Ustalenie momentu powstania obowiązku podatkowego z tytułu otrzymania dotacji oraz ustalenie roku, w którym należy uwzględnić dotację otrzymaną w ratach rozłożonych na kolejne lata w celu obliczenia proporcji wynikającej z art. 90 ust. 3 ustawy.
Ustalenie czy otrzymane dofinansowanie będzie podlegało opodatkowaniu podatkiem VAT oraz określenie momentu powstania obowiązku podatkowego, prawo do odliczenia podatku naliczonego związanego z wydatkami poniesionymi w związku z realizacją projektu.
Ustalenie momentu powstania obowiązku podatkowego od otrzymanych dopłat.
Ustalenie, czy dofinansowanie udzielone Wnioskodawcy w związku z realizacją projektu pn. „(…)” stanowi podstawę opodatkowania
Niezaliczenie do podstawy opodatkowania wynagrodzeń otrzymanych od Mieszkańców oraz kwoty otrzymanego dofinansowania.
Opodatkowanie świadczonych w ramach Projektu usług oraz obowiązku dokumentowania ich fakturami, opodatkowanie podatkiem VAT dofinansowania na realizację Projektu, momentu powstania obowiązku podatkowego w związku z otrzymaniem dotacji oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego.
Momentu ujęcia wydatków w kosztach podatkowych oraz momentu rozpoznania przychodu.
Brak opodatkowania dotacji przekazywanej grantobiorcom dotyczącej montażu OZE i brak prawa do odliczenia podatku naliczonego.
W zakresie obowiązków płatnika w związku z wypłatą osobom fizycznym dofinansowania na wymianę pieców.
Czy w limicie ustalania przychodów dla których można skorzystać z preferencyjnej stawki podatku 9% w podatku dochodowym od osób prawnych, o których mowa w art. 4a pkt 10 w zw. art. 19 ust. 1 pkt 2 ustawy o CIT, Spółka powinna uwzględnić przychody z dotacji niepodlegające opodatkowaniu podatkiem CIT na podstawie art. 17 ust. 1 pkt. 47 ustawy o CIT?
Brak opodatkowania otrzymanych wpłat oraz brak prawa do odliczenia podatku w związku z realizacją programu związanego z montażem OZE przez Miasto.
Dotyczy ustalenia, czy w świetle art. 4 pkt 10 (winno być: art. 4a pkt 10) ustawy o CIT Spółka spełnia warunki do uznania jej w 2020 r. za małego podatnika (pytanie ostatecznie sformułowane w uzupełnieniu wniosku z 15 maja 2023 r.) oraz czy Spółka jako mały podatnik na podstawie art. 19 ust. 1 pkt 2 ustawy o CIT może w 2020 r. stosować stawkę podatku dochodowego od osób prawnych w wysokości 9% (pytanie
Środki otrzymane w ramach „Programu dla szkół” realizowanego przez Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa, nie stanowią przychodu z pozarolniczej działalności gospodarczej na podstawie art. 14 ust. 3 pkt 13 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Obowiązek stosowania przez Muzeum prewspółczynnika w celu odliczania podatku naliczonego w odniesieniu do wydatków, których nie jest w stanie powiązać wyłącznie z działalnością gospodarczą; brak obowiązku ujmowania w mianowniku prewspółczynnika dotacji inwestycyjnych, dotacji na nabycie dóbr kultury, wartości darowizn dóbr kultury oraz wartości nieruchomości, którą Muzeum ma otrzymać w darowiźnie,
Czy w limicie ustalania przychodów dla których można skorzystać z preferencyjnej stawki podatku 9% w podatku dochodowym od osób prawnych, o których mowa w art. 4a pkt 10 w zw. z art. 19 ust. 1 pkt 2 ustawy o CIT, Spółka powinna uwzględnić przychody z dotacji niepodlegające opodatkowaniu podatkiem CIT na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 47 ustawy o CIT.
Opodatkowanie dotacji podmiotowej na realizację programu oraz moment powstania obowiązku podatkowego w odniesieniu do tej dotacji.
Czy: - wydatki ponoszone przez Spółkę podczas prowadzenia badań naukowych, tj. wydatki na nabycie usług zewnętrznych, (…), na nabycie surowców i materiałów oraz na informacje i promocję - mogą być uznane za koszty uzyskania przychodów, w wysokości udziału własnego określonego w umowie na dofinansowanie z PARP, w dacie ich poniesienia (tj. w dniu, na który ujęto koszt w księgach rachunkowych (zaksięgowano
W zakresie ustalenia czy Wnioskodawca ma prawo do opodatkowania swoich dochodów za 2021 r. według stawki 9% CIT, jeśli bez uwzględnienia kwoty umorzonej dotacji jego przychody nie przekroczą 2 mln euro netto.
Który dotyczy ustalenia: - czy dochód stanowiący równowartość dokonanych przez Muzeum wpłat na PFRON, poniesionych kosztów reprezentacji oraz zapłaconych odsetek za zwłokę z tytułu nieterminowych wpłat należności budżetowych i innych należności, do których stosuje się przepisy Ordynacji podatkowej, niezaliczonych do kosztów uzyskania przychodów, sfinansowanych przez Muzeum otrzymaną dotacją stanowiącą
Prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego z faktur dokumentujących zakupy związane z realizacją opisanego projektu oraz brak obowiązku odprowadzenia podatku VAT od kwoty otrzymanej dotacji na realizację ww. projektu.
Czy Spółka ma prawo do zaliczania do kosztów uzyskania przychodów odpisów amortyzacyjnych od środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych innych niż przekazane zakładowi w trwały zarząd, wniesionych przez Miasto na pokrycie kapitału zakładowego w związku z likwidacją i przekształceniem zakładu w Spółkę, które zostały nabyte przez zakład ze środków pochodzących z dotacji przekazanej przez
Uznanie wpłat otrzymywanych przez Gminę od mieszkańców jako odpłatność za usługę opodatkowaną VAT, - Prawo do odliczenia pełnej kwoty podatku naliczonego w związku z realizacją projektu pn. „...”, - Brak opodatkowania podatkiem VAT czynności przekazania prawa własności Indywidualnych Zestawów na rzecz mieszkańców Gminy, po 5 latach od zakończenia projektu, - Sposob wyliczenia kwoty podatku od kwoty
Skutki podatkowe realizacji Projektu w zakresie wyrobów zawierających azbest.
Rozliczenie projektu dotyczącego usuwania odpadów z folii rolniczych.