Świadczenie wypłacane z tytułu polisy ubezpieczeniowej na życie i dożycie, nie ustalane na podstawie indeksów lub wartości bazowych, stanowi opodatkowany przychód z kapitałów pieniężnych, mimo braku zmiany w umowie po 2014 roku, zgodnie z art. 10 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Wypłata dywidendy na rzecz luksemburskiego funduszu SIF-SICAV nie jest zwolniona z CIT na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 58 ustawy o CIT w związku z art. 6 ust. 1 pkt 10a tej ustawy, z uwagi na brak spełnienia wymaganych warunków, w tym w szczególności brak zewnętrznego zarządzania funduszem na podstawie odpowiedniego zezwolenia.
Fundusz inwestycyjny z siedzibą w państwie członkowskim UE, zarządzany wewnętrznie i nieposiadający zewnętrznego zarządcy z właściwym zezwoleniem, nie kwalifikuje się do zwolnienia podatkowego przewidzianego w art. 17 ust. 1 pkt 58 ustawy o CIT, mimo wymaganej rezydencji podatkowej.
Usługi świadczone przez bank pełniący funkcję likwidatora i reprezentującego funduszu są objęte zwolnieniem z VAT jako usługi zarządzania funduszami inwestycyjnymi, zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 12 ustawy o VAT oraz dyrektywą 2006/112/WE.
Fundusz inwestycyjny z siedzibą w Luksemburgu nie spełnia przesłanek art. 17 ust. 11 ustawy o CIT wymaganych do zwolnienia podatkowego w Polsce z uwagi na działalność wykraczającą poza zbiorowe lokowanie środków w zdefiniowane aktywa finansowe.
Spółka transgranicznie przekształcona w spółkę komandytowo-akcyjną, zachowuje status alternatywnej spółki inwestycyjnej, uprawniając do zwolnienia z podatku CIT przewidzianego w art. 17 ust. 1 pkt 58a Ustawy o CIT, z uwzględnieniem okresu posiadania udziałów przed przekształceniem.
Zyski ze zbycia certyfikatów inwestycyjnych przez spółkę z Luksemburga, nieposiadającą w Polsce rezydencji podatkowej, podlegają opodatkowaniu wyłącznie w Luksemburgu, zgodnie z art. 13 ust. 5 umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania między Polską a Luksemburgiem.
Skutki podatkowe uzyskania w 2025 r. po zmianie rezydencji podatkowej na szwedzką dochodu ze stosunku pracy, z tytułu likwidacji lokaty terminowej oraz tytułu umorzenia jednostek uczestnictwa lub certyfikatów inwestycyjnych oraz wycofania środków z Pracowniczego Planu Kapitałowego.
Opodatkowanie Fundacji rodzinnej z tytułu udziału w zyskach spółki SCSp w przypadku posiadania przez nią statusu alternatywnego funduszu inwestycyjnego.
Dotyczy ustalenia: - czy przystąpienie Fundacji do Funduszu nie będzie stanowiło przejawu działalności niedozwolonej, tj. nie będzie stanowiło działalności gospodarczej fundacji rodzinnej wykraczającej poza zakres wskazany przez UFR, a tym samym: - czy przychody Fundacji z tytułu Inwestycji kapitałowych prowadzonych przez Fundusz będą podlegały zwolnieniu z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób
Czy przystąpienie Fundacji do Funduszu nie będzie stanowiło przejawu działalności niedozwolonej, tj. nie będzie stanowiło działalności gospodarczej fundacji rodzinnej wykraczającej poza zakres wskazany przez UFR Czy przychody Fundacji z tytułu Inwestycji kapitałowych prowadzonych przez Fundusz będą podlegały zwolnieniu z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych Czy przychody Fundacji z tytułu
Spółka w chwili wykupu i umorzenia certyfikatów inwestycyjnych przez Fundusz nie będzie posiadać w Polsce zakładu w rozumieniu updop i UPO, stwierdzić należy, że analizowane dochody Spółki nie podlegają w Polsce opodatkowaniu podatkiem dochodowym, albowiem zapisy UPO pozwalają na opodatkowanie tego rodzaju dochodów wyłącznie w państwie rezydencji podatkowej podatnika, tj. w Luksemburgu.
Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, że posiadanie przez Wnioskodawcę jednostek uczestnictwa w RAIF (subfundusz SICAR) oraz osiąganie z tego tytułu przychodów będzie, zgodnie z art. 6 ust. 1 pkt 25 u.p.d.o.p, zwolnione z podatku dochodowego od osób prawnych, a w szczególności nie znajdzie do nich zastosowanie żadne wyłączenia wynikające z u.p.d.o.p, w tym wskazane w art. 6 ust. 7 u.p.d.o.p
Dotyczy ustalenia, czy: - przystąpienie Fundacji do Funduszu nie będzie stanowiło przejawu działalności niedozwolonej, tj. nie będzie stanowiło działalności gospodarczej fundacji rodzinnej wykraczającej poza zakres wskazany przez UFR, a tym samym przychody Fundacji z tytułu Inwestycji kapitałowych prowadzonych przez Fundusz będą podlegały zwolnieniu z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych
Dochody z tytułu uczestnictwa fundacji rodzinnej w luksemburskich alternatywnych funduszach inwestycyjnych, o których mowa we wniosku, będących odpowiednikiem funduszy określonych w polskich przepisach prawnych, mogą korzystać ze zwolnienia, o którym mowa w art. 6 ust. 1 pkt 25 ustawy CIT. W tym przypadku uzyskiwane dochody mieszczą się w zakresie dozwolonej działalności fundacji rodzinnej określonej
Czy w świetle przedstawionego opisu stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego działalność Pracowników Wnioskodawcy w Polsce będzie prowadziła do powstania tzw. stałego zakładu, w rozumieniu art. 4a ust. 11 ustawy o CIT, w związku z art. 5 UPO, w związku z czym Spółka będzie podlegać w Polsce obowiązkowi podatkowemu zgodnie z art. 3 ust. 2 ustawy o CIT?
Fundacja będzie zwolniona z podatku CIT w zakresie przychodów i dochodów z Inwestycji kapitałowych Spółki przypadających na nią na zasadzie art. 5 ustawy CIT jako wspólnika Spółki. Przystąpienie przez Fundację do Spółki nie może być na podstawie art. 6 ust. 7 Ustawy CIT uznane za prowadzenie działalności gospodarczej fundacji rodzinnej wykraczającej poza zakres określony w art. 5 ustawy z dnia 26 stycznia
Ustalenie kosztów uzyskania przychodów z tytułu odkupu tytułów uczestnictwa w Funduszu Parasolowym.
Czy Spółka, jako płatnik, w momencie dokonywania wypłat odsetek do RAIF jest obowiązana do pobrania zryczałtowanego podatku CIT, w przypadku negatywnej odpowiedzi na pytanie nr 1, czy Spółka, jako płatnik, w momencie dokonywania wypłat odsetek do RAIF, może zastosować obniżoną (5%) stawkę WHT na podstawie Konwencji.
Zwolnienie z opodatkowania podatkiem VAT świadczonych przez Towarzystwo czynności realizowanych w ramach funkcji likwidatora funduszu inwestycyjnego.
Zwolnienie z opodatkowania czynności polegających na pełnieniu funkcji likwidatora funduszu inwestycyjnego.
Czy Wnioskodawca ma prawo, na podstawie art. 20 ust. 3 Ustawy CIT, skorzystać ze zwolnienia z opodatkowania w Polsce w stosunku do dywidendy wypłacanej przez Spółkę Luksemburską?
Czy w opisanych we wniosku sytuacjach Spółka zobowiązana jest do wykazania przychodów lub kosztów z tytułu tzw. różnic przejściowych za rok 2021 na podstawie art. 7aa ust. 2 Ustawy CIT, - Czy wydatki ponoszone przez Spółkę z tytułu korzystania z samochodów osobowych przez pracowników Spółki oraz wspólnika Spółki wykorzystywanych do działalności gospodarczej ale dla których nie jest prowadzona ewidencja