Odsprzedaż opłat eksploatacyjnych w formie mediów, jako niezależne świadczenia od usługi najmu, podlega wliczeniu do limitu zwolnienia podmiotowego z VAT. Nieobjęcie ich tym limitem stanowi naruszenie przepisów art. 113 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług.
Odpłatna dostawa energii cieplnej na rzecz odbiorców zewnętrznych przez Gminę jest działalnością gospodarczą podlegającą opodatkowaniu VAT. Gmina ma prawo do pełnego odliczenia VAT naliczonego od wydatków inwestycyjnych i bieżących związanych z infrastrukturą wykorzystywaną do tych dostaw. Brak zwolnienia z VAT dla przedmiotu dostawy wskazuje na opodatkowanie według właściwej stawki.
Wniesienie aportem zmodernizowanej sieci ciepłowniczej do spółki traktuje się jako czynność opodatkowaną podatkiem VAT, niekorzystającą ze zwolnienia. Organ potwierdza, że Gmina ma prawo do pełnego odliczenia podatku VAT od poniesionych wydatków związanych z projektem. Podstawę opodatkowania stanowi pełna wartość świadczenia otrzymanego, pomniejszona o kwotę podatku VAT.
Dostawa energii cieplnej z pomp ciepła oraz refakturowanie energii od PEC stanowią świadczenia odrębne i podlegają opodatkowaniu VAT. W przypadku braku możliwości bezpośredniego przypisania kosztów do opodatkowanej lub zwolnionej działalności, stosuje się proporcję odliczenia VAT, zgodnie z art. 90 ustawy o VAT.
Brak podlegania opodatkowaniu otrzymanego przez Gminę dofinansowania oraz brak prawa do odliczenia podatku naliczonego od wydatków związanych z realizacją projektu.
Brak możliwości odliczenia podatku VAT w związku z realizacją projektu.
Prawo do odliczenia podatku naliczonego w związku z nabyciem i refakturowaniem energii cieplnej.
Prawo do odliczenia podatku naliczonego od wydatków poniesionych w związku z budową - w przypadku aportu budowli do spółki oraz braku obowiązku korekty odliczenia podatku naliczonego w przypadku zaniechania inwestycji.
Prawo do odliczenia podatku naliczonego w związku z nabyciem i refakturowaniem Energii Cieplnej zużywanej w Lokalach i Pustych Lokalach.
Opodatkowanie dostaw i refakturowania energii cieplnej, alokacja podatku na podstawie art. 90 ust. 1 ustawy o VAT, sposób ustalenia proporcji, o której mowa w art. 90 ust. 2 ustawy, obowiązek dokonania korekty po zakończeniu każdego z lat podatkowych stosowania korekty.
Prawo do odliczenia podatku naliczonego w związku z nabyciem i refakturowaniem Energii Cieplnej zużywanej w Lokalach i Pustych Lokalach.
Udzielenie bonifikat za niedotrzymanie standardów jakości obsługi odbiorców i warunków sprzedaży energii cieplnej.
Prawo do odliczenia podatku naliczonego w związku z nabyciem i refakturowaniem Mediów, na podstawie art. 86 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług.
Brak prawa do odliczenia podatku VAT w związku z realizacją planowanej inwestycji.
Skutki podatkowe w podatku akcyzowym związane z wytwarzaniem biogazu.
Brak powstania obowiązku podatkowego i obowiązku wystawienia faktury z tytułu otrzymania zaliczek na poczet mediów oraz moment powstania obowiązku podatkowego z tytułu odsprzedaży mediów.
Spełnienie przez Państwa Spółkę warunku określonego w art. 145e ust. 1 pkt 1) ustawy, warunkujący m.in. opodatkowanie VAT dostaw mediów na zasadach mechanizmu odwrotnego obciążenia, w sytuacji, gdy przeważająca część ogółu nabywanej przez Spółkę energii elektrycznej lub gazu (a nie z danego kontraktu/umowy) wykorzystywana jest przez Spółkę do realizacji przez nią podstawowej działalności produkcyjnej
Wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej zwolnienia od akcyzy olejów smarowych
W zakresie możliwości ustalenia, że otrzymana rekompensata nie stanowi dopłaty i nie zwiększa podstawy opodatkowania.
Prawo do odliczenia VAT naliczonego w pełnych kwotach od wydatków poniesionych w latach 2018-2020, wykorzystywanych przez Gminę wyłącznie do dostawy energii cieplnej do Odbiorców zewnętrznych.
Prawo do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z wydatków poniesionych na budowę otworu poszukiwawczo-rozpoznawczego GT 1 – w przypadku aportu budowli do spółki komunalnej – oraz brak obowiązku korekty dokonanego odliczenia podatku w przypadku negatywnego wyniku przedsięwzięcia i zaniechania inwestycji.
Możliwość zwolnienia od akcyzy oleju smarowego, nabywanego na terytorium kraju lub w ramach nabycia wewnątrzwspólnotowego, i zużywanego jako środek smarny do silników w procesie produkcji energii elektrycznej.