Czy w momencie pobrania prowizji w kryptowalutach w związku z pośrednictwem w wymianie kryptowalut wobec dostarczenia strony internetowej do wymiany, Wnioskodawca powinien rozpoznać przychód o którym mowa w art. 12 ust. 3 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (dalej: „ustawa o CIT”) albo koszt uzyskania przychodu z art. 15 ust. 1 ustawy o CIT, czy pozyskanie kryptowalut
Ustalenie, czy dokonanie przez fundację rodzinną sprzedaży kryptowalut jako gromadzonego mienia inwestycyjnego będzie korzystać ze zwolnienia podmiotowego, o którym mowa w art. 6 ust. 1 pkt 25 updop, w zakresie dotyczącym zbywania poszczególnych rodzajów mienia wskazanego we wniosku.
1. Czy otrzymanie waluty wirtualnej (tokenów) nie powoduje po stronie Spółki powstania przychodu podlegającego opodatkowaniu, a przychód powstanie dopiero w momencie wymiany waluty wirtualnej na środek płatniczy, towar, usługę lub prawo majątkowe inne niż waluta wirtualna lub z regulowania innych zobowiązań walutą wirtualną zgodnie z art. 7b ust. 1 pkt 6 lit. f) ustawy o CIT? (stan faktyczny i zdarzenie
Ustalenie czy wpłaty otrzymane w formie tzw. „grantów” stanowią przychód na podstawie art. 12 ust. 1 pkt 2 ustawy o CIT oraz w jakim momencie powstaje ww. przychód.
Przychody uzyskane z przeniesienia prawa do Tokena NFT będą opodatkowane podatkiem dochodowym od osób prawnych w kategorii inne źródła przychodów, Wnioskodawca ma prawo zaliczać koszty zakupu dzieła do kosztów uzyskania przychodów, przychód z tytułu przeniesienia prawa do Tokena NFT występuje w momencie jego sprzedaży za walutę wirtualną
Opodatkowanie czynności przeniesienia tokenów MOS w zamian za kryptowalutę oraz korzystania ze zwolnienia od podatku VAT dla ww. czynności, podstawa opodatkowania podatkiem VAT dla ww. czynności, moment powstania obowiązku podatkowego dla ww. czynności.
Zwolnienie od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 7 ustawy o VAT sprzedaży walut (pieniędzy) wirtualnych.
Uznanie, że czynność udostępnienia narzędzia informatycznego do wymiany walut za wynagrodzeniem należy kwalifikować jako odpłatne świadczenie usług podlegające opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.
Opodatkowanie pozyskiwania kryptowalut w wyniku udostępniania mocy obliczeniowej własnych komputerów. Zwolnienie od podatku zamiany kryptowalut na waluty będące prawnym środkiem płatniczym oraz zamiany jednego rodzaju kryptowalut na inny rodzaj kryptowalut. Podstawa opodatkowania podatkiem od towarów i usług zamiany kryptowalut na waluty będące prawnym środkiem płatniczym oraz zamiany jednego rodzaju
Dotyczy ustalenia m.in., czy: - pozyskanie Kryptowaluty w sposób opisany w zdarzeniu przyszłym, tj. w wyniku udostępnienia przez Wnioskodawcę mocy obliczeniowej własnych komputerów aplikacji obsługującej zdecentralizowaną sieć służącą do kreowania Kryptowalut, skutkuje powstaniem przychodu po stronie Wnioskodawcy, a jeśli tak to w którym momencie i w jakiej wysokości, - zamiana jednego rodzaju Kryptowalut
Skutki podatkowe obrotu kryptowalutami oraz zamiany kryptowalut na inną walutę wirtualną.
Opodatkowanie transakcji sprzedaży tokenów w zamian za walutę wirtualną oraz dokumentowanie tej transakcji.
1. Czy prawidłowe jest stanowisko Spółki, zgodnie z którym dochody z tytułu opisanej we wniosku działalności, tj. w zakresie prowadzenia rachunków służących do korzystania z walut wirtualnych i umożliwiających dokonywanie transakcji wymian pomiędzy nimi oraz dochody ze zbycia walut wirtualnych, będą stanowić dla Spółki przychody z innych źródeł przychodów? 2. Czy prawidłowe jest stanowisko Spółki,
W zakresie ustalenia: - w jakim momencie powstaje obowiązek podatkowy, - czy na gruncie ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych przyjęcie płatności w formie kryptowaluty za zbycie tokenów NFT powstanie przychód z zysków kapitałowych, - czy wyemitowanie kryptowaluty, a następnie określenie jej wartości poprzez mechanizm puli płynności będzie podlegało opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób
W zakresie świadczonych usług sprzedaży i zamiany jednostek walut wirtualnych (kryptowalut) i prawa do odliczenia
w zakresie ustalenia, czy na gruncie ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych przyjęcie płatności za usługę w formie kryptowaluty (np. USDT) traktowane będzie jak zapłata w towarze (transakcja barterowa) oraz w jaki sposób należy ustalić wartość oraz moment powstania przychodu, a także rozliczyć koszty uzyskania przychodu w związku z otrzymaniem płatności w formie kryptowaluty na gruncie ww. ustawy
Zwolnienie na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 7 ustawy o podatku VAT czynności wymiany kryptowalut.