Bony promocyjne nie stanowią przychodu podatkowego, ponieważ nie przynoszą realnej korzyści ekonomicznej. Natomiast bony towarowe i świadczenia pieniężne stanowią przychód z innych źródeł i mogą być zwolnione z opodatkowania jedynie w zakresie nieprzekraczającym 200 zł. Z tytułu przyznania tych świadczeń powstają obowiązki informacyjne, nie powstają jednak obowiązki płatnicze.
Świadczenia pieniężne wypłacane w ramach Programu Poleceń, skierowanego do szerokiej grupy współpracowników, należy kwalifikować jako przychody z innych źródeł, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 9 ustawy o PDOF, co zwalnia płatnika z obowiązku pobierania zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych.
Nagrody pieniężne przyznane przez Powiat za osiągnięcia sportowe stanowią przychód z innych źródeł, a nie z działalności wykonywanej osobiście, co determinuje wyłącznie obowiązek informacyjny w zakresie podatku dochodowego.
Wypłaty nagród rekrutacyjnych w ramach Programu Poleceń Pracowniczych stanowią przychód z innych źródeł zgodnie z art. 10 ust. 1 pkt 9 ustawy o PIT, co zwalnia spółkę z obowiązku pobierania zaliczek na podatek dochodowy od tego przychodu i ogranicza jej obowiązek do wypełnienia obowiązków informacyjnych.
Nagrody w organizowanych przez Spółkę konkursach stanowią przychód z innych źródeł i podlegają opodatkowaniu 10% zryczałtowanym podatkiem dochodowym, co nakłada na Spółkę obowiązek poboru i odprowadzenia tego podatku, zgodnie z art. 30 ust. 1 pkt 2 oraz art. 41 ust. 4 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Wynagrodzenie za usługi organizacji loterii, w tym opłaty związane z kosztami bezpośrednio dotyczącymi loterii, podlega opodatkowaniu podatkiem VAT. Transfer środków finansowych na pokrycie kosztów nagród nie stanowi świadczenia podlegającego VAT, jeśli nie przenoszone jest prawo do rozporządzania nimi jak właściciel.
Nagrody pieniężne przyznane członkom komisji problemowych przez stowarzyszenia należy zaliczyć do przychodów z innych źródeł, o których mowa w art. 20 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, co wyklucza obowiązek poboru zaliczki na podatek dochodowy.
Transfer środków pieniężnych od Zleceniodawcy na Zleceniobiorcę, związany z pokryciem kosztów nagród pieniężnych i rzeczowych, oraz przepływ środków z opłat za udział w loterii nie stanowią czynności podlegających opodatkowaniu VAT. Zleceniobiorca i Zleceniodawca rozdzielają świadczenia, nie uznając przepływu środków za odpłatną dostawę towarów lub usług w rozumieniu ustawy o VAT.
Nagrody wypłacane w ramach programu rekomendacji pracowniczych winny być klasyfikowane jako przychody z innych źródeł zgodnie z art. 10 ust. 1 pkt 9 ustawy o PIT, co zwalnia podmiot z obowiązku poboru zaliczek na podatek dochodowy, zobowiązując jednocześnie do sporządzenia informacji o tych przychodach dla urzędu skarbowego.
Nagrody pieniężne wypłacane w ramach programu rekomendacji pracowniczych przez spółkę stanowią przychód z innych źródeł, co wyklucza obowiązek poboru zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych przez płatnika, a jedynie wymaga sporządzenia stosownej informacji podatkowej.
Bonus uzyskany przez nowych klientów skutkuje zwolnieniem podatkowym z tytułu sprzedaży premiowej, zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o PIT, gdy nie przekracza 2000 zł. Jednak bonus dla obecnych klientów, będący wynagrodzeniem za polecenie, podlega opodatkowaniu jako przychód z innych źródeł ze skutkiem obowiązków informacyjnych dla spółki.
Nagrody pieniężne wypłacane w ramach programu rekomendacji pracowniczych stanowią przychód z 'innych źródeł' w rozumieniu art. 10 ust. 1 pkt 9 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, co wyłącza obowiązek pobierania zaliczek na podatek dochodowy przez płatnika.
Dodatek za polecenie, wypłacany pracownikom na podstawie regulaminu wynagradzania, stanowi przychód ze stosunku pracy. W konsekwencji, płatnik musi pobierać zaliczki na podatek dochodowy oraz uwzględniać ten przychód w deklaracji PIT-11.
Nagrody pieniężne i rzeczowe przyznawane za działalność na rzecz ochrony wód, niepowiązane z działalnością gospodarczą ani pracą, stanowią przychód z innych źródeł (art. 20 ust. 1 u.p.d.o.f.), przy czym nieobowiązkowe jest pobieranie zaliczek na podatek, lecz konieczne wystawienie PIT-11.
Bonusy przyznawane nowym klientom w ramach sprzedaży premiowej, spełniające warunki art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o PIT, są zwolnione z podatku dochodowego; natomiast bonusy dla obecnych klientów, niezwiązane ze sprzedażą premiową, podlegają opodatkowaniu jako przychód z innych źródeł z obowiązkiem informacyjnym.
Gratyfikacje wypłacane pracownikom w ramach Programu Poleceń stanowią przychód ze stosunku pracy w rozumieniu art. 12 ust. 1 ustawy o PIT, obciążony obowiązkiem poboru zaliczek, jako że skierowane są wyłącznie do zatrudnionego personelu Spółki.
Dochody uzyskane w wyniku wyścigów e-sportowych organizowanych przez podmiot z Zjednoczonych Emiratów Arabskich podlegają opodatkowaniu na zasadach ogólnych w Polsce, zgodnie z art. 27 ustawy o PIT, ze stawką progresywną, a nie zryczałtowaną stawką 10%. Umowa o unikaniu podwójnego opodatkowania ma tu zastosowanie, lecz brak opodatkowania w Emiratach uniemożliwia odliczenie podatku.
Obowiązki płatnika w związku z wypłatą premii w programie poleceń pracowniczych.
Obowiązki płatnika związane z wypłatą pracownikom nagrody w ramach programu poleceń pracowniczych.
Obowiązki płatnika w związku z wprowadzeniem procedury dot. dodatku rekrutacyjnego.
Obowiązki płatnika w związku z wprowadzeniem programu poleceń pracowniczych.
Obowiązki płatnika w związku z wypłatą premii za polecenie pracownika.
Obowiązki płatnika związane z wypłacaną pracownikom nagrodą w ramach Programu rekomendacji.