Nie działa Pani w charakterze podatnika podatku VAT z tytułu realizacji świadczeń z zakresu nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego, edukacji prawnej i mediacji. Zatem nie jest Pani zobowiązana do rozliczenia podatku od towarów i usług z tego tytułu.
Brak obowiązku odprowadzania podatku VAT z tytułu uzyskiwanego wynagrodzenia za realizację świadczeń z zakresu porad obywatelskich/mediacji oraz obowiązek wystawienia faktury z tytułu świadczenia porad obywatelskich/mediacji.
Podatek od towarów i usług w zakresie opodatkowania nieodpłatnego udostępnienia pomieszczenia w budynku szkoły celem zorganizowania gabinetu profilaktyki zdrowotnej i pomocy przedlekarskiej.
ustalenie i stosowanie wskaźnika proporcji VAT, o którym mowa w art. 86 ust. 2a-2h ustawy
ustalenie czy w związku z wejściem w życie od 1 stycznia 2016 r. znowelizowanej ustawy o podatku od towarów i usług w odniesieniu do przedstawionych w opisie nieodpłatnych świadczeń promujących zasoby dziedzictwa kulturowego w posiadaniu, których znajduje się Muzeum zastosowanie znajdzie art. 86 ust. 2a w związku z art. 15 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług
Nieodpłatne świadczenie usług polegające na nieodpłatnym przekazaniu dokumentacji projektowej drogi na rzecz Miasta ma związek z prowadzoną przez Wnioskodawcę działalnością gospodarczą, w konsekwencji nie będzie podlegać opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.
Czy w przedmiotowej sytuacji, dojdzie po stronie Gminy do odpłatnego świadczenia na rzecz ZGKiM usług podlegających opodatkowaniu VAT, niekorzystających ze zwolnienia, polegających na odpłatnym udostępnieniu sieci?
W przypadku twierdzącej odpowiedzi na pytanie nr 1, Gmina prosi o wskazanie, jak należy określić podstawę opodatkowania w przypadku świadczenia powyższych usług?
Czy w związku z udostępnieniem przedmiotowej sieci na rzecz ZGKiM Gmina ma prawo do odliczenia pełnej kwoty podatku VAT od wydatków inwestycyjnych i bieżących związanych z siecią?
1. Czy w przypadku zawarcia planowanej Umowy z C., dojdzie po stronie Gminy do odpłatnego świadczenia na rzecz C. usługi podlegającej opodatkowaniu VAT, niekorzystającej ze zwolnienia, polegającej na odpłatnym udostępnieniu świetlic wiejskich? 2. W przypadku twierdzącej odpowiedzi na pytanie nr 1, w jaki sposób należy określić podstawę opodatkowania w przypadku świadczenia powyższej usługi?
Czy w związku z udostępnieniem w roku 2013 świetlic wiejskich na rzecz C., na podstawie planowanej Umowy Gmina będzie miała pełne prawo do odliczenia VAT od przyszłych wydatków inwestycyjnych i wydatków bieżących związanych ze świetlicami wiejskimi, poniesionych po zawarciu Umowy z C.?
1. Czy w związku z udostępnieniem w roku 2013 przedmiotowych Obiektów na rzecz MGOK Gminie będzie przysługiwać prawo do zastosowania korekty podatku naliczonego, o której mowa w art. 91 ustawy o VAT, i odliczenia odpowiedniej części podatku od wydatków inwestycyjnych? 2. W przypadku twierdzącej odpowiedzi na powyższe pytanie, jaką część VAT naliczonego od wydatków inwestycyjnych Gmina będzie miała
Czy w związku z udostępnieniem w roku 2013 przedmiotowych Obiektów na rzecz MGOK, Gmina będzie miała pełne prawo do odliczenia VAT od przyszłych wydatków inwestycyjnych i wydatków bieżących związanych z Obiektami, poniesionych po zawarciu umowy z MGOK?
1. Czy w przypadku zawarcia planowanej umowy z MGOK, dojdzie po stronie Gminy do odpłatnego świadczenia na rzecz MGOK usługi podlegającej opodatkowaniu VAT, niekorzystającej ze zwolnienia, polegającej na odpłatnym udostępnieniu Obiektów? 2. W przypadku twierdzącej odpowiedzi na pytanie nr 1, w jaki sposób należy określić podstawę opodatkowania w przypadku świadczenia powyższej usługi?
Czy przy dostawie mediów do lokali mieszkalnych i użytkowych będących w najmie lub użyczeniu, obowiązek podatkowy powstaje zgodnie z art. 19 ust. 13 pkt 1 ustawy o VAT, czy też zgodnie z art. 19 ust. 13 pkt 4 i art. 19 ust. 15 ustawy o VAT?
W zakresie:- uznania wniesionego wkładu niepieniężnego za zorganizowaną część przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 2 pkt 27e ustawy o podatku od towarów i usług, - uznania usług nieodpłatnych świadczonych na rzecz Spółki komandytowej jako odpłatne świadczenie usług, - konieczności dokumentowania przenoszonych przez Wnioskodawcę na spółkę komandytową kosztów w zakresie podatku od nieruchomości oraz opłat
Dotyczy ustalenia czy udostępnianie przez Gminę pomieszczeń, budynków na rzecz podmiotów trzecich na podstawie zawartych umów użyczenia stanowi odpłatne świadczenie usług podlegające opodatkowaniu VAT oraz w zakresie ustalenia podstawy opodatkowania, stawki VAT i momentu powstania obowiązku podatkowego w przypadku ustalenia, że nieodpłatne udostępnienie nieruchomości do używania podmiotom trzecim stanowi
refakturowanie kosztów mediów dotyczących umów użyczenia wynikających z faktury pierwotnej na rzecz jednostki budżetowej oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktury pierwotnej oraz ujmowania jej w rejestrze zakupów
Czy korzystając z kombajnu na podstawie umowy użyczenia powstanie w działalności Wnioskodawcy przychód z powodu nieodpłatnego korzystania ze sprzętu?Czy w przypadku nieodpłatnej obsługi kombajnu przez męża Wnioskodawczyni w trakcie użyczenia powstałby dla Wnioskodawczyni przychód z powodu nieodpłatnej usługi?
Czy można zakwalifikować usługę reklamową jako nieodpłatną i nie odprowadzić od tej usługi podatku od towarów i usług?