Budowa farmy wiatrowej jako długoterminowy projekt z zakresu infrastruktury publicznej spełnia warunki wyłączające limitowanie kosztów finansowania dłużnego na podstawie art. 15c ust. 8 i 10 ustawy o CIT. Projekt ten kwalifikuje się jako infrastruktura publiczna w interesie ogólnospołecznym, co umożliwia nieuwzględnianie związanych z nim kosztów kredytów i pożyczek przy wyliczaniu nadwyżki kosztów
Realizacja Farmy Fotowoltaicznej stanowi długoterminowy projekt z zakresu infrastruktury publicznej w rozumieniu art. 15c ust. 8 i 10 ustawy o CIT, co uprawnia do wyłączenia kosztów finansowania dłużnego przy wyliczaniu nadwyżki kosztów finansowania, w świetle zapewnienia ogólnego interesu publicznego oraz formy i struktury inwestycyjnej.
Realizowana inwestycja w postaci budowy Farmy Fotowoltaicznej stanowi długoterminowy projekt z zakresu infrastruktury publicznej w rozumieniu art. 15c ust. 8 i 10 ustawy o CIT, co umożliwia nieuwzględnianie kosztów finansowania dłużnego przy obliczaniu nadwyżki kosztów finansowania dłużnego.
Nabycie towarów od zagranicznych dostawców przez polską spółkę podlega rozliczeniu podatku VAT w ramach mechanizmu odwrotnego obciążenia, pod warunkiem niespełnienia kryterium rejestracji dostawcy na potrzeby VAT w Polsce, co wynika z art. 17 ust. 1 pkt 5 ustawy o VAT.
Odsetki oraz opłaty ponoszone w ramach systemu cash poolingu stanowią koszty finansowania dłużnego podlegające ograniczeniom z art. 15c ustawy CIT; nie podlegają jednak wyłączeniu z podstawy opodatkowania podatkiem minimalnym, o ile występują dodatkowe powiązania kapitałowe. Przekazywane środki pieniężne są podatkowo neutralne.
Odsetki od finansowania dłużnego związanego z nabyciem udziałów, nawet po refinansowaniu lub odnowieniu umowy, nie mogą być uznane za koszty uzyskania przychodów, jeśli finansowanie to jest związane z transakcjami kapitałowymi w kontekście art. 16 ust. 1 pkt 13e i 13f ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.
Skapitalizowane odsetki od pożyczki na nabycie udziałów w świetle art. 16 ust. 1 pkt 13e ustawy o CIT nie stanowią kosztów uzyskania przychodów, gdyż są związane z transakcją kapitałową, kontynuującą działalność spółki przejmowanej poprzez jej aktywa. Ograniczenia z art. 16 ust. 1 pkt 13f nie dotyczą transakcji sprzed 2022 roku.
Element odsetkowy rat leasingowych stanowi przychód odsetkowy w rozumieniu art. 15c ust. 13 ustawy o CIT tylko dla umów leasingu finansowego określonych w art. 17f. Umowy leasingu operacyjnego zgodnie z art. 17b nie kreują takich przychodów.
Po Rozwiązaniu PGK, Inwestycja realizowana przez Spółkę będzie nadal kwalifikowana jako długoterminowy projekt z zakresu infrastruktury publicznej w rozumieniu art. 15c ust. 10 ustawy o CIT, co uprawnia do wyłączenia kosztów finansowania dłużnego przy wyliczaniu nadwyżki zgodnie z art. 15c ust. 8.
Po rozwiązaniu PGK, inwestycja realizowana przez spółkę celową może być nadal klasyfikowana jako długoterminowy projekt z zakresu infrastruktury publicznej na gruncie art. 15c ustawy o CIT, co uprawnia do wyłączenia kosztów finansowania dłużnego z limitowania, zgodnie z ust. 8 tejże ustawy.
Projekt realizowany przez spółkę w formie inwestycji energetycznej kwalifikuje się jako długoterminowy projekt z zakresu infrastruktury publicznej, pozwalając wyłączyć koszty finansowania dłużnego z limitów wynikających z art. 15c ustawy o CIT nawet po rozwiązaniu Podatkowej Grupy Kapitałowej.
Inwestycja realizowana przez A sp. z o.o. pozostaje kwalifikowana jako długoterminowy projekt infrastrukturalny, na potrzeby art. 15c ust. 10 ustawy o CIT, co powoduje, że koszty jej finansowania nie są uwzględniane w wyliczaniu nadwyżki kosztów finansowania dłużnego, zgodnie z art. 15c ust. 8 ustawy o CIT.
Dla kosztów finansowania dłużnego od fundacji rodzinnych, limitowanie obejmuje nadwyżkę zgodną z art. 15c ust. 1 pkt 2 ustawy o CIT, bazującą na podatkowej EBITDA, nie wyłączając całkowicie tych kosztów z regulacji.
Cash-pooling rzeczywisty, jako technika zarządzania płynnością finansową w grupie kapitałowej, skutkujący transferami środków pieniężnych, jest neutralny pod kątem CIT, nie generując przychodu ani kosztu podatkowego, z wyjątkiem skapitalizowanych odsetek i różnic kursowych. Uczestnicy nie rozpoznają przychodów z nieodpłatnych świadczeń, pod warunkiem wzajemności świadczeń.
Dyskonto przy emisji obligacji przez Spółkę z o.o. stanowi koszt finansowania dłużnego zgodnie z art. 15c ust. 12 ustawy o CIT, niezależnie od faktycznego przepływu środków, jeżeli związane jest z uzyskaniem środków finansowych poprzez potrącenie wzajemnych wierzytelności.
Koszty finansowania dłużnego poniesione w związku z zakupem udziałów w A i P mogą być zakwalifikowane jako koszty uzyskania przychodów z innych źródeł niż zyski kapitałowe, o ile stanowią element integracji rynku oraz znaczące są dla działalności operacyjnej, wykluczając wymóg alokacji tych kosztów poprzez klucz przychodowy.
Inwestycja realizowana przez spółkę A sp. z o.o. stanowi długoterminowy projekt z zakresu infrastruktury publicznej, co uprawnia do wyłączenia kosztów finansowania dłużnego z nadwyżki, zgodnie z art. 15c ust. 8 ustawy o CIT.
Inwestycja realizowana przez Wnioskodawcę kwalifikuje się jako długoterminowy projekt z zakresu infrastruktury publicznej, co zgodnie z art. 15c ust. 8 i 10 ustawy o CIT, umożliwia wyłączenie związanych z nią kosztów finansowania dłużnego z nadwyżki kosztów. Projekt ten spełnia wszystkie wymagane kryteria formalne i materialne.
Uczestnictwo w cash poolingu nie skutkuje uznaniem przychodu z tytułu nieodpłatnych świadczeń, gdyż korzyści są wzajemne. Przy wypłacie odsetek na rzecz podmiotu zagranicznego, spełnienie formalnych warunków umożliwia zastosowanie zwolnienia podatkowego w ramach przepisów o unikaniu podwójnego opodatkowania.
Inwestycja w postaci budowy magazynu energii X, realizowana przez Spółkę, stanowi długoterminowy projekt z zakresu infrastruktury publicznej w rozumieniu art. 15c ustawy o CIT, przez co koszty finansowania dłużnego nie powinny być uwzględniane przy obliczaniu nadwyżki tych kosztów.
Ustalenie czy dodatnie przepływy finansowe z Transakcji IRS nie stanowią przychodów o charakterze odsetkowym.
Koszty Finansowania, w tym w szczególności odsetki, wynikające z Kredytu w części przeznaczonej na nabycie Umarzanych Udziałów, będą stanowić dla Wnioskodawcy koszty uzyskania przychodów stosownie do art. 15 ust. 1 ustawy o CIT i powinny być w całości alokowane przez Wnioskodawcę do źródła przychodów z zysków kapitałowych.
Ustalenie, czy Spółka może zaliczyć wypłacone kwoty odsetek do kosztów uzyskania przychodów z prowadzonej działalności gospodarczej.
Możliwość wyłączenia z limitu kosztów finansowania dłużnego kosztów związanych z realizacją długoterminowego projektu z zakresu infrastruktury publicznej.