Spółka, realizując twórczą i systematyczną działalność badawczo-rozwojową, spełnia kryteria art. 4a pkt 26-28 oraz art. 18d Ustawy o CIT, co uprawnia ją do skorzystania z ulgi badawczo-rozwojowej, uwzględniając ponoszone koszty jako kwalifikowane. Działalność obejmuje prace badawczo-rozwojowe niezmienne i nieprzewidywalne oraz daje możliwość odliczenia kosztów, bez zwrotu środków w innej formie, zgodnie
Stawka podatkowa 19% CIT ma zastosowanie w miesiącu, w którym narastający przychód przekroczył równowartość 2,000,000 euro. Przekroczenie limitu wymaga obliczenia zaliczki na podatek według wyższej stawki w miesiącu dokonania przekroczenia, a nie jedynie od kolejnego miesiąca. Spółka A. powinna stosować stawkę 19% od października 2024.
Spółka, jako mały podatnik, musi stosować preferencyjną stawkę CIT w wysokości 9% do czasu przekroczenia progowego przychodu 2 mln euro, a po przekroczeniu winna stosować stawkę 19%. Przychody z NFZ za 2024 r., związane z aneksami ze stycznia 2025 r., winny być ujęte jako przychód 2024 r.
Dochody uzyskane z działalności prop tradingu przez osoby fizyczne nieprowadzące działalności gospodarczej są przychodami z działalności wykonywanej osobiście. Przychody i koszty uzyskania przelicza się według kursu NBP z dnia przed uzyskaniem/wydatkiem. Możliwe jest zastosowanie rzeczywistych kosztów przewyższających zryczałtowane 20% przychodu.
Rozliczenie podatku dochodowego od osób prawnych stosując stawkę obniżoną, w wysokości 9% do wyliczenia zaliczek i zobowiązania podatkowego.
Skutki podatkowe otrzymania renty wdowiej z Niemiec po zmarłym małżonku.
Obliczenie i odprowadzanie zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych z tytułu osiągnięcia dochodów powstałych w wyniku działania syndyka.
Czy Spółka postępuje prawidłowo, wyliczając zaliczkę na podatek dochodowy od osób prawnych na podstawie prawidłowo prowadzonych ksiąg rachunkowych, stosując zasadę wyrażoną w art. 17 ust. 2 pkt 4 ustawy o rachunkowości? (pytanie zadane we wniosku jako pierwsze w kolejności)
1. Czy Wnioskodawca mógł skorzystać z obniżonej stawki podatku dochodowego od osób prawnych w wysokości 9%, na podstawie art. 19. ust. 1 pkt 2 u.p.d.o.p., traktując za okres konieczny dla weryfikacji spełnienia przesłanki nabycia statusu małego podatnika przedział czasowy od 1 stycznia 2021 do 30 kwietnia 2021 r.? 2. Czy Wnioskodawca mógł na tej podstawie wpłacać zaliczki na podatek dochodowy w następnym
Możliwość zastosowania 9% stawki podatku w roku podatkowym rozpoczynającym się 1 października 2021 r. i latach kolejnych. Brak obowiązku wpłaty podatku od przychodów z budynków, gdy kwota zaliczki z art. 25 CIT jest większa od tego podatku.
Możliwość zastosowania 9% stawki podatku w roku podatkowym rozpoczynającym się 1 października 2021 r. i latach kolejnych. Brak obowiązku wpłaty podatku od przychodów z budynków, gdy kwota zaliczki z art. 25 CIT jest większa od tego podatku.
Możliwość zastosowania 9% stawki podatku w roku podatkowym rozpoczynającym się 1 października 2021 r. i latach kolejnych. Brak obowiązku wpłaty podatku od przychodów z budynków, gdy kwota zaliczki z art. 25 CIT jest większa od tego podatku.
• możliwość zastosowania 9% stawki podatku w roku podatkowym rozpoczynającym się 1 października 2021 r. i latach kolejnych, • brak obowiązku wpłaty podatku od przychodów z budynków, gdy kwota zaliczki z art. 25 CIT jest większa od tego podatku.
Możliwość zastosowania 9% stawki podatku w roku podatkowym rozpoczynającym się 1 października 2021 r. i latach kolejnych. Brak obowiązku wpłaty podatku od przychodów z budynków, gdy kwota zaliczki z art. 25 CIT jest większa od tego podatku.
Możliwość zastosowania 9% stawki podatku w roku podatkowym rozpoczynającym się 1 października 2021 r. i latach kolejnych. Brak obowiązku wpłaty podatku od przychodów z budynków, gdy kwota zaliczki z art. 25 CIT jest większa od tego podatku.
• możliwość zastosowania 9% stawki podatku w roku podatkowym rozpoczynającym się 1 października 2022 r. i latach kolejnych, • brak obowiązku wpłaty podatku od przychodów z budynków, gdy kwota zaliczki z art. 25 CIT jest większa od tego podatku.
• możliwość zastosowania 9% stawki podatku w roku podatkowym rozpoczynającym się 1 października 2022 r. i latach kolejnych, • brak obowiązku wpłaty podatku od przychodów z budynków, gdy kwota zaliczki z art. 25 CIT jest większa od tego podatku.
Możliwość zastosowania 9% stawki podatku w roku podatkowym rozpoczynającym się 1 października 2021 r. i latach kolejnych. Brak obowiązku wpłaty podatku od przychodów z budynków, gdy kwota zaliczki z art. 25 CIT jest większa od tego podatku.
Możliwość zastosowania 9% stawki podatku w roku podatkowym rozpoczynającym się 1 października 2021 r. i latach kolejnych. Brak obowiązku wpłaty podatku od przychodów z budynków, gdy kwota zaliczki z art. 25 CIT jest większa od tego podatku.
Możliwość zastosowania 9% stawki podatku w roku podatkowym rozpoczynającym się 1 października 2021 r. i latach kolejnych. Brak obowiązku wpłaty podatku od przychodów z budynków, gdy kwota zaliczki z art. 25 CIT jest większa od tego podatku.
Możliwość zastosowania 9% stawki podatku w roku podatkowym rozpoczynającym się 1 października 2021 r. i latach kolejnych. Brak obowiązku wpłaty podatku od przychodów z budynków, gdy kwota zaliczki z art. 25 CIT jest większa od tego podatku.
Możliwość zastosowania 9% stawki podatku w roku podatkowym rozpoczynającym się 1 października 2021 r. i latach kolejnych oraz brak obowiązku wpłaty podatku od przychodów z budynków, gdy kwota zaliczki z art. 25 CIT jest większa od tego podatku.
Możliwości zastosowania stawki 9% oraz braku obowiązku wpłaty podatku od przychodów z budynków, gdy kwota zaliczki z art. 25 ustawy o CIT jest większa od tego podatku.