Logo Platforma Księgowych i Kadrowych
    Pokaż wyniki dla:
    Pokaż wyniki dla:
    uźytkownik Zaloguj się koszyk Kup dostęp
    • Twój panel
    • Tematyka
      • Podatki (608085)
      • Kadry i płace (26134)
      • Obrót gospodarczy (88861)
      • Rachunkowość firm (3841)
      • Ubezpieczenia (35961)
    • Aktualności
    • Kalkulatory
    • Porady i artykuły
    • Tematy na czasie
      • ZMIANY 2026
      • KSeF 2026
      • ZMIANY 2025
      • SYGNALIŚCI
    • Czasopisma
    • Akty prawne
    • Interpretacje
    • Orzeczenia
    • Formularze
    • Wskaźniki i stawki
    • Narzędzia i programy
      • Kursy walut
      • PKD
      • PKWiU 2015
      • KŚT ze stawkami amortyzacji
    • Terminarz
    • Wideoporady

    Interpretacje

    Interpretacje

    Temat
    Wszystkie nabycie nagroda rzeczowa nagrody najem należności licencyjne napoje naprawa nauka) nieodpłatna dostawa towarów nieodpłatne przekazanie rzeczy nieodpłatne używanie nocleg logo
    Indeks tematów
    Wszystkie n
    Interpretacja
    24.01.2024 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 24 stycznia 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-3.4010.582.2023.3.JG

    Czy opisane wydatki poniesione przez Wnioskodawcę w związku zawarciem umowy współpracy z Fundacją, stanowić będą koszty uzyskania przychodu w rozumieniu art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?

    czytaj dalej
    Interpretacja
    04.07.2023 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 4 lipca 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-1.4012.185.2023.3.DS

    Prawo do odliczenia podatku VAT od wydatków poniesionych na nagrody z logo i bez logo firmy oraz na poczęstunek.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    22.06.2023 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 22 czerwca 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-1.4010.238.2023.2.KM

    Dotyczy ustalenia czy Spółka ma możliwość zaliczyć w koszty uzyskania przychodów wydatki poniesione na nagrody z logo i bez logo firmy w ramach kampanii edukacyjnych oraz koszty poniesione na poczęstunek w ramach przeprowadzonych akcji ekologicznych.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    29.12.2015 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 29.12.2015, sygn. IPPB5/4510-1102/15-2/BC, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB5/4510-1102/15-2/BC

    Czy wydatki związane z eksploatacją (usługi naprawy oraz zakup części związanych z tą naprawą) wskazanych powyżej środków trwałych, wykorzystywanych jak to opisano w stanie faktycznym - do celów reklamy Spółki mogą zostać zaliczone do kosztów uzyskania przychodów, i potraktowane jako koszty inne niż bezpośrednio związane z przychodami?

    czytaj dalej
    Interpretacja
    06.08.2015 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 06.08.2015, sygn. IPPB5/4510-615/15-2/AK, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB5/4510-615/15-2/AK

    Zaliczenie do kosztów uzyskania przychodów wydatków poniesionych na: 1. zakup kart przedpłaconych,2. organizację spotkań szkoleniowo-integracyjnych dla pracowników i menadżerów,3. organizację spotkań związanych z obchodami długotrwałej współpracy z danym kontrahentem, w których uczestniczą pracownicy i kontrahenci,4. organizację spotkań dla managementu,5. organizację spotkań z okazji jubileuszu zatrudnienia

    czytaj dalej
    Interpretacja
    20.02.2013 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 20.02.2013, sygn. ILPB3/423-490/12-4/AO, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPB3/423-490/12-4/AO

    Czy Spółka może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów koszt nabycia nasion, które zostały nabyte w celach handlowych, ale są przekazywane nieodpłatnie?

    czytaj dalej
    Interpretacja
    03.12.2012 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 03.12.2012, sygn. ILPB3/423-358/11/12-S/MM, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPB3/423-358/11/12-S/MM

    Czy w stanie faktycznym nr 6 przy nieodpłatnym przekazywaniu pracownikowi nabytych wcześniej towarów na cele osobiste pracownika Spółki, innych niż towary co do których istnieje wynikający z przepisów bhp obowiązek ich dostarczenia pracownikowi przez pracodawcę, Spółka może zaliczyć poniesione wydatki netto do kosztów uzyskania przychodów na podstawie art. 15 ust. 1 w związku z art. 15 ust. 4d ustawy

    czytaj dalej
    Interpretacja
    14.11.2011 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 14.11.2011, sygn. ILPB3/423-358/11-7/MM, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPB3/423-358/11-7/MM

    Czy w stanie faktycznym nr 4 przy założeniu, że przekazanie nieodpłatne innych materiałów reklamowych (nie będących drukowanymi materiałami reklamowymi i informacyjnymi w rozumieniu art. 7 ust. 3 ustawy) podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, podatek należny naliczony przez Spółkę na podstawie art. 7 ust. 2 będzie kosztem uzyskania przychodów na podstawie art. 16 ust. 1 pkt 46 lit. b ustawy

    czytaj dalej
    Interpretacja
    24.03.2011 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 24.03.2011, sygn. IBPBI/2/423-1929/10/AP, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPBI/2/423-1929/10/AP

    Czy Wnioskodawca może zaliczyć do kosztów stanowiących koszty uzyskania przychodu ww. nakłady związane z uczestnictwem w targach, a także z organizacją imprez dla kontrahentów?

    czytaj dalej
    Interpretacja
    23.02.2011 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 23.02.2011, sygn. IBPBI/2/423-1718/10/AK, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPBI/2/423-1718/10/AK

    Czy wydatki poniesione przez Bank na zakup pomocy naukowych, książek i sprzętu sportowego oznaczonych logiem akcji i informacją, że zostały zakupione ze środków uzyskanych w ramach akcji dla placówek kulturalno-oświatowych są kosztem uzyskania dla Banku?

    czytaj dalej
    Interpretacja
    11.01.2011 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 11.01.2011, sygn. ILPB4/423-251/10-4/MC, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPB4/423-251/10-4/MC

    Czy wydatki związane z organizacją Konferencji: 1) koszty bezpośrednio związane z organizacją Konferencji: koszty zaproszeń, koszty wynajmu sali, koszty usługi gastronomicznej i napoi, koszty wykładowców, ulotek i przekazywanych produktów firmy oraz czekoladek z logo firmy - koszty dojazdu z dworca do hotelu, koszt zakwaterowania uczestników Konferencji, 2) koszty pośrednio związane z organizacją Konferencji

    czytaj dalej
    Interpretacja
    21.10.2010 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 21.10.2010, sygn. ITPB3/423-406/10/PS, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPB3/423-406/10/PS

    W zakresie możliwości zaliczania do kosztów uzyskania przychodów wydatków dotyczących wytworzenia produktów oraz nabycia towarów i gadżetów przekazywanych nieodpłatnie kontrahentom.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    29.03.2010 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 29.03.2010, sygn. ILPP2/443-1768/09-4/BA, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/443-1768/09-4/BA

    1. Czy Spółka prawidłowo rozpoznaje materiały drukowane i informacyjne, co ma znaczenie dla prawidłowego postępowania w podatku od towarów i usług? 2. Czy Spółka prawidłowo rozlicza podatek od towarów i usług od zużytych materiałów reklamowych?

    czytaj dalej
    Interpretacja
    16.12.2009 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 16.12.2009, sygn. ITPB3/423-560/09/PS, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPB3/423-560/09/PS

    Dotyczy możliwości zaliczania do kosztów uzyskania przychodów wydatków na zakup nagród przekazanych w związku z reklamą i promocją przedsiębiorstwa.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    20.10.2009 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 20.10.2009, sygn. IPPB5/423-460/09-3/AJ, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB5/423-460/09-3/AJ

    Czy stanowisko strony francuskiej, stwierdzającej że spółka polska nie ma obowiązku pobrania tzw. podatku u źródła od należności licencyjnych, jest prawidłowe ?

    czytaj dalej
    Interpretacja
    10.09.2009 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 10.09.2009, sygn. ILPP2/443-824/09-3/MN, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/443-824/09-3/MN

    Nieodpłatne przekazanie upominków z logo oraz bez logo w ramach promocji Gminy, wobec których Zainteresowanemu nie będzie przysługiwało prawo do odliczenia podatku naliczonego (§ 13 ust. 1 pkt 11)

    czytaj dalej
    Interpretacja
    16.07.2009 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 16.07.2009, sygn. ILPB3/423-305/09-3/MC, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPB3/423-305/09-3/MC

    Czy wydatki poniesione przez Wnioskodawcę w związku z uroczystymi obchodami jubileuszu 110 - lecia istnienia Banku podczas Zebrań Grup Członkowskich organizowanych w 2009 roku, w tym w szczególności koszty kateringu, zakupu drobnych upominków, nagród w konkursie oraz zamówienie odpowiedniej ilości monografii na temat Banku , wręczanej następnie uczestnikom Zebrań, będą kosztami uzyskania przychodu

    czytaj dalej
    Interpretacja
    30.04.2009 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 30.04.2009, sygn. ILPB3/423-114/09-5/MC, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPB3/423-114/09-5/MC

    1. Czy na gruncie ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych, kosztami uzyskania przychodów są ponoszone przez Spółkę wydatki związane z nabywaniem następnie przekazywanych towarów reklamowych? 2. Czy dla zaliczenia ponoszonych wydatków do kosztów uzyskania przychodów (a zatem traktowania - ich jako wydatki reklamowe) istotna jest wartość jednostkowa przekazywanych towarów

    czytaj dalej
    Interpretacja
    30.04.2009 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 30.04.2009, sygn. ILPB3/423-114/09-4/MC, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPB3/423-114/09-4/MC

    1. Czy na gruncie ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych, kosztami uzyskania przychodów są ponoszone przez Spółkę wydatki związane z nabywaniem następnie przekazywanych towarów reklamowych? 2. Czy dla zaliczenia ponoszonych wydatków do kosztów uzyskania przychodów (a zatem traktowania - ich jako wydatki reklamowe) istotna jest wartość jednostkowa przekazywanych towarów

    czytaj dalej
    Interpretacja
    26.03.2009 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 26.03.2009, sygn. ILPB3/423-34/09-2/MC, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPB3/423-34/09-2/MC

    Czy wydatki na gadżety reklamowe przekazywane kontrahentom oraz potencjalnym klientom opatrzone logo firmy lub produktu do kwoty 100 zł brutto mogą stanowić koszt podatkowy Spółki z uwagi na to, iż są to wydatki na reklamę, a nie reprezentację?

    czytaj dalej
    Interpretacja
    16.10.2008 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 16.10.2008, sygn. IBPP2/443-721/08/EJ, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP2/443-721/08/EJ

    opodatkowanie czynności nieodpłatnego przekazania upominków reklamowych

    czytaj dalej
    Interpretacja
    19.08.2008 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 19.08.2008, sygn. ILPB3/423-301/08-7/KS, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPB3/423-301/08-7/KS

    Czy przekazywane niewielkiej wartości nagrody, upominki, gadżety kontrahentom lub potencjalnym kontrahentom, osobom współpracującym ze Spółką (w ogólnym tego słowa znaczeniu osobom mającym wpływ na generowane przez Spółkę przychody) uznać można za reklamę i w związku z tym zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów?

    czytaj dalej
    Interpretacja
    12.08.2008 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 12.08.2008, sygn. ILPB3/423-296/08-4/MC, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPB3/423-296/08-4/MC

    w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    11.07.2008 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 11.07.2008, sygn. ILPB3/423-228/08-3/MC, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPB3/423-228/08-3/MC

    Czy w świetle przedstawionego opisu zdarzenia przyszłego oraz brzmienia interpretacji wydanej Spółce przez Naczelnika Pierwszego Wielkopolskiego Urzędu Skarbowego w Poznaniu, należy przyjąć, że dla potrzeb rozliczeń podatku dochodowego od osób prawnych można uznać za koszty uzyskania przychodów wydatki na zakup upominków zawierających logo Spółki, których przekazywanie ma na celu promocję marki oraz

    czytaj dalej
    Poprzednia
    1 2
    Następna
    • INFOR.PL
    • INFORLEX
    • GAZETA PRAWNA
    • INFORORGANIZER
    • SKLEP
    Copyright © 2025 INFOR PL S.A.