Składki na fundusz pomocowy systemu ochrony banków spółdzielczych, stanowią koszty uzyskania przychodów, jeśli są nakierowane na zachowanie lub zabezpieczenie źródła przychodów, zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy o CIT, oraz wymogami bezpieczeństwa finansowego instytucji.
Składki na funkcjonowanie systemu ochrony banków komercyjnych mogą zostać uznane za koszty uzyskania przychodów, jeżeli ich poniesienie ma na celu zachowanie lub zabezpieczenie źródła przychodów, pomimo braku obowiązkowego charakteru przynależności do systemu.
Czynności wykonane przez gminę w ramach realizacji projektu dotyczącego jakości powietrza nie stanowią działalności opodatkowanej VAT, a gmina, działając jako organ publiczny, nie ma prawa do odliczenia podatku naliczonego, zgodnie z art. 15 i 86 ustawy o VAT.
Koszt oklejenia samochodu folią ochronną, wykorzystywanego głównie w działalności gospodarczej, stanowi koszt uzyskania przychodu, o ile wydatek ten służy zachowaniu lub zabezpieczeniu źródła przychodów, a nie jego prywatnemu wykorzystaniu. Wydatek musi być właściwie udokumentowany i nie wymieniony w art. 23 ustawy o PIT.
Składki ponoszone przez bank na funkcjonowanie spółki zarządzającej systemem ochrony mogą być uznane za koszty uzyskania przychodów, jako koszty pośrednio związane z prowadzoną działalnością gospodarczą banku, spełniające przesłanki art. 15 ust. 1 UPDOP, niewykluczone z wykazu art. 16 ust. 1 UPDOP.
Gminie nie przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego wykazanego na fakturach dokumentujących wydatki związane z realizacją projektu ochrony przyrody i edukacji ekologicznej, gdyż wydatki te nie są związane z wykonywaniem czynności opodatkowanych VAT, a działalność mieści się w zakresie zadań publicznych.
Usługi administracyjne wspierające działalność leczniczą, niemające charakteru terapeutycznego ani świadczone przez niepodmioty lecznicze, nie mogą korzystać ze zwolnienia z VAT jako usługi ściśle związane z opieką medyczną na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 18a ustawy o VAT.
Opłaty podwyższone za przekroczenie ilości i jakości ścieków, jako sankcje za naruszenia przepisów ochrony środowiska, nie mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów zgodnie z ustawą o podatku dochodowym od osób prawnych, art. 16 ust. 1 pkt 19 lit. a.
Spółka z o.o. powstała z przekształcenia jednoosobowej działalności gospodarczej nie nabywa ochrony wynikającej z art. 14k i 14m Ordynacji podatkowej na przyszłe zdarzenia podatkowe; ochrona ta dotyczy jedynie działań podjętych przed przekształceniem, do których poprzednik prawny faktycznie się zastosował.
Przychód koła łowieckiego z tytułu nieodpłatnego użytkowania adresu, o ile przeznaczony na cele statutowe w zakresie ochrony środowiska, jest zwolniony z opodatkowania zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.
Zwolnienie od podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 18 i 19 ustawy o VAT przysługuje, jeżeli usługi akupunktury i elektroakupunktury są świadczone w ramach działalności leczniczej lub przez osoby spełniające kryteria zawodu medycznego określony ustawowo, a osoby te posiadają odpowiednie dyplomy, potwierdzone przez polskie lub zagraniczne organy po dokonanej nostryfikacji. Brak formalnej ścieżki
Nabycie zorganizowanej części przedsiębiorstwa realizującej usługi zdrowotne, w tym na podstawie kontraktu z NFZ, podlega wyłączeniu z opodatkowania podatkiem od czynności cywilnoprawnych jako czynność w sprawach zdrowia na podstawie art. 2 pkt 1 lit. f) ustawy o PCC.
Podatnik realizujący zadania w zakresie ochrony przyrody, niewykonujący czynności opodatkowanych, nie ma prawa do odliczenia podatku naliczonego od wydatków niegenerujących przychodów opodatkowanych; art. 86 ust. 1 ustawy o VAT.
Podmiot niebędący czynnym podatnikiem VAT, świadczący usługi zwolnione z VAT, nie może skorzystać z obniżenia podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, gdyż zakupione towary i usługi nie są związane z wykonywaniem czynności opodatkowanych.
Usługi opieki medycznej świadczone przez psychologów i psychoterapeutów, skoncentrowane na profilaktyce i poprawie zdrowia psychicznego, gdy są wykonywane przez osoby posiadające wymagane kwalifikacje zawodowe, korzystają ze zwolnienia z podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 19 ustawy o VAT.
Województwo oraz jego Partnerzy nie działają w charakterze podatników VAT w kontekście realizacji projektu e-usług, ponieważ nie wykonują czynności gospodarczej w rozumieniu art. 15 ust. 2 ustawy o VAT. W ramach realizacji zadań publicznych nie są zobowiązani do rozliczania VAT z tytułu nieodpłatnych przekazań.
Świadczenia wypłacone na mocy wskazanych ugód sądowych stanowią przychód ze stosunku pracy podlegający opodatkowaniu, ponieważ nie spełniają warunków do zwolnienia z podatku przewidzianego w art. 21 ust. 1 pkt 3 i 3b ustawy o PIT, gdyż brakuje podstaw prawnych dla określenia ich wysokości jako odszkodowania według przepisów prawa.
W przypadku sukcesji uniwersalnej w wyniku podziału spółki, ochrona wynikająca z interpretacji indywidualnych przysługuje następcy prawnemu tylko wtedy, gdy poprzednik faktycznie zastosował się do otrzymanych interpretacji przed podziałem.
Usługi w postaci opracowywania zindywidualizowanych planów ćwiczeń fizycznych i żywieniowych z udziałem opieki medycznej, świadczone przez lekarza, są zwolnione z VAT, jeżeli spełniają funkcje profilaktyki, zachowania, przywracania i poprawy zdrowia, w ramach wykonywania zawodów medycznych.
Usługi związane z przebudową/remontem nabrzeży portowych, które przyczyniają się do ochrony środowiska morskiego i utrzymania akwenów w odpowiednim stanie, podlegają stawce VAT 0% zgodnie z art. 83 ust. 1 pkt 11 ustawy o VAT, przy posiadaniu odpowiedniej dokumentacji.
Nadleśnictwo nie przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z faktur dotyczących nabycia towarów i usług w ramach projektu ochrony przyrody, ponieważ brak jest bezpośredniego związku tych wydatków z czynnościami opodatkowanymi podatkiem VAT.
Lasy Państwowe, realizując projekty ochrony przyrody, nie mają prawa do odliczenia podatku naliczonego, ponieważ działania te nie są związane z wykonywaniem czynności opodatkowanych VAT, co wyklucza zastosowanie art. 86 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług.
Wydatki ponoszone na utrzymanie psa, niewykazujące bezpośredniego związku z uzyskiwanymi przychodami ani nie mające charakteru kosztów ogólnych przedsiębiorstwa, nie dają prawa do odliczenia podatku naliczonego od VAT; charakter zachowań psa należy do sfery wsparcia osobistego, nie działalności gospodarczej.