Logo Platforma Księgowych i Kadrowych
    Pokaż wyniki dla:
    Pokaż wyniki dla:
    uźytkownik Zaloguj się koszyk Kup dostęp
    • Twój panel
    • Tematyka
      • Podatki (608094)
      • Kadry i płace (26134)
      • Obrót gospodarczy (88861)
      • Rachunkowość firm (3841)
      • Ubezpieczenia (35961)
    • Aktualności
    • Kalkulatory
    • Porady i artykuły
    • Tematy na czasie
      • ZMIANY 2026
      • KSeF 2026
      • ZMIANY 2025
      • SYGNALIŚCI
    • Czasopisma
    • Akty prawne
    • Interpretacje
    • Orzeczenia
    • Formularze
    • Wskaźniki i stawki
    • Narzędzia i programy
      • Kursy walut
      • PKD
      • PKWiU 2015
      • KŚT ze stawkami amortyzacji
    • Terminarz
    • Wideoporady

    Interpretacje

    Interpretacje

    Temat
    Wszystkie nabycie nabycie prawa nabycie udziałów nadwyżka bilansowa nadwyżki najem należność nieruchomości nowelizacja finansowanie dłużne
    Indeks tematów
    Wszystkie n
    Interpretacja
    13.11.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 13 listopada 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-2.4010.496.2025.1.BD

    W obliczaniu wskaźnika EBITDA dla celów limitu z art. 15c ust. 1 ustawy o CIT, spółka powinna powiększyć EBITDA o niezamortyzowane koszty finansowania dłużnego związane z nieruchomością, które zostaną zaliczone do kosztów uzyskania przychodu przy jej sprzedaży.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    04.09.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 4 września 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-1.4010.379.2025.1.KM

    Odsetki wypłacane najemcom jako oprocentowanie kaucji nie są wliczane do limitu kosztów finansowania dłużnego w rozumieniu art. 15c ust. 12 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, z uwagi na ich neutralność podatkową i brak związku przyczynowego z przychodem Spółki.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    13.08.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 13 sierpnia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-3.4010.441.2025.1.ZK

    Inwestycja realizowana przez spółkę jako farma fotowoltaiczna kwalifikuje się jako długoterminowy projekt z zakresu infrastruktury publicznej w myśl art. 15c ust. 10 ustawy o CIT, co uzasadnia możliwość pominięcia kosztów finansowania dłużnego przy kalkulacji nadwyżki tych kosztów.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    13.08.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 13 sierpnia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-3.4010.446.2025.1.ZK

    W przypadku udziału w długoterminowym projekcie z zakresu infrastruktury publicznej, który spełnia określone normy i służy interesowi publicznemu, koszty finansowania dłużnego związanego z takim projektem nie muszą być uwzględniane przy obliczaniu nadwyżki kosztów finansowania, o czym mowa w art. 15c ustawy o CIT.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    13.08.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 13 sierpnia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-3.4010.445.2025.1.ZK

    Inwestycja Wnioskodawcy polegająca na budowie farmy fotowoltaicznej stanowi długoterminowy projekt z zakresu infrastruktury publicznej, zgodnie z art. 15c ust. 10 ustawy CIT, co pozwala na wyłączenie kosztów finansowania dłużnego przy obliczaniu nadwyżki kosztów finansowania. Wyłączenie to możliwe jest, o ile projekt spełnia kryteria długoterminowości, znaczącego aktywu oraz działania w interesie publicznym

    czytaj dalej
    Interpretacja
    31.07.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 31 lipca 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-1.4010.336.2025.1.BS

    Farma wiatrowa będąca długoterminowym projektem z zakresu infrastruktury publicznej spełnia warunki określone w art. 15c ust. 10 ustawy o CIT, a koszty jej finansowania dłużnego nie podlegają limitowaniu zgodnie z ust. 8 tego artykułu po rozwiązaniu umowy PGK.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    15.07.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 15 lipca 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-1.4010.297.2025.1.RH

    Organ podatkowy uznał, iż koszty finansowania dłużnego wyłączone w poprzednich latach podatkowych mogą być uwzględnione w kosztach uzyskania przychodów na zasadzie FIFO. Takie rozliczenie jest możliwe w roku, gdy spółka osiąga przychody odsetkowe, zgodnie z obowiązującymi limitami wynikającymi z art. 15c ustawy o CIT.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    20.12.2024 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 20 grudnia 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP2-2.4010.578.2024.1.RK

    Zaliczenie kosztów prowizji i odsetek od kredytu bankowego do kosztów podatkowych.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    11.12.2024 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 11 grudnia 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-2.4010.636.2021.10.DK

    Farma fotowoltaiczna będzie stanowiła długoterminowy projekt z zakresu infrastruktury publicznej, o którym mowa w art. 15c ust. 10 updop i tym samym na podstawie art. 15c ust. 8 updop, Wnioskodawca nie powinien uwzględniać kosztów finansowania dłużnego farmy fotowoltaicznej przy wyliczaniu nadwyżki kosztów finansowania dłużnego.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    03.12.2024 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 3 grudnia 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-3.4010.709.2024.1.DW

    Elektrownia wiatrowa stanowi długoterminowy projekt z zakresu infrastruktury publicznej, co uprawnia Spółkę do nieuwzględnienia kosztów finansowania dłużnej inwestycji do nadwyżki kosztów.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    16.10.2024 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 16 października 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-1.4010.532.2023.11.SH

    Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym Projekty Wnioskodawcy, stanowią długoterminowy projekt z zakresu infrastruktury publicznej, o którym mowa w art. 15c ust. 10 ustawy o CIT i tym samym na podstawie art. 15c ust. 8 ustawy o CIT Wnioskodawca nie powinien uwzględniać kosztów finansowania dłużnego związanych z Projektami przy wyliczaniu nadwyżki kosztów finansowania dłużnego,

    czytaj dalej
    Interpretacja
    17.09.2024 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 17 września 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-1.4010.535.2023.11.AND

    Projekty Wnioskodawcy stanowią długoterminowy projekt z zakresu infrastruktury publicznej, o którym mowa w art. 15c ust. 10 ustawy o CIT i tym samym na podstawie art. 15c ust. 8 ustawy o CIT Wnioskodawca nie powinien uwzględniać kosztów finansowania dłużnego związanych z Projektami przy wyliczaniu nadwyżki kosztów finansowania dłużnego, o której mowa w art. 15c ust. 1 ustawy o CIT

    czytaj dalej
    Interpretacja
    10.05.2024 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 10 maja 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP2-2.4010.125.2024.1.SP

    Ustalenie czy koszty finansowania dłużnego wyłączone w danym roku podatkowym z kosztów uzyskania przychodów mogą podlegać zaliczeniu do kosztów uzyskania przychodów w następnych pięciu latach podatkowych zgodnie z regułą FIFO.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    27.02.2024 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 27 lutego 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP2-2.4010.352.2020.12.S/AG/AP

    Brak zastosowania ograniczenia, o którym mowa w art. 15c ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, dotyczącego kosztów finansowania dłużnego, w odniesieniu do kwoty Dyskonta wypłacanego na podstawie umów faktoringu.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    26.01.2024 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 26 stycznia 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-1.4010.728.2023.1.SH

    1. Czy koszty finansowania dłużnego wyłączone w danym roku podatkowym z kosztów uzyskania przychodów na podstawie art. 15c ust. 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych, mogą podlegać zaliczeniu do kosztów uzyskania przychodów zgodnie z art. 15c ust. 18 ustawy o CIT w następnych, kolejno po sobie następujących pięciu latach podatkowych, na zasadach wynikających z reguły

    czytaj dalej
    Interpretacja
    20.11.2023 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 20 listopada 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-1.4010.535.2023.2.AND

    Projekty Wnioskodawcy stanowią długoterminowy projekt z zakresu infrastruktury publicznej, o którym mowa w art. 15c ust. 10 ustawy o CIT i tym samym na podstawie art. 15c ust. 8 ustawy o CIT Wnioskodawca nie powinien uwzględniać kosztów finansowania dłużnego związanych z Projektami przy wyliczaniu nadwyżki kosztów finansowania dłużnego, o której mowa w art. 15c ust. 1 ustawy o CIT

    czytaj dalej
    Interpretacja
    20.11.2023 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 20 listopada 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-1.4010.532.2023.2.SH

    Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym Projekty Wnioskodawcy, stanowią długoterminowy projekt z zakresu infrastruktury publicznej, o którym mowa w art. 15c ust. 10 ustawy o CIT i tym samym na podstawie art. 15c ust. 8 ustawy o CIT Wnioskodawca nie powinien uwzględniać kosztów finansowania dłużnego związanych z Projektami przy wyliczaniu nadwyżki kosztów finansowania dłużnego,

    czytaj dalej
    Interpretacja
    06.11.2023 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 6 listopada 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-1.4010.422.2023.1.MF

    Dotyczy ustalenia, czy opisana w stanie faktycznym Inwestycja stanowi długoterminowy projekt z zakresu infrastruktury publicznej, o którym mowa w art. 15c ust. 8 i 10 ustawy o CIT i tym samym na podstawie art. 15c ust. 8 i 10 ustawy o CIT, Spółka ma prawo nie uwzględniać kosztów finansowania dłużnego poniesionych na (…) oraz finansowanie jej działalności operacyjnej związanej z (…) przy wyliczaniu

    czytaj dalej
    Interpretacja
    19.05.2023 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 19 maja 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-3.4010.46.2019.10.MBD

    W zakresie ustalenia czy w świetle art. 16 ust. 1 pkt 13e ustawy o PDOP (w związku z art. 93 § 2 Ordynacji podatkowej), prawidłowe jest założenie, że objęte tym ograniczeniem są wyłącznie odsetki od finansowania dłużnego uzyskanego pierwotnie przez E w celu nabycia akcji XSA, z pominięciem tej część finansowania dłużnego otrzymanej pierwotnie przez E, która została przekazana do XSA celem uregulowania

    czytaj dalej
    Interpretacja
    08.05.2023 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 8 maja 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB2-1.4010.106.2023.1.AR

    Czy w celu obliczenia nadwyżki kosztów finansowania dłużnego, jako przychody o charakterze odsetkowym w rozumieniu art. 15c ust. 3 w związku z art. 15c ust. 13 ustawy o CIT, powinniście Państwo traktować podlegające opodatkowaniu w danym roku podatkowym otrzymywane Odsetki od wierzytelności nabytych w drodze subrogacji.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    04.05.2023 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 4 maja 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-2.4010.143.2023.2.MZA

    Ustalenie, czy: - zgodnie z art. 60 ust. 1 Ustawy Nowelizującej, Wnioskodawca jest uprawniony do ujęcia w kosztach uzyskania przychodów nieodliczonych w związku z przekroczeniem Limitu w latach 2019-2021 Kosztów Usług Niematerialnych, do wysokości odpowiadającej limitowi obliczonemu dla danego roku podatkowego zgodnie z art. 15e ust. 1 i 12 ustawy o CIT w brzmieniu obowiązującym do dnia 31 grudnia

    czytaj dalej
    Interpretacja
    12.04.2023 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 12 kwietnia 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-2.4010.539.2018.8.AW

    Różnice kursowe (dodatnie i ujemne) z tytułu spłat kredytów walutowych, pełniących funkcję instrumentów zabezpieczających oraz koszty i prowizje związane z transakcjami zabezpieczającymi nie mieszczą się w definicji kosztów finansowania dłużnego zawartej w art. 15c ust. 12 ustawy o CIT, a tym samym pozostają bez wpływu na określenie kosztów finansowania dłużnego. Odsetki i prowizje od kredytu mieszczą

    czytaj dalej
    Interpretacja
    11.04.2023 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 11 kwietnia 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-3.4010.99.2023.1.AN

    Czy koszty świadczeń niematerialnych określonych w art. 15e ust. 1 ustawy o CIT, obowiązującym do 31 grudnia 2021 r., wyłączone z kosztów uzyskania przychodów w roku 2021 (z uwagi na przekroczenie limitu ustalonego dla tego roku na podstawie art. 15e ustawy o CIT), będą podlegały zaliczeniu do kosztów uzyskania przychodów po 31 grudnia 2021 r. w oparciu o art. 15e ust. 9 ustawy o CIT, w ramach właściwego

    czytaj dalej
    Interpretacja
    04.04.2023 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 4 kwietnia 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-2.4010.71.2023.2.MZA

    Ustalenie, czy w latach podatkowych rozpoczynających się po 31 grudnia 2021 r. Wnioskodawca jest uprawniony do ujęcia w kosztach uzyskania przychodów Kosztów Wyłączonych do wysokości odpowiadającej obliczonemu dla danego roku limitowi, zgodnie z art. 15e ust. 1 i 12 Ustawy o CIT (w brzmieniu obowiązującym do 31 grudnia 2021 r.), przy czym taki limit nie będzie pomniejszany o bieżące Koszty Usług Niematerialnych

    czytaj dalej
    Poprzednia
    1 2
    Następna
    • INFOR.PL
    • INFORLEX
    • GAZETA PRAWNA
    • INFORORGANIZER
    • SKLEP
    Copyright © 2025 INFOR PL S.A.