Opłaty marketingowe, ponoszone z tytułu świadczonych usług promocyjnych i marketingowych przez organizację pracodawców, mogą stanowić koszty uzyskania przychodów, o ile posiadają bezpośredni związek z osiąganiem przychodów, są odpowiednio udokumentowane i nie zostały wyłączone ustawowo.
Opłaty marketingowe ponoszone przez podatnika na rzecz Związku na kampanie promocyjne sieci B mogą być uznane za koszty uzyskania przychodu, gdyż nie zostały wymienione w art. 23 ustawy o PIT jako składki członkowskie, a spełniają przesłanki racjonalnego i celowego działania w celu osiągnięcia przychodów przewidziane w art. 22 ust. 1 ustawy o PIT.
Opłaty marketingowe ponoszone przez podatnika mogą być uznane za koszty uzyskania przychodów, jeżeli służą osiągnięciu przychodów (art. 15 ust. 1 CIT) i spełniają kryteria związku z prowadzoną działalnością. Poniesione wydatki nie mogą być objęte wyłączeniami z art. 16 ust. 1 CIT.
Opłaty marketingowe uiszczane na rzecz Związku, będące odpłatnością za usługi reklamowe i promocyjne, mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów w rozumieniu art. 22 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym, jako wydatki poniesione w celu osiągnięcia przychodów, pod warunkiem odpowiedniego udokumentowania ich związku z działalnością gospodarczą.
Opłaty marketingowe ponoszone przez podatnika będącego franczyzobiorcą mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów, o ile spełniają przesłanki art. 22 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, nie są składkami członkowskimi, i są należycie udokumentowane jako wydatek wpływający na przychody.
Opłaty marketingowe ponoszone na rzecz związku pracodawców za świadczone usługi mogą być zaliczane do kosztów uzyskania przychodów, jeżeli spełniają przesłanki racjonalności, gospodarczego uzasadnienia i udokumentowania, przy czym nie stanowią one składek członkowskich w rozumieniu art. 23 ust. 1 pkt 30 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Opodatkowanie odpłatnego udostępnienia terenu. Brak prawa do odliczenia podatku od wydatków poniesionych na budowę obiektu.
Obowiązek ewidencjonowania na kasie on-line działalności związanej z prowadzeniem baru, w którym serwowane są napoje oraz słone przekąski typu paluszki, orzeszki.
W zakresie obowiązku stosowania kasy on-line od 1 stycznia 2021 r. – usługi grillowania na parkingu w galerii.
W zakresie możliwości zastosowania stawki podatku w wysokości 5% dla sprzedaży gotowych posiłków i dań oraz mięsa i wyrobów z mięsa.
Zaliczenie do kosztów uzyskania przychodów innych niż koszty bezpośrednio związane z przychodami, potrącalnych w dacie ich poniesienia, wydatków na zakup drobnych produktów spożywczych udostępnianych kontrahentom i pracownikom w siedzibie Wnioskodawcy, a także kosztów usług związanych z tymi produktami, w tym kosztów utrzymania i serwisu urządzeń do ich dystrybucji.
w zakresie istnienia zakładu Spółki w świetle przepisów umowy z dnia 14 maja 2003 r. między Rzecząpospolitą Polską a Republiką Federalną Niemiec w sprawie unikania podwójnego opodatkowania w zakresie podatków od dochodu i majątku (Dz. U. z 2005 r., Nr 12 poz. 90; zwana dalej: umowa polsko niemiecka)
w zakresie stawki podatku dla sprzedawanych napojów zawierających ekstrakt kawy
Czy wydatki na 1) nabycie/wytworzenie udostępnianych kontrahentom-punktom handlowym materiałów point of sale (materiały wsparcia punktu sprzedaży przedmioty i urządzenia służące wyeksponowaniu i zareklamowaniu wyrobów Spółki, np. listwy napółkowe, bannery i szyldy reklamowe, plakaty, naklejki, standy, kasetony, maszyny, lodówki, automaty, meble, opatrzone logo), które pozostają własnością Spółki, w
Czy wystawiane faktury VAT przez inne podmioty, stanowiace obciążenie za dodatkowe usługi świadczone na rzecz gości (tj. kuligi, usługi gastronomiczne, usługi przewodnickie, itp.) stanowią podstawę do wystawiania klientom faktur VAT marża, i czy podstawą opodatkowania jest marża, zgodnie z art. 119 ustawy o VAT ?