Preproporcja i proporcja sprzedaży uprawniają Gminę do częściowego odliczenia VAT od inwestycji, niezależnie od finansowania z Polskiego Ładu. Dofinansowanie nie zwiększa podstawy opodatkowania, gdyż nie jest dopłatą do ceny usług.
Znaki towarowe zarejestrowane poza UE nie mogą być uznane za wartości niematerialne podlegające amortyzacji, podczas gdy patenty europejskie, autorskie prawa majątkowe oraz know-how, które posiadają niezbędne cechy prawne, podlegają amortyzacji podatkowej zgodnie z art. 16b ust. 1 ustawy o CIT.
Bezzwrotne świadczenia pieniężne przyznawane nauczycielom w związku z indywidualnym zdarzeniem losowym lub długotrwałą chorobą podlegają zwolnieniu do 6000 zł, zaś inne świadczenia dla byłych nauczycieli są zwolnione do 4500 zł. Nadwyżki są opodatkowane 10% zryczałtowanym podatkiem.
Wniesienie aportu niezabudowanej nieruchomości przez gminę do spółki prawa handlowego stanowi czynność cywilnoprawną podlegającą opodatkowaniu VAT. Gmina dokonując aportu działała jako podatnik VAT, wobec czego nie znalazło zastosowania wyłączenie z opodatkowania z art. 15 ust. 6 ustawy o VAT.
Dotyczy skuteczności złożenia zawiadomienia o wyborze opodatkowania ryczałtem od dochodów spółek.
W zakresie skutków podatkowych nabycia udziału w nieruchomości w drodze licytacji publicznej w toku postępowania egzekucyjnego w administracji prowadzonego przez Naczelnika Urzędu Skarbowego.
W związku z niedopełnieniem obowiązku wynikającego z art. 1 ust. 3 pkt 1a lit. a ustawy o CIT przez rozpoczęciem kolejnego roku obrotowego, Wnioskodawca utracił status spółki transparentnej podatkowo i od tego czasu Wnioskodawca jest zobowiązany do rozliczania podatku CIT od swoich przychodów.
Dotyczy ustalenia, czy zasadne jest uznanie PGK za podatnika rozpoczynającego działalność i tym samym na podstawie art. 24ca ust. 14 pkt 1 Ustawy o CIT, PGK będzie wyłączona z obowiązku kalkulacji i uiszczania podatku przewidzianego w art. 24ca ust. 1 Ustawy o CIT w roku rozpoczęcia działalności (tj. 2024 r.), a także w dwóch latach podatkowych następujących bezpośrednio po nim (tj. w 2025 r. i 2026
Czy przychód z tytułu umorzonej pożyczki w części dotyczącej wydatkowania jej na spłatę zobowiązań wymagalnych i odsetek wobec wierzycieli pierwotnych oraz spłata dotycząca pokrycia wkładu własnego w projekcie „Termomodernizacja”, jak i spłata należności głównych wobec ZUS i Urzędu Skarbowego z tytułu zaległości objętych układami ratalnymi będących wydatkami statutowymi korzysta ze zwolnienia z opodatkowania
Prawo do częściowego odliczenia podatku naliczonego na podstawie art. 86 ust. 2a ustawy oraz rozporządzenia.
Ustalenie wartości, jakie powinny składać się na obrót z działalności gospodarczej, o którym mowa w § 2 pkt 4 rozporządzenia i dochody wykonane urzędu obsługującego jednostkę samorządu terytorialnego, o których mowa w § 2 pkt 9 rozporządzenia oraz dopuszczalnego poziomu prewspółczynnika (100%).
W zakresie ustalenia, czy w opisanym stanie faktycznym prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym Spółka skutecznie dokonała zmiany roku podatkowego/obrotowego, a pierwszy po zmianie rok podatkowy trwa od 1 stycznia 2023 r. do 30 czerwca 2024 r., a kolejne lata podatkowe będą obejmować okresy od 1 lipca do 30 czerwca.
Posługiwanie się tym samym Numerem Identyfikacji Podatkowej nadanym dla urzędu gminy w sytuacji zmiany nazwy tego urzędu.
Obowiązki płatnika w związku z wypłatą dodatków spisowych i nagród.
w zakresie ustalenia, czy prawidłowym jest uznanie, że drugi rok podatkowy Spółki rozpoczął się 1 stycznia 2018 r. i zakończył się 31 stycznia 2019 r. (czyli był on tożsamy z rokiem obrotowym), gdyż złożenie do KRS wniosku wraz z załącznikiem w postaci zmienionej Umowy Spółki i zarejestrowanie wnioskowanej zmiany roku obrotowego przez KRS w dniu 6 grudnia 2017 r. było równoznaczne ze spełnieniem przez
Obowiązki płatnika w związku z wypłatą dodatków i nagród spisowych.
Zwolnienie od podatku zbycia nieruchomości zabudowanych i niezabudowanych.
Ustalenie, czy przychód (nadwyżka) powstały w wyniku poniesienia mniejszych wydatków na koszty pośrednie niż kwota otrzymanego dofinansowania, będzie stanowić dla Wnioskodawcy przychód zwolniony z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych.
1) Czy Wnioskodawca jest zobowiązany do złożenia zeznania podatkowego w Polsce za lata 2014 i 2015 i lata następne? 2) Czy do rozliczenia dochodów Wnioskodawcy zastosowanie znajdzie metoda proporcjonalnego odliczenia? 3) Czy uzyskiwanie ww. dochodów uprawnia Wnioskodawcę do skorzystania z tzw. ulgi abolicyjnej, o której mowa w art. 27g ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?
1) Czy Wnioskodawca jest zobowiązany do złożenia zeznania podatkowego w Polsce za lata 2014 i 2015 i lata następne? 2) Czy do rozliczenia dochodów Wnioskodawcy zastosowanie znajdzie metoda proporcjonalnego odliczenia? 3) Czy uzyskiwanie ww. dochodów uprawnia Wnioskodawcę do skorzystania z tzw. ulgi abolicyjnej, o której mowa w art. 27g ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?
zarejestrowanie Gminy jako podatnika VAT czynnego i wyrejestrowania Urzędu jako podatnika VAT, prawo do złożenia korekty (z podaniem NIP Gminy oraz wskazaniem Gminy jako podatnika VAT) odpowiedniej deklaracji VAT-7 złożonej pierwotnie przez Urząd w przypadku zidentyfikowania konieczności wykazania podwyższenia kwoty podatku należnego z przyczyn powodujących konieczność skorygowania deklaracji za okres
Skutki podatkowe rozliczenia przez gminę faktur wystawionych na urząd.
Podatek od towarów i usług w zakresie: prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktur dokumentujących wydatki związane z zakupem i użytkowaniem samochodu (oprócz paliwa) przy zastosowaniu proporcji sprzedaży i sposobu wyliczenia kwoty podatku podlegającej odliczeniu oraz wliczenia do proporcji obrotu z tytułu dostaw nieruchomości, aportu infrastruktury oświetleniowej, dostawy samochodu pożarniczego