Prawo do odliczenia podatku VAT od wydatków poniesionych w ramach zadania stosując właściwy dla zakładu budżetowego współczynnik VAT (art. 90).
Prawo do odliczenia podatku naliczonego i korygowania faktur w związku z przekształceniem zakładu komunalnego w spółkę prawa handlowego
Możliwość ustalenia w odniesieniu do wydatków inwestycyjnych i bieżących ponoszonych do dnia 31 marca 2018 r. prewspółczynnika obliczonego w oparciu o kryterium przychodowe Referatu działającego w Urzędzie Miejskim, z którego od dnia 1 kwietnia 2018 r. powstał nowy zakład budżetowy.
Podatek od towarów i usług m.in. w zakresie zasad uwzględniania przy wyliczaniu prewspółczynnika przez Zakład otrzymywanych dotacji inwestycyjnych; ustalenia innego niż przewidziany w obowiązujących przepisach sposobu wyliczania preproporcji, np.: przy uwzględnieniu kryterium rodzajów działalności; obowiązku korekty podatku naliczonego związanego ze zmianą przeznaczenia środków trwałych.
Podatek od towarów i usług w zakresie opodatkowania opłaty z tytułu gospodarowania odpadami komunalnymi pobieranej wraz z czynszem i innymi kosztami kształtującymi wysokość obciążenia z tytułu czynszu jak usługa główna.
Czy w związku z centralizacją VAT i utratą odrębności podatkowej przez Zakład: 1. Dotacje/dopłaty, udzielane przez Gminę Zakładowi do taryfy dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków/do ceny wody i ścieków będą opodatkowane podatkiem VAT? 2. Czy czynności niepodlegające opodatkowaniu VAT należnym, dokonywane przez Zakład budżetowy na rzecz Gminy oraz jej jednostek budżetowych
PrawO do rozliczenia przez Spółkę nadwyżki podatku naliczonego nad należnym wykazanej przez zlikwidowany zakład budżetowy w deklaracji VAT-7.
Prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktur, które zostaną omyłkowo wystawione po dokonaniu centralizacji ze wskazaniem danych jednostek organizacyjnych Miasta w świetle wyroku TSUE i uchwały o zakładach budżetowych; prawo do odliczenia w drodze korekty rozliczeń z faktur pierwotnie wystawionych ze wskazaniem danych jednostek organizacyjnych Miasta (pod warunkiem dokonania tzw. centralizacji rozliczeń
Czy powstała w wyniku przekształcenia samorządowego zakładu budżetowego w spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością, której jedynym udziałowcem jest Gmina, i której podstawowym zadaniem jest realizacja zadań gminy w zakresie gospodarowania zasobami mieszkaniowymi Gminy (utworzenie Spółki ma nastąpić w celu realizacji zadań o charakterze publicznym) - Spółka korzysta jako samorządowa jednostka organizacyjna
prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktur, które zostaną omyłkowo wystawione po dokonaniu centralizacji ze wskazaniem danych jednostek organizacyjnych Gminy w świetle wyroku TSUE i uchwały o zakładach budżetowych; prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktur, które zostaną wystawione przed dniem dokonania centralizacji ze wskazaniem danych jednostek organizacyjnych Gminy, które Gmina otrzyma
Podatek od towarów i usług w zakresie opodatkowania i dokumentowania usług świadczonych na rzecz gminy.
Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktur VAT, które zostaną omyłkowo wystawione po dokonaniu centralizacji ze wskazaniem danych jednostek organizacyjnych Gminy, faktur które zostały wystawione przed dniem dokonania centralizacji ze wskazaniem danych jednostek organizacyjnych Gminy, które Gmina otrzymała po dokonaniu centralizacji oraz z faktur pierwotnie
Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie wskazania właściwego NIP do wpisania w zeznaniu CIT-8 (Miasta czy Zakładu Budżetowego) i wykorzystania dokumentów z NIP Miasta do ustalenia dochodu/straty Zakładu Budżetowego.
Prawo do odliczenia podatku naliczonego w związku z rozbudową oczyszczalni ścieków.
Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie amortyzacji środków trwałych stanowiących mienie przekształcanego zakładu budżetowego.
gmina nie ma prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją przedmiotowej inwestycji.
Prawo do odliczenia przez Spółkę podatku naliczonego z faktur wystawionych na samorządowy zakład budżetowy.
Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczania do kosztów uzyskania przychodów pełnej wartości odpisów amortyzacyjnych.
Gmina nie ma prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z wydatkami inwestycyjnymi oraz bieżącymi na budowę oraz utrzymanie infrastruktury wodno-kanalizacyjnej i sposobu jego realizacji.
gmina nie ma prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją przedmiotowej inwestycji
Czy na podstawie art. 86 ustawy o podatku od towarów i usług Gmina ma prawo odliczyć podatek VAT naliczony w związku z realizacją inwestycji polegającej na budowie sieci kanalizacyjnej, o której mowa w opisie stanu faktycznego?
Podatek od towarów i usług w zakresie niedokonywania przez Gminę rozliczeń VAT należnego z tytułu wykonywanych przez Zakład odpłatnych czynności w zakresie zbiorowego odprowadzania ścieków i dostarczania wody oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktur dokumentujących wydatki inwestycyjne związane z budową infrastruktury wodno-kanalizacyjnej.
Sposób dokonania rozliczenia (deklaracji VAT-7) za grudzień 2013 r. przez Wnioskodawcę będącym następcą prawnym przekształconego samorządowego zakładu budżetowego.
aport sieci wodociągowej do spółki z o.o. oraz nakładów w obcym środku trwałym, prawo do odliczenia oraz zwrotu podatku naliczonego, sposób i termin realizacji tego prawa