Budowa farmy wiatrowej jako długoterminowy projekt z zakresu infrastruktury publicznej spełnia warunki wyłączające limitowanie kosztów finansowania dłużnego na podstawie art. 15c ust. 8 i 10 ustawy o CIT. Projekt ten kwalifikuje się jako infrastruktura publiczna w interesie ogólnospołecznym, co umożliwia nieuwzględnianie związanych z nim kosztów kredytów i pożyczek przy wyliczaniu nadwyżki kosztów
Realizacja Farmy Fotowoltaicznej stanowi długoterminowy projekt z zakresu infrastruktury publicznej w rozumieniu art. 15c ust. 8 i 10 ustawy o CIT, co uprawnia do wyłączenia kosztów finansowania dłużnego przy wyliczaniu nadwyżki kosztów finansowania, w świetle zapewnienia ogólnego interesu publicznego oraz formy i struktury inwestycyjnej.
Realizowana inwestycja w postaci budowy Farmy Fotowoltaicznej stanowi długoterminowy projekt z zakresu infrastruktury publicznej w rozumieniu art. 15c ust. 8 i 10 ustawy o CIT, co umożliwia nieuwzględnianie kosztów finansowania dłużnego przy obliczaniu nadwyżki kosztów finansowania dłużnego.
Odszkodowanie przyznane na podstawie specustawy drogowej, odsyłające do przepisów o gospodarce nieruchomościami, korzysta ze zwolnienia z podatku dochodowego, gdyż nie spełniono przesłanek wykluczających zwolnienie określonych w art. 21 ust. 1 pkt 29 ustawy o PIT, w tym nabycia w okresie krótszym niż dwa lata przed wywłaszczeniem.
Wypłacone odszkodowanie, które otrzymała Pani za nieruchomość przejętą pod budowę drogi krajowej, podlega zwolnieniu określonemu w art. 21 ust. 1 pkt 29 ustawy o PIT. Przychody z tytułu otrzymanych odszkodowań nie podlegają opodatkowaniu PIT.
Opodatkowanie podatkiem VAT zbycia niezabudowanej nieruchomości gruntowej.
Prawo do skorzystania ze zwolnienia na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 29 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych w związku z uzyskaniem odszkodowania.
Skutki podatkowe otrzymania zaliczki na poczet przyszłego odszkodowania z tytułu zajęcia części nieruchomości pod realizację inwestycji drogowej.
Brak prawa do odliczenia podatku od towarów i usług z faktur związanych z realizacją zadania.
Uznanie przeniesienia prawa własności działki nr 1 na rzecz Gminy za odszkodowaniem jako prowadzenie działalności gospodarczej i nieopodatkowanie tej czynności podatkiem od towarów i usług. - nieuznania przeniesienia prawa własności działek nr 2, 3, 4 na rzecz Gminy za odszkodowaniem jako prowadzenie działalności gospodarczej i nieopodatkowanie tej czynności podatkiem od towarów i usług – jest prawidłowe
Opodatkowanie przeniesienia prawa własności części działki nr 1 na rzecz Gminy w zamian za odszkodowanie.
Zwolnienie od opodatkowania odszkodowania z tytułu przejęcia części nieruchomości na realizację inwestycji drogowej.
Możliwość skorzystania ze zwolnienia przedmiotowego na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 29 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Skutki podatkowe wywłaszczenia przewłaszczonej nieruchomości w celu zabezpieczenia wierzytelności oraz otrzymania odszkodowania wypłacanego stosownie do przepisów o gospodarce nieruchomościami.
Mając na uwadze powyższe przepisy prawa oraz przedstawiony stan faktyczny należy stwierdzić, że odszkodowanie za przejęcie gruntu na cele realizacji inwestycji drogowej, które otrzymała Wnioskodawczyni, korzysta ze zwolnienia określonego w art. 21 ust. 1 pkt 29 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Odszkodowanie to wypłacone bowiem zostało stosownie do przepisów o gospodarce nieruchomościami
Opodatkowanie podatkiem dochodowym od osób fizycznych odszkodowania uzyskanego za przejęcie działek pod drogę publiczną.
W zakresie możliwości skorzystania ze zwolnienia otrzymanego odszkodowania.
Opodatkowanie przychodu z tytułu odszkodowania za wywłaszczenie oraz za ograniczenie w sposobie korzystania z nieruchomości.
Planowana dostawa wywłaszczonego gruntu będzie podlegała przepisom ustawy o podatku od towarów i usług, ale będzie zwolniona od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku od towarów i usług.