Możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów kosztów napraw oraz ubezpieczeń taboru kolejowego, które Spółka poniosła w poprzednich latach i które nie uległy przedawnieniu i będzie ponosić w latach następnych oraz określenia momentu poniesienia tych kosztów.
Obowiązek płatnika w związku z użytkowaniem przez pracowników samochodów służbowych do celów prywatnych.
kwalifikacja wydatków poniesionych w związku z czynnościami przeglądowo-naprawczymi pojazdów kolejowych do kosztów pośrednich oraz moment zaliczenia wyżej wskazanych wydatków do kosztów uzyskania przychodów
Obowiązki płatnika w związku z użytkowaniem przez pracowników samochodów służbowych do celów prywatnych.
Obowiązki płatnika w związku z użytkowaniem przez pracowników samochodów służbowych do celów prywatnych.
Czy koszty związane z wynagrodzeniem wypłacanym pracownikom, którzy wykonują prace związane bezpośrednio z wykonywanymi przez Spółkę usługami w zakresie obsługi, przeglądów i napraw statków powietrznych, stanowiące bezpośrednie koszty uzyskania przychodów, powinny być zaliczone do kosztów w momencie uzyskania przychodu z tytułu realizacji przedmiotowych usług?
W zakresie potrącalności wydatków ponoszonych w związku z remontami wagonów kolejowych.
W zakresie momentu zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków dotyczących remontu klasowego statku.
Czy wykonując usługi przeglądu urządzeń przeciwpożarowych (centralka sygnalizacji pożarów wraz z czujkami dymowymi i termicznymi oraz zraszaczami wodnymi) oraz bram pożarowych sterowanych elektrycznie i klap dymowych (automatycznie otwieranych w razie pożaru) Wnioskodawca utraci prawo do opodatkowania zryczałtowanym podatkiem dochodowym w formie karty podatkowej?
1) Czy spółka prawidłowo rozlicza koszty napraw i przeglądów własnego taboru kolejowego lub taboru kolejowego używanego na podstawie umowy leasingu finansowego przyjmując dla celów podatkowych zasady ujmowania w czasie kosztów uzyskania przychodu stosowane dla celów bilansowych, które zostały opisane w treści zapytania?2) Czy spółka prawidłowo rozlicza koszty napraw i przeglądów taboru kolejowego dzierżawionego
Prawidłowość zaliczania do kosztów uzyskania przychodów wydatków dotyczących napraw i przeglądów taboru kolejowego dzierżawionego/używanego na podstawie umowy leasingu operacyjnego.
Prawidłowość zaliczania do kosztów uzyskania przychodów wydatków dotyczących przeglądów i napraw własnego taboru kolejowego lub taboru kolejowego używanego na podstawie umowy leasingu finansowego.
Czy zmiana, zgodnie z którą zastosowany MSR 16 "Rzeczowe aktywa trwałe" powoduje, że wydatki na przeglądy III, IV i V poziomu utrzymania (koszty prac o charakterze remontów) księgowane są jako komponenty środków trwałych i rozliczane pomiędzy kolejnymi przeglądami poprzez amortyzację powoduje zmianę ujmowania ww. kosztów remontów w rozliczeniu w podatku dochodowym, czy też Spółka może tak jak dotychczas
Podatek od towarów i usług w zakresie stawki podatku dla usług związanych z konserwacją pieców w kotłowniach znajdujących się w budynkach mieszkalnych.
Ustalenie sposobu i momentu zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków na remont budynków.
Ustalenie sposobu i momentu zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków na remont lokomotywy.
Czy koszty remontu torowiska i hali napraw poniesione w 2007 roku ujęte dla celów bilansu zgodnie z zakładowym planem kont w roku 2007 oraz roku 2008 należy zgodnie z ustawą o podatku dochodowym od osób prawnych rozliczać w roku 2007 i 2008, czy w chwili ich poniesienia (tj. w dacie ujęcia faktury VAT w księgach rachunkowych)?
Czy zgodnie z art. 15 ust 4, 4d, 4e jest kosztem uzyskania przychodów roku 2007 ta część poniesionych w latach poprzednich kosztów na obowiązkowe remonty klasowe jednostek pływających, która jest obliczona proporcjonalnie do długości całego okresu przypadającego na odnowienie/utrzymanie klasy nie odniesiona w koszty w latach ubiegłych?