Opłaty marketingowe ponoszone przez podatnika będącego franczyzobiorcą mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów, o ile spełniają przesłanki art. 22 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, nie są składkami członkowskimi, i są należycie udokumentowane jako wydatek wpływający na przychody.
Określenie właściwych stawek zryczałtowanego podatku dochodowego od przychodów ewidencjonowanych dla usług związanych z prowadzeniem własnej cukierni.
Usługi świadczone przez nową spółkę założoną przez Wnioskodawcę w celu świadczenia na jego rzecz usług związanych z nieruchomością będą stanowiły dla Wnioskodawcy ukryty zysk w rozumieniu art. 28m ust. 3 pkt 3 ustawy o CIT
Czy: 1) dokonane przez Wnioskodawcę, w okresie opodatkowania Ryczałtem, odpisy amortyzacyjne od Pojazdów Wspólników, podlegają opodatkowaniu Ryczałtem jako ukryte zyski, wydatki niezwiązane z działalnością gospodarczą, bądź z innej przyczyny, 2) zapłacone przez Wnioskodawcę, w okresie poprzedzającym opodatkowanie Ryczałtem, Opłaty Wstępne od Pojazdów Wspólników, rozliczane dla celów bilansowych w czasie
Uznanie zespołu składników materialnych i niematerialnych związanych ze świadczeniem usług hotelarskich i najmu lokali oraz z działalnością restauracyjną i gastronomiczną za zbycie zorganizowanej części przedsiębiorstwa oraz wyłączenie z opodatkowania ww. czynności.
Obowiązek ewidencjonowania na kasie on-line działalności związanej z prowadzeniem baru, w którym serwowane są napoje oraz słone przekąski typu paluszki, orzeszki.
Prawo do zastosowania stawki podatku od towarów i usług 5% do sprzedaży na wynos lodów i deserów lodowych.
w zakresie zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków na zakup upominków dla kontrahentów
możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów: - wydatków na wyżywienie w formie cateringu oraz usług gastronomicznych, - wydatków na wynajem sal konferencyjnych, zakwaterowanie kontrahentów, kosztów dojazdu uczestników na szkolenia, - wydatków na próbki (karty pamięci, pendrive), które oznaczone są logo produktu Spółki, - wydatków na próbki (karty pamięci, pendrive), które oznaczone są logo
1. Czy koszty usług gastronomicznych, wynikające z przeprowadzenia przez przedstawicieli Wnioskodawcy spotkań z lekarzami i farmaceutami, w restauracjach, kawiarniach i innych lokalach gastronomicznych mogą stanowić koszty uzyskania przychodów? 2. Czy koszty poniesione na zakup zużywanych artykułów spożywczych, napojów i usług cateringowych, w trakcie spotkań przedstawicieli Wnioskodawcy z lekarzami
W zakresie stawki podatku VAT dla sprzedaży lodów, deserów lodowych i gofrów z dodatkami na miejscu w restauracji i na wynos w punktach sprzedaży.
możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków ponoszonych podczas spotkań z kontrahentami w siedzibie Spółki oraz poza jej siedzibą
1. Czy koszty usług gastronomicznych, wynikające z przeprowadzenia przez przedstawicieli Wnioskodawcy spotkań z lekarzami i farmaceutami, w restauracjach, kawiarniach i innych lokalach gastronomicznych mogą stanowić koszty uzyskania przychodów? 2. Czy koszty poniesione na zakup zużywanych artykułów spożywczych, napojów i usług cateringowych. w trakcie spotkań przedstawicieli Wnioskodawcy z lekarzami
W zakresie uznania za dostawę towarów sprzedaży lodów i deserów lodowych w systemie Wyspy oraz opodatkowania podatkiem VAT sprzedaży tych produktów wg stawki VAT w wysokości 5 %
Podatek od towarów i usług w zakresie stawki podatku do sprzedaży posiłków w lokalu oraz dostawy odbiorcom zewnętrznym.
Podatek od towarów i usług w zakresie stawki podatku dla sprzedaży soków owocowych i innych napojów bezalkoholowych zawierających tłuszcz mlekowy dostarczanych na zamówienie.
Czy wydatki związane z organizacją Konferencji: 1) koszty bezpośrednio związane z organizacją Konferencji: koszty zaproszeń, koszty wynajmu sali, koszty usługi gastronomicznej i napoi, koszty wykładowców, ulotek i przekazywanych produktów firmy oraz czekoladek z logo firmy - koszty dojazdu z dworca do hotelu, koszt zakwaterowania uczestników Konferencji, 2) koszty pośrednio związane z organizacją Konferencji
Czy Spółka ma prawo zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków, ponoszonych w związku z opisanymi w stanie faktycznym spotkaniami z kontrahentami, obejmujących w szczególności wydatki na nabycie napojów i artykułów spożywczych przeznaczonych na drobny poczęstunek, usług cateringowych czy gastronomicznych itp., ponieważ wydatki tego typu są ponoszone w celu osiągnięcia lub zachowania albo zabezpieczenia
Czy Spółka ma prawo zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków, ponoszonych w związku z opisanymi w stanie faktycznym spotkaniami z kontrahentami, obejmujących w szczególności wydatki na nabycie napojów i artykułów spożywczych przeznaczonych na drobny poczęstunek, usług cateringowych czy gastronomicznych itp., ponieważ wydatki tego typu są ponoszone w celu osiągnięcia lub zachowania albo zabezpieczenia
Czy poniesione wydatki na zorganizowanie pokazu Spółka może zaliczyć w koszty reklamy w całości, czy część wydatków należy uznać za reprezentację?
Czy w świetle zmian w ustawie o podatku dochodowym od osób prawnych i Prawie farmaceutycznym są kosztami uzyskania przychodów wydatki na reklamę produktów leczniczych w rozumieniu art. 52 ust. 1 Prawa farmaceutycznego, ponoszone przez Spółkę będącą częścią koncernu farmaceutycznego, która w ramach prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej, na podstawie umów zawartych z dostawcami leków z Grupy