Jednostce samorządu terytorialnego przysługuje prawo do częściowego odliczenia podatku naliczonego od wydatków związanych z zakupem środków trwałych, gdy środki te są wykorzystywane zarówno do działalności gospodarczej opodatkowanej VAT, jak i do czynności niepodlegających opodatkowaniu, pod warunkiem zastosowania odpowiedniego prewspółczynnika określonego zgodnie z art. 86 ust. 2a ustawy o VAT oraz
Gmina posiada prawo do częściowego odliczenia podatku naliczonego z tytułu wydatków na inwestycję wodociągowo-kanalizacyjną, przy zastosowaniu prewspółczynnika, nie ma zaś prawa do odliczenia poprzez proporcję z art. 90 ust. 3 ustawy o VAT.
Gmina jest uprawniona do odliczenia części podatku naliczonego od zakupu samochodu specjalistycznego do czyszczenia kanalizacji, stosując indywidualny prewspółczynnik obliczony na podstawie stosunku ilości ścieków sprzedanych w transakcjach opodatkowanych do całości odprowadzonych ścieków. Metoda ta reprezentatywnie odzwierciedla pecyfikę wykonywanej działalności gospodarczej, zgodnie z art. 86 ust
Odpłatne świadczenie usług dostarczania wody i odprowadzania ścieków przez Gminę na rzecz Odbiorców zewnętrznych, niekorzystające ze zwolnienia z VAT, stanowi działalność gospodarczą podlegającą opodatkowaniu. Wykorzystanie prewspółczynnika metrażowego do rozliczeń VAT jest uzasadnione i zapewnia obiektywne odwzorowanie rzeczywistego podziału wydatków między działalnością opodatkowaną a inną aktywnością
Gmina ma prawo do odliczenia podatku naliczonego VAT związana z inwestycją w infrastrukturę wodno-ściekową, gdyż wykorzystuje ją do wykonywania czynności opodatkowanych umowami cywilnoprawnymi, pod warunkiem niezaistnienia przesłanek negatywnych, mimo wykonywania zadań publicznych wyłączających inny zakres podatkowy.
W przypadku przekształcenia zakładu budżetowego w jednostkę budżetową, dla celów obliczenia wartości prewspółczynnika VAT za dany rok, należy wyliczyć wspólny prewspółczynnik uwzględniając dane finansowe za cały rok obejmujący działalność obu struktur organizacyjnych, zapewniając zgodność z art. 86 ust. 2a ustawy o VAT.
Jednostki samorządu terytorialnego mogą, na podstawie art. 86 ust. 2a i 2h ustawy o VAT, wdrożyć własny sposób określania proporcji dla odliczeń VAT, jeśli bardziej odpowiada specyfice działalności niż sposób określony w Rozporządzeniu Ministra Finansów, pod warunkiem, że obiektywnie odzwierciedla przypisanie wydatków do działalności opodatkowanej.
Działalność gminy w zakresie miejskiego transportu publicznego, oceniana w kontekście zadań statutowych, stanowi działalność gospodarczą uprawniającą do odliczenia VAT naliczonego z tytułu projektów inwestycyjnych, bez obowiązku stosowania prewspółczynnika, jeśli działania te mieszczą się w zakresie usług cywilnoprawnych.
Gmina jest uprawniona do obniżenia podatku należnego o VAT naliczony, stosując proporcję określoną dla Zakładu Usług Komunalnych, jako jednostki budżetowej zarządzającej inwestycją, z uwzględnieniem specyfikacji działalności gospodarczej i niegospodarczej.
Świadczenie usług dostarczania wody i odbioru ścieków przez Gminę na rzecz odbiorców zewnętrznych stanowi działalność podlegającą opodatkowaniu VAT, z prawem do odliczenia VAT naliczonego na podstawie proporcji wyliczonej w oparciu o rzeczywiste wykorzystanie infrastruktury mierzonym ilością metrów sześciennych wody i ścieków.
Spółka powstała z przekształcenia zakładu budżetowego Gminy może, na podstawie zasady sukcesji generalnej, odliczyć VAT z faktur dokumentujących czynności opodatkowane przed przekształceniem, ale nie po przekształceniu, jeśli faktury wystawiono na Gminę jako nabywcę.
Przychody z działalności rolniczej wyłączone są spod opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych, chyba że dotyczą przychodów związanych, ale niepochodzących bezpośrednio z działalności rolniczej, takich jak odszkodowania za zniszczone pasze i zwroty określonych kosztów, które są opodatkowane CIT.
Możliwości zaliczenia do kosztów podatkowych odpisów amortyzacyjnych od: - składników przedsiębiorstwa, które Gmina przed likwidacją oddała nieodpłatnie zakładowi budżetowemu w administrowanie, - składników majątkowych (środków trwałych), które zakład budżetowy uprzednio wytworzył, nabył z własnych środków, - środków trwałych, które Gmina przekazała zakładowi budżetowemu nieodpłatnie
Prawo do odliczenia całości podatku naliczonego z tytułu budowy zbiorczych oczyszczalni ścieków.
Prawo do odliczenia podatku VAT od poniesionych wydatków w związku z realizacją inwestycji.
Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do częściowego odliczenia podatku VAT od wydatków poniesionych na Infrastrukturę, która powstanie w ramach Inwestycji.
Prawo do odliczenia pełnej kwoty podatku VAT naliczonego od wydatków dotyczących infrastruktury kanalizacyjnej poniesionych w związku z realizacją Inwestycji.
Prawo do odliczenia w związku z realizowanym projektem (zakup agregatu prądotwórczego) przy zastosowaniu prewspółczynnika zakładu budżetowego.
Prawo do częściowego odliczenia podatku naliczonego od wydatków poniesionych na zakup (…) w związku z realizacją zadania pn. „…” za pomocą prewspółczynnika określonego dla zakładu budżetowego na podstawie rozporządzenia.
Odpłatne usługi w zakresie dostarczania wody oraz odprowadzania ścieków na rzecz Odbiorców zewnętrznych stanowią działalność gospodarczą oraz czynności podlegające opodatkowaniu VAT, niekorzystające ze zwolnienia. Z tytułu wykorzystywania Infrastruktury na rzecz Odbiorców wewnętrznych, nie są Państwo zobowiązani do naliczenia podatku należnego. Przysługuje/będzie Państwu przysługiwało prawo do odliczenia
Prawo do odliczenia części podatku naliczonego w związku z realizacją inwestycji.
Równowartość odpisów amortyzacyjnych od środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych przekazywanych do Zakładu przez Gminę, stan środków obrotowych na początek okresu sprawozdawczego oraz nadwyżka środków obrotowych pozostawiona w zakładzie budżetowym oraz wartość naliczonych, ale nieuzyskanych odsetek od nieterminowych płatności powinna być uwzględniana przez Gminę przy wyliczaniu sposobu
Obowiązki płatnika w związku z udzielaniem dotacji na dofinansowanie budowy studni głębinowych oraz zakupu i montażu instalacji wykorzystujących odnawialne źródła energii.
Prawo do odliczenia podatku naliczonego przez Gminę za pomocą prewspółczynnika ustalonego dla zakładu budżetowego.