Wynikiem wykładni przepisów jest uznanie, iż wydatki poniesione w ramach Kosztów Promocyjno-Informacyjnych i Uczestnictwa w Targach stanowią koszty uzyskania przychodów, umożliwiające skorzystanie z ulgi prowzrostowej, o której mowa w art. 18eb Ustawy CIT. Koszty Spersonalizowane nie kwalifikują się jako rozpoznane koszty ulgowe.
Opłaty marketingowe uiszczane przez franczyzobiorcę na rzecz organizacji pracodawców stanowią koszt uzyskania przychodów, jeśli spełniają przesłanki racjonalności i gospodarczej uzasadnioności oraz nie są wyłączone ustawowo.
Opłaty marketingowe ponoszone przez spółkę w celu promocji działalności gospodarczanej mogą być uznane za koszty uzyskania przychodów, gdyż nie stanowią składki członkowskiej i wykazują związek przyczynowo-skutkowy z generowaniem przychodów, zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy o CIT.
Opłaty marketingowe ponoszone na rzecz związku pracodawców za świadczone usługi mogą być zaliczane do kosztów uzyskania przychodów, jeżeli spełniają przesłanki racjonalności, gospodarczego uzasadnienia i udokumentowania, przy czym nie stanowią one składek członkowskich w rozumieniu art. 23 ust. 1 pkt 30 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów Spółki wydatków na Gadżety poniesione w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą.
Możliwość uznania za koszty uzyskania przychodów poniesione w celu zwiększenia przychodów ze sprzedaży produktów, określone w art. 18eb ust. 7 ustawy CIT, wskazanych we wniosku kosztów.
1. Czy w świetle przedstawionego opisu stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego prawidłowe jest stanowisko, zgodnie z którym oferowane przez Spółkę Produkty są produktami wytworzonymi przez Spółkę w rozumieniu art. 18eb ust. 2 ustawy o PDOP, uprawniającymi do skorzystania z odliczenia, o którym mowa w art. 18eb ustawy o PDOP? 2. Czy Nowe Produkty stanowią „produkty dotychczas nieoferowane”, o których
Czy poniesiony przez Spółkę koszt zorganizowania Premiery, w zakresie przypadającym na Wnioskodawcę i pokrytym przez niego, należy całościowo uznać za wydatek stanowiący koszt uzyskania przychodów, zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.
Brak możliwości odliczenia podatku VAT od kosztów promocji, zarządzania i nadzoru nad projektem.
Czy w świetle przepisów art. 15 ust. 1 ustawy o CIT, środki przeznaczone na wypłaty dla klientów w związku z realizacją akcji (…), Spółka będzie mogła zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów?
Dotyczy podatku od towarów i usług w zakresie braku możliwości odliczenia podatku VAT od wydatków poniesionych w związku z realizacją projektu.
Prawo do częściowego odliczenia podatku naliczonego z faktur otrzymanych od Koncesjonariusza w związku ze świadczoną usługą promocji Miasta.
Dotyczy przychodów i kosztów podatkowych z tytułu sprzedaży cateringu po promocyjnej cenie.
Brak prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z tytułu nabycia towarów i usług w związku z realizacją Zadania 3, Zadania 4, Zadania 5, Zadania 6 w ramach projektu pn. „…”.
Czy wydatki na zakup gadżetów przekazywanych przez Spółkę w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą mogą zostać zaliczone do kosztów uzyskania przychodów na podstawie art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?
w zakresie braku prawa do odliczenia VAT naliczonego od wydatków związanych z realizacją projektu
w zakresie braku opodatkowania podatkiem VAT przekazania towarów w ramach realizowanych działań promocyjno-marketingowych
Uznanie za obrót stanowiący podstawę opodatkowania części dotacji otrzymanej na pokrycie kosztów udziału przedsiębiorstw w misji gospodarczej, prawo do pełnego odliczenia podatku naliczonego wykazanego na fakturach zakupowych dokumentujących koszty udziału przedsiębiorstw w misjach gospodarczych, obowiązek wystawienia faktury obejmującej całą wartość usługi organizacji wyjazdu lub obejmującej jedynie
Nabywanych przez Spółkę od podmiotu powiązanego usług promocyjnych i marketingowo-sprzedażowych nie można uznać za bezpośrednio związane z wytwarzaniem produktów w rozumieniu art. 15e ust. 11 pkt 1 updop, w związku z czym do wypłacanego przez Spółkę wynagrodzenia znajdzie zastosowanie ograniczenie, o którym mowa w przepisie art. 15e ust. 1 updop, a w konsekwencji koszty ponoszone przez Spółkę w tym
Prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego w związku z realizacją projektu w zakresie zadań inwestycyjnych i nieinwestycyjnych oraz promocją projektu.
Refakturowanie przez spółkę powiązaną na wnioskodawcę wydatków za usługi marketingu i promocji.
brak prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją projektu
Podatek od towarów i usług w zakresie uznania nieodpłatnie przekazywanych Kontrahentom opakowań zbiorczych jako próbek wyłączonych z opodatkowania.
zakwalifikowanie do kosztów uzyskania przychodów wydatków w kwocie netto poniesionych z tytułu promocji produktów oraz ich rozpoznanie w dacie poniesienia jako koszty pośrednie