Sprzedaż towarów w modelu dropshipping, związana z przeniesieniem prawa do rozporządzania towarami, stanowi odpłatną dostawę towarów z miejscem jej świadczenia w kraju rozpoczęcia transportu. W związku z tym sprzedaż ta nie podlega opodatkowaniu VAT w Polsce, a Wnioskodawca nie ma obowiązku dokumentowania jej fakturami ani ewidencjonowania przy użyciu kasy rejestrującej.
Transakcja spełniająca przesłanki art. 9 ustawy o VAT dla wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów, skutkuje obowiązkiem Spółki do jego rozpoznania i opodatkowania w Polsce, z jednoczesnym brakiem prawa do odliczenia VAT z tytułu importu, jaka to transakcja nie kreuje obowiązku dla importera w Polsce.
Dostawa towarów z państwa trzeciego, poprzedzająca import do UE, dokonana przez podatnika niemającego statusu importera, podlega opodatkowaniu w miejscu rozpoczęcia transportu, czyli poza terytorium UE, bez obowiązku podatkowego w Polsce.
Podatnik ma prawo do odliczenia podatku VAT od importu towarów, nawet jeśli nie jest ich właścicielem w momencie importu, o ile są one wykorzystywane do działalności opodatkowanej. Nabycie towarów po imporcie nie stanowi odrębnego zdarzenia opodatkowanego VAT.
Zakup samolotu z USA przez wnioskodawcę stanowi import towarów podlegający opodatkowaniu VAT w Polsce, z obowiązkiem podatkowym powstającym z chwilą powstania długu celnego; leasing samolotu kwalifikuje się jako dostawa towarów, nie zaś import usług.
Nie jest możliwe zastosowanie procedury VAT-marża do sprzedaży przedmiotów kolekcjonerskich uprzednio zaimportowanych do Polski. Z dniem 1 stycznia 2025 r. wykluczono taką możliwość na mocy art. 120 ust. 11 ustawy o VAT, dostosowując przepisy do regulacji unijnych, co wymusza opodatkowanie na zasadach ogólnych.
Przywóz komponentów farmy wiatrowej z państw spoza UE na teren WSE, z uwagi na nieprzebiegające celnym formalnościom przywozowym, nie skutkuje powstaniem obowiązku podatkowego w VAT na gruncie polskiej ustawy o VAT.
Transakcje prowadzone przez Wnioskodawcę w modelu dropshipping nie stanowią pośrednictwa w obrocie towarami, lecz dostawę, gdzie miejscem opodatkowania nie jest Polska, lecz terytorium państwa trzeciego, tj. Chin, zgodnie z art. 22 ust. 1 pkt 1 ustawy o VAT, gdyż wysyłka towaru zaczyna się poza UE.
Prawo Spółki do obniżenia kwoty podatku VAT należnego z tytułu importu towarów i części, naprawianych przez podwykonawców, o kwotę podatku naliczonego.
Rozpoznanie transakcji zakupu z dostawą przez chińską firmę z jej magazynów na terenie Unii Europejskiej jako wewnątrzwspólnotowe nabycie towaru oraz wykazania WNT w deklaracji i braku wykazania w informacji podsumowującej.
Opisany przywóz towarów stanowi ich import, a Spółka będzie obowiązana do rozliczenia podatku VAT z tytułu tego importu towarów w momencie zakończenia procedury składowania celnego, tj. z chwilą dopuszczenia towarów do obrotu; Spółka będzie dysponowała prawem do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wykazanego w dokumencie celnym z tytułu importu; przedstawione nabycie przez
Zwolnienie z obowiązku zapłaty podatku VAT w związku z transakcją nabycia dzieła sztuki na terenie Wielkiej Brytanii.
Opisana transakcja stanowi dostawę towarów; Wnioskodawcy nie jest podmiotem ułatwiającym dostawę w rozumieniu art. 7a ust. 1 ustawy o VAT; określenie miejsca opodatkowania dostawy towarów, brak konieczności wliczania sprzedaży z tytułu opisanej dostawy towarów do limitu zwolnienia od podatku; prawo do odliczenia podatku naliczonego w przypadku rejestracji jako podatnik VAT czynny
Opisana transakcja nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7a ustawy o VAT; określenie miejsca opodatkowania dostawy towarów; dokumentowanie sprzedaży; brak obowiązku jej ewidencjonowania przy użyciu kasy rejestrującej; brak obowiązku rejestracji w procedurze IOSS
Uznanie dostawy Towarów przemieszczanych w procedurze tranzytu z Chin na terytorium Ukrainy za czynność niepodlegającą opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług w Polsce.
Obowiązek rozliczenie podatku VAT w Polsce z tytułu nabycia towarów.
Choć przywóz towarów z kraju trzeciego, które zostały wprowadzone na terytorium Polski do składu celnego stanowi import towarów, to Spółka nie ma obowiązku rozliczenia podatku od towarów i usług z tytułu tego importu. Należy zauważyć, że – jak wskazuje Spółka – opłaty z tytułu importu towarów nie są wymagane na terytorium Polski. W odniesieniu do przywiezionych do Polski towarów, o których mowa we
Prawo Spółki, jako importera, do odliczenia podatku VAT w związku z nabyciem towaru od podmiotu mającego siedzibę poza terytorium Unii Europejskiej w ramach transakcji przeprowadzonej na warunkach Incoterms DDP
Skoro Spółka nie jest podatnikiem z tytułu importu towarów, to transakcja dokonana pomiędzy Spółką a Nabywcą nie wpisuje się w dyspozycję art. 22 ust. 4 ustawy. W związku z tym, dostawę towarów dokonaną przez Państwa na rzecz Nabywcy należy uznać - stosownie do art. 22 ust. 1 pkt 1 ustawy - za dokonaną, a tym samym opodatkowaną, w miejscu rozpoczęcia wysyłki, tj. na terytorium państwa trzeciego (Ukraina
Prawo do zastosowania procedury szczególnej VAT-marża, przy dostawie monet kolekcjonerskich uprzednio importowanych na terytorium innego państwa członkowskiego.
Obowiązek rozliczenia podatku VAT z tytułu importu towarów przemieszczanych do Polski z państwa członkowksiego UE.