wszystkie opłaty egzekucyjne pobrane lub ściągnięte po dniu 01 stycznia 2019 r. stały się daninami publicznymi, o których mowa w art. 149 ust. 1 ustawy o komornikach sądowych i które w myśl art. 149 ust. 1 i 2 ustawy o komornikach sądowych po potrąceniu wynagrodzenia prowizyjnego powinny być odprowadzone na rachunek organu podatkowego, czy też przepisy art. 149 ust. 1 i 2 ustawy o komornikach sądowych
W zakresie opodatkowania otrzymanej kary umownej i rozliczenia kosztów komorniczych.
Czy w przypadku, gdy podatnik otrzyma od klienta pieniądze nie tytułem wynagrodzenia (honorarium), a z tytułu opłaty sądowej, skarbowej, administracyjnej, do zapłaty której jest wyłącznie zobowiązany klient podatnika (np. opłata od pozwu, opłata kancelaryjna, opłata skarbowa, opłata administracyjna, zaliczka na wydatki w toku postępowania itd.), to czy te kwoty stanowią podstawę opodatkowania VAT czy
Brak opodatkowania opłaty za dodatkowe usługi w zakresie odbierania odpadów komunalnych.
W zakresie zwolnienia od podatku usług polegających na udostępnianiu możliwości uczestnictwa w konferencji naukowej.
Podatek od towarów i usług w zakresie wliczania do opłaty egzekucyjnej kwot podatku VAT.
Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie momentu zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków na podatek od czynności cywilnoprawnych, koszty sądowe, koszty komornika, koszty zastępstwa procesowego oraz koszty wynagrodzeń pracowników etatowych oraz prezesa zarządu Spółki oraz w zakresie momentu zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków na koszty administracyjno-biurowe oraz koszty
Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów w zakresie wydatków poniesionych na nabycie wierzytelności oraz ich windykację oraz odpisów aktualizujących dokonanych zgodnie z przepisem art. 16 ust. 2a tej ustawy.
Czy w świetle ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług do pobieranych, w ramach wykonywania czynności egzekucyjnych, których komornik będzie działał jako organ władzy publicznej, opłat kancelaryjnych których wysokość jest ściśle określona w przepisach prawa i wynika z art. 77 ustawy z dnia 28 lipca 2005 r. o kosztach sądowych w sprawach cywilnych znajdzie zastosowanie zwolnienie
dotyczy zwolnienia od podatku dochodowego dochodów Spółdzielni uzyskiwanych z tytułu zwrotu kosztów windykacji (opłaty sądowe i komornicze) - na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 44 ustawy z dnia 15.02.1992r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2000r. Nr 54, poz. 654 ze zm.).
CZY OTRZYMANE KWOTY (WCZEŚNIEJ)UZNANE ZA KOSZTY NIESTANOWIĄCE KOSZTÓW UZYSKANIA PRZYCHODÓW SĄ PRZYCHODEM PODATKOWYM?
Czy zasądzone przez sąd lecz nie zapłacone przez dłużnika należne wierzycielowi odsetki od wierzytelności nieściągalnych stanowią koszt uzyskania przychodu u wierzyciela? Czy u wierzyciela stanowią koszt uzyskania przychodu wydatki dotyczące opłat sądowych, komorniczych i innych poniesionych w związku z dochodzeniem niezapłaconych należności od dłużnika?