Uznanie aportu autobusów za czynność podlegającą opodatkowaniu według właściwej stawki. Podstawa opodatkowania dla aportu autobusów.
Brak opodatkowania nieodpłatnego udostępnienia autobusów elektrycznych wraz z infrastrukturą do ładowania oraz brak prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwoty podatku naliczonego związanego z realizacją projektu.
Niepodleganie opodatkowaniu czynności nieodpłatnego użyczenia oraz brak prawa do odliczenia podatku w związku z realizacją inwestycji.
Nieopodatkowanie podatkiem VAT udostępniania autobusów na podstawie umowy użyczenia oraz brak prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją projektu.
Brak podlegania opodatkowaniu podatkiem VAT opłat otrzymanych przez Gminę od przewoźników za korzystanie z przystanków autobusowych oraz dokumentowanie ww. czynności.
Gmina ma możliwość odliczenia w całości podatku VAT naliczonego przy zakupie autobusu wraz z ładowarką dla przewozu mieszkańców.
Prawo do częściowego odliczenia podatku VAT w związku z realizacją projektu.
Podatek od towarów i usług w zakresie: uznania świadczonej przez Gminę na rzecz Spółki usługi odpłatnego udostępniania autobusów na podstawie umów dzierżawy za czynność podlegającą opodatkowaniu podatkiem VAT, niekorzystającą ze zwolnienia od podatku oraz prawa do odliczenia w całości podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących wydatki poniesione na zakup autobusów.
Prawo do odliczenia podatku VAT od ponoszonych wydatków bieżących (wynagrodzenia) oraz wydatków inwestycyjnych (zakup autobusów) związanych ze świadczeniem usług transportu zbiorowego zgodnie ze sposobem określenia proporcji, o którym mowa w art. 86 ust. 2a ustawy, Prawo do odliczenia podatku VAT od ponoszonych wydatków związanych ze świadczeniem usług transportu zbiorowego za pomocą prewspółczynnika
Uznanie aportu nowego taboru autobusowego do Spółki za czynność podlegającą opodatkowaniu, niekorzystającą ze zwolnienia od tego podatku oraz prawa do odliczenia pełnej kwoty podatku VAT naliczonego od zakupionego taboru autobusowego.
Brak prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktur dokumentujących wydatki na zakup autobusu szkolnego.
Prawo do odliczenia całości podatku naliczonego w związku z budową/przebudową przystanków autobusowych, zatok autobusowych i wiat przystankowych.
Prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego lub zwrotu podatku VAT, wynikającego z faktur dokumentujących wydatki poniesione na realizację inwestycji.
Rozliczenie transakcji aportu autobusów - uznanie aportu za odpłatną dostawę towarów, określenie podstawy opodatkowania czynności wniesienia aportu, brak możliwości odliczenia podatku naliczonego w związku z zakupem 3 busów.
Podatek od towarów i usług w zakresie uznania, że wartość rekompensaty, którą Wnioskodawca otrzymuje od Gminy na pokrycie kosztów nie stanowi podstawy opodatkowania w rozumieniu art. 29a ust. 1 ustawy oraz nie podlega opodatkowaniu podatkiem VAT.
Prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego wynikającego z wydatków poniesionych w związku z nabyciem autobusów zeroemisyjnych.
Prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z zakupem 11 autobusów zeroemisyjnych wraz z niezbędną infrastrukturą.
Prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego lub zwrotu podatku VAT, wynikającego z faktur dokumentujących wydatki poniesione na realizację inwestycji.
Prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z tytułu nabycia dwóch nowych autobusów elektrycznych, które będą przedmiotem dzierżawy.