Od 1 stycznia 2026 r. opłaty czynszowe za samochód hybrydowy będą mogły być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów w części proporcjonalnej do wartości 100 000 zł, zgodnie z nowymi ograniczeniami dla pojazdów emitujących więcej niż 50 g/km CO2, co wynika z art. 23 ust. 1 pkt 47a ustawy o PIT.
Wydatki związane z leasingiem i eksploatacją drugiego samochodu mogą stanowić koszty uzyskania przychodów, zgodnie z art. 22 ust. 1 oraz art. 23 ust. 1 pkt 46a i 47a ustawy o PIT, przy spełnieniu odpowiednich warunków i z uwzględnieniem ustawowych ograniczeń.
Nie przysługuje Państwu prawo do odliczenia całości podatku naliczonego z tytułu leasingu Pojazdu.
Ustalenie możliwości zaliczenia wskazanych we wniosku wydatków w koszty uzyskania przychodów.
1. Wynikający z art. 16 ust. 5e ustawy o CIT limit 225.000,00 zł dotyczy wyłącznie opłat związanych z używaniem elektrycznego samochodu osobowego w ramach umowy leasingu operacyjnego (tj. opłaty wstępnej i rat leasingowych), natomiast nie dotyczy opłaty końcowej związanej z wykupem samochodu osobowego z leasingu operacyjnego, 2. Depozyt gwarancyjny (kaucja gwarancyjna) płatny na końcu umowy leasingu
Czy kwoty netto opłat wstępnej oraz transferowej związanych z umową leasingu pojazdu elektrycznego sfinansowanych ze środków z dotacji Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej mogą stanowić u Wnioskodawcy koszty uzyskania przychodów?
W przypadku zwrotu kosztów przejazdu z tytułu odbycia podróży służbowej prywatnym samochodem o napędzie elektrycznym nie ma zastosowania limit wysokości iloczynu przejechanych kilometrów i stawki za jeden kilometr przebiegu.
W zakresie ustalenia czy kwoty netto opłat wstępnej oraz transferowej związanych z umową leasingu pojazdu elektrycznego sfinansowanych ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej mogą stanowić u Wnioskodawcy koszty uzyskania przychodów
Prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego z faktur dokumentujących wydatki związane z nabyciem lub leasingiem samochodów elektrycznych