Możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów kosztów napraw oraz ubezpieczeń taboru kolejowego, które Spółka poniosła w poprzednich latach i które nie uległy przedawnieniu i będzie ponosić w latach następnych oraz określenia momentu poniesienia tych kosztów.
Obowiązek płatnika w związku z użytkowaniem przez pracowników samochodów służbowych do celów prywatnych.
kwalifikacja wydatków poniesionych w związku z czynnościami przeglądowo-naprawczymi pojazdów kolejowych do kosztów pośrednich oraz moment zaliczenia wyżej wskazanych wydatków do kosztów uzyskania przychodów
Obowiązki płatnika w związku z użytkowaniem przez pracowników samochodów służbowych do celów prywatnych.
Obowiązki płatnika w związku z użytkowaniem przez pracowników samochodów służbowych do celów prywatnych.
Czy koszty związane z wynagrodzeniem wypłacanym pracownikom, którzy wykonują prace związane bezpośrednio z wykonywanymi przez Spółkę usługami w zakresie obsługi, przeglądów i napraw statków powietrznych, stanowiące bezpośrednie koszty uzyskania przychodów, powinny być zaliczone do kosztów w momencie uzyskania przychodu z tytułu realizacji przedmiotowych usług?
W zakresie potrącalności wydatków ponoszonych w związku z remontami wagonów kolejowych.
W zakresie momentu zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków dotyczących remontu klasowego statku.
Zastosowanie stawki podatku VAT w wysokości 8% dla przeprowadzanych przeglądów konserwacyjnych w budynkach mieszkalnych objętych społecznym programem mieszkaniowym.
Czy wykonując usługi przeglądu urządzeń przeciwpożarowych (centralka sygnalizacji pożarów wraz z czujkami dymowymi i termicznymi oraz zraszaczami wodnymi) oraz bram pożarowych sterowanych elektrycznie i klap dymowych (automatycznie otwieranych w razie pożaru) Wnioskodawca utraci prawo do opodatkowania zryczałtowanym podatkiem dochodowym w formie karty podatkowej?
1) Czy spółka prawidłowo rozlicza koszty napraw i przeglądów własnego taboru kolejowego lub taboru kolejowego używanego na podstawie umowy leasingu finansowego przyjmując dla celów podatkowych zasady ujmowania w czasie kosztów uzyskania przychodu stosowane dla celów bilansowych, które zostały opisane w treści zapytania?2) Czy spółka prawidłowo rozlicza koszty napraw i przeglądów taboru kolejowego dzierżawionego
Prawidłowość zaliczania do kosztów uzyskania przychodów wydatków dotyczących napraw i przeglądów taboru kolejowego dzierżawionego/używanego na podstawie umowy leasingu operacyjnego.
Prawidłowość zaliczania do kosztów uzyskania przychodów wydatków dotyczących przeglądów i napraw własnego taboru kolejowego lub taboru kolejowego używanego na podstawie umowy leasingu finansowego.
Czy zmiana, zgodnie z którą zastosowany MSR 16 "Rzeczowe aktywa trwałe" powoduje, że wydatki na przeglądy III, IV i V poziomu utrzymania (koszty prac o charakterze remontów) księgowane są jako komponenty środków trwałych i rozliczane pomiędzy kolejnymi przeglądami poprzez amortyzację powoduje zmianę ujmowania ww. kosztów remontów w rozliczeniu w podatku dochodowym, czy też Spółka może tak jak dotychczas
Podatek od towarów i usług w zakresie stawki podatku dla usług związanych z konserwacją pieców w kotłowniach znajdujących się w budynkach mieszkalnych.
Ustalenie sposobu i momentu zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków na remont lokomotywy.
Ustalenie sposobu i momentu zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków na remont torów.
Ustalenie sposobu i momentu zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków na remont budynków.
Momentu zaliczania do kosztów uzyskania przychodów wydatków dotyczących remontów statków.
Czy wydatek na remont wozu wiertniczego podlega zaliczeniu do kosztów uzyskania przychodów jednorazowo, tj. w momencie ich poniesienia, czy też powinien być rozłożony w czasie, w przypadku gdy Spółka nie jest w stanie ustalić długości okresu, którego te wydatki dotyczą?
W jakim momencie poniesione koszty remontu kapitalnego będą stanowiły koszty uzyskania przychodu w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?
Mając na uwadze przedstawiony opis stanu faktycznego oraz własne stanowisko w sprawie, Spółka zwraca się z uprzejma prośbą o potwierdzenie, iż ponoszone koszty przeglądów i napraw taboru kolejowego Spółka może zaliczyć jednorazowo do kosztów uzyskania przychodów w momencie ich poniesienia.
Czy w przypadku nie posiadania odpisu świadectwa homologacji istnieje prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktur dokumentujących zakup paliwa - oleju napędowego, części zamiennych, przeglądów rejestracyjnych oraz napraw związanych z wykorzystaniem samochodu w działalności gospodarczej?