Ulga prorodzinna przysługuje samotnie wychowującej matce pełnoletniego studenta, mimo jego dochodów z nieopodatkowanego żołdu wojskowego, o ile zachowany jest obowiązek alimentacyjny oraz faktyczne wykonywanie władzy rodzicielskiej.
Podatnikowi nie przysługuje prawo do skorzystania z ulgi prorodzinnej na syna I w roku podatkowym 2024, gdyż dochody syna, obejmujące żołd i umowa zlecenie, przekroczyły ustawowy limit, uniemożliwiając zastosowanie art. 27f ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Świadczenia emerytalne państwowe pochodzące z Wielkiej Brytanii, związane z pełnieniem funkcji publicznych, są opodatkowane wyłącznie w Polsce, jeśli beneficjent posiada polskie miejsce zamieszkania i obywatelstwo, zgodnie z art. 18 ust. 2 lit. b Konwencji polsko-brytyjskiej o unikaniu podwójnego opodatkowania.
Bank zatrudniający żołnierzy terytorialnej służby wojskowej i aktywnej rezerwy jest uprawniony do zastosowania ulgi podatkowej na podstawie art. 18eg ustawy o CIT, po spełnieniu określonych warunków formalnych dotyczących długości i dokumentacji okresu służby.
Możliwość zastosowania odliczeń w ramach ulgi rehabilitacyjnej przy orzeczeniu wojskowej komisji lekarskiej, przyznającej trzecią grupę inwalidztwa z ogólnego stanu zdrowia i w związku ze służbą wojskową, oraz decyzji przyznającej uprawnienie do renty inwalidzkiej dla III grupy.
Możliwość skorzystania z ulgi prorodzinnej bez względu na uzyskany przez uczące się dziecko żołd oraz dochody z umowy zlecenie.
Ustalenie, czy pomoc rekonwersyjną, finansująca koszty przekwalifikowania zawodowego, która przysługuje żołnierzowi zawodowemu, na zasadach określonych art. 236 ust. 17 ustawy o obronie Ojczyzny, podlega zwolnieniu, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 38 ustawy o PIT.
Prawo do skorzystania z ulgi prorodzinnej bez względu na uzyskany przez uczące się dziecko żołd.
Czy w opisanym przez Wnioskodawcę stanie faktycznym, w związku z pełnieniem służby wojskowej w USA w Bazie X będącej w strukturach Sił Powietrznych Stanów Zjednoczonych Ameryki, której celem było stałe wzmacnianie sił państwa i sił sojuszniczych, otrzymywana przez Wnioskodawcę należność zagraniczna podlega zwolnieniu na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 83 lit. a) ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych
1. Czy w opisanym stanie faktycznym, w związku z pełnieniem służby poza granicami państwa w składzie jednostki wojskowej –X, należność zagraniczna podlega zwolnieniu od podatku na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 83 lit. a) ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych? 2. Czy w przypadku, gdy przepisy regulujące tok służby żołnierzy zawodowych poza granicami państwa oraz przepisy prawa podatkowego nie
Czy w opisanym stanie faktycznym, w związku z pełnieniem służby poza granicami państwa w składzie jednostki wojskowej (Eurokorpus) utworzonej i mającej na celu stałe wzmacnianie sił państwa i sił sojuszniczych, za jaką należy uznać Eurokorpus, należność zagraniczna podlega zwolnieniu od podatku na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 83 lit. a) ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych
Należność zagraniczna wypłacana Wnioskodawcy jako żołnierzowi zawodowemu, wyznaczonemu do pełnienia służby poza granicami państwa, który wykonywał zadania w składzie jednostki wojskowej, której celem było wzmocnienie sił państwa i państw sojuszniczych, podlega zwolnieniu od podatku na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 83 lit. a) ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Czy w opisanym stanie faktycznym, w związku z pełnieniem służby poza granicami państwa w składzie jednostki wojskowej - Naczelnym Sojuszniczym Dowództwie NATO ds. Transformacji, należność zagraniczna podlega zwolnieniu od podatku na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 83 lit. a) ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?
Należność zagraniczna wypłacana Wnioskodawcy jako żołnierzowi zawodowemu, wyznaczonemu do pełnienia służby poza granicami państwa i uczestniczącemu w realizacji celów oraz zadań jednostki wojskowej, użytej w celu wzmocnienia sił państwa albo państw sojuszniczych, podlega zwolnieniu od podatku na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 83 lit. a) ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Czy należność zagraniczna otrzymywana przez Wnioskodawcę podlega zwolnieniu od podatku na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 83 lit. a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?
Należność zagraniczna wypłacana Wnioskodawcy jako żołnierzowi zawodowemu, wyznaczonemu Rozkazem Personalnym Dyrektora Departamentu Kadr do pełnienia służby poza granicami państwa i wykonującemu zadania w jednostce, której celem jest stałe wspieranie i wzmacnianie sił tworzących ją państw, sił sojuszniczych w różnych formach, zarówno w czasie pokoju, jak i kryzysu i konfliktu zbrojnego, zaś Wnioskodawca
Zwolnienie z opodatkowania należności zagranicznej otrzymywanej w związku z pełnieniem służby poza granicami państwa.
zwolnienie z opodatkowania należności zagranicznej otrzymanej w związku z pełnieniem służby poza granicami państwa w składzie jednostki wojskowej
podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie możliwości zwolnienia z opodatkowania należności zagranicznej otrzymywanej w związku z pełnieniem służby poza granicami państwa w składzie jednostki wojskowej
Zwolnienia z opodatkowania należności zagranicznej otrzymywanej w związku z pełnieniem służby poza granicami państwa w składzie jednostki wojskowej (Eurokorpusu).
Czy w opisanym przez Wnioskodawcę stanie faktycznym, w związku z pełnieniem służby poza granicami państwa, otrzymywana przez Wnioskodawcę należność zagraniczna podlega zwolnieniu od podatku na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 83 lit. a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?
Czy należność zagraniczna wypłacana Wnioskodawcy, jako żołnierzowi zawodowemu pełniącemu służbę poza granicami państwa, jest wolna od podatku dochodowego dla osób fizycznych na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 83 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku od osób fizycznych (Dz. U. z 2018 r., poz. 200, z późn. zm,)?