Prawo do obniżenia podstawy opodatkowania, sposób dokumentowania udzielanych rabatów pośrednich, prawo i termin obniżenia podatku należnego z tytułu udzielanych rabatów pośrednich oraz konieczność odzwierciedlenia czynności udzielania rabatu w ewidencji VAT.
Prawo do obniżenia podstawy opodatkowania i podatku VAT należnego w związku z udzielaniem Rabatów, określenie momentu obniżenia podstawy opodatkowania.
Obniżenie kwoty podatku naliczonego wynikającego z noty uznaniowej dokumentującej rabat pośredni.
Ustalenie czy premia pieniężna wypłacana na rzecz Aptek będzie stanowić rabat pośredni udokumentowany notą księgową oraz braku prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego.
Uznanie udzielonych przez Wnioskodawcę kierowcom/flotom Bonusu Wolumenowego, Bonusu Flotowego, Bonusu za udzielenie rabatu pasażerowi, Bonusu Zdarzeniowego i Bonusu Rezygnacyjnego oraz Dodatkowego Bonusu Wolumenowego dla wybranych Usługobiorców za opust obniżający wartość wynagrodzenia z tytułu świadczonych Usług, uznania płatności dokonywanych na rzecz kierowców/flot z tytułu Akcji Promocyjnych, za
Ustalenie czy otrzymany rabat pośredni, stanowi rabat, o którym mowa w art. 29a ust. 10 pkt 1 ustawy o VAT, obniżenie podatku naliczonego, moment obniżenia podatku naliczonego, dokumentowanie rabatu w pliku JPK_VAT oraz metode wyliczenia wartości podatku.
Rabat udzielany aptece przez dystrybutora leków, z pominięciem hurtowni, która jest sprzedawcą leków na rzecz apteki (sprzedaż: dystrybutor -> hurtownia -> apteka; rabat: dystrybutor -> apteka). Status czynności, dokumentowanie czynności, pomniejszenie podatku naliczonego przez aptekę.
Wypłacona Wnioskodawcy przez dostawcę premia pieniężna z tytułu osiągnięcia wielkości obrotów i dokonywania terminowych płatności, nie stanowi wynagrodzenia za świadczenie usług w rozumieniu art. 8 ust. 1 ustawy o VAT Premie pieniężne należy uznać za rabat obniżający wartość poszczególnych dostaw, należy dokumentować je fakturami korygującymi, które Wnioskodawca jest obowiązany uwzględnić w swoich
1. Czy za datę powstania przychodu z tytułu wypłaconej premii Spółka powinna rozpoznać ostatni dzień okresu za jaki przysługuje premia i - w sytuacji, gdy informacja wpływa po 20 następnego miesiąca korygować rozliczenie podatkowe - zwiększać kwotę zaliczki? 2. Czy datą powstania przychodu jest data wystawionej przez Spółkę faktury na podstawie otrzymanej informacji o przyznanej premii? 3. Czy też
Czy koszty związane ze sprzedażą za tzw. symboliczny grosz, sprzedażą gratisową, sprzedażą premiową mają być zaliczone do kosztów reklamy i podlegają limitowaniu, czy też są kosztami sprzedaży bez limitu będącymi wydatkami na promocję sprzedaży mającymi na celu jej zwiększenie?
Czy koszty związane ze sprzedażą za tzw. symboliczny grosz, sprzedażą gratisową, sprzedażą premiową mają być zaliczone do kosztów reklamy i podlegają limitowaniu, czy też są kosztami sprzedaży bez limitu będącymi wydatkami na promocję sprzedaży mającymi na celu jej zwiększenie?
Z przedstawionego we wniosku stanu faktycznego wynika, że Strona prowadzi działalność wydawniczą. W celu zwiększenia sprzedaży wydawanych gazet i czasopism organizuje konkursy i promocje z udziałem partnerów (tzw. współorganizatorów). W ich ramach zamieszcza w gazetach i czasopismach kupony rabatowe lub kupony uprawniające do nieodpłatnego nabycia towarów lub usług współorganizatora. W tym celu zawiera