Wynagrodzenie otrzymane za zobowiązanie się do wyłącznego zakupu komponentów od kontrahenta nie stanowi przychodu zwolnionego z opodatkowania na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o CIT, jako że nie jest bezpośrednim następstwem działalności gospodarczej prowadzonej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej zgodnie z zezwoleniem.
Przychody i koszty uzyskania związane ze sprzedażą oprzyrządowania, służącego produkcji wyrobów zwolnionych, stanowią element kalkulacyjny zwolnionej działalności gospodarczej na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 i 34a ustawy o CIT, o ile działalność ta jest bezpośrednio powiązana z działalnością prowadzoną na terenie strefy w oparciu o uzyskane zezwolenia/ decyzje.
Koszty materiału złomowanego, związane z przychodami z odpadu produkcyjnego, powinny być przypisane do działalności pozastrefowej, co implikuje konieczność korekty zeznań CIT-8. Zwolnieniem podatkowym objęte są tylko dochody z działalności określonej w zezwoleniu SSE.
Podatnik prowadzący działalność na terenie specjalnej strefy ekonomicznej, objętą zezwoleniem i decyzją o wsparciu, zobowiązany jest do prowadzenia odrębnych ewidencji rachunkowych dla dochodów z każdego z dokumentów, a zwolnienia podatkowe muszą być rozliczane dla każdego źródła oddzielnie.
W zakresie ustalenia: - czy sprzedaż Wierzytelności w wyniku Transakcji z Nabywcą skutkuje dla Spółki powstaniem przychodu podatkowego z tytułu takiej sprzedaży zaliczanego do przychodów ze źródeł innych niż zyski kapitałowe, - w jakim momencie Spółka powinna rozpoznać przychód ze sprzedaży Wierzytelności oraz koszt bezpośrednio związany z tym przychodem, - w jakim momencie Spółka powinna rozpoznać
Przychód uzyskany ze zbycia wierzytelności (faktoring) powinien być rozpoznany jako przychód opodatkowany na zasadach ogólnych, koszty opłat umowy faktoringu stanowią koszty uzyskania przychodów.
1. Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym ograniczenie w zaliczaniu poszczególnych kosztów do kosztów uzyskania przychodu wynikające z art. 15c oraz obowiązującego do 1 stycznia 2022 r., art. 15e ustawy o CIT, nie ma zastosowania do kosztów działalności zwolnionej z opodatkowania? 2. Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym, w przypadku kosztów związanych
1. Czy Wnioskodawca powinien koszty produkcji wspólnej, których nie można bezpośrednio przypisać do produkowanych dwóch rodzajów prefabrykatów w jednym zakładzie produkcyjnym (w którym odbywa się zarówno produkcja prefabrykatów objętych zezwoleniem strefowym, jak również i prefabrykatów, których produkcja oraz sprzedaż jest opodatkowana), rozliczać kluczem przychodowym wyprodukowanych prefabrykatów
Ustalenie, czy zapłata zaliczki na zakup gruntu przed uzyskaniem zezwolenia, gdy przeniesienie własności nastąpiło po wydaniu Zezwolenia, stanowi wydatek kwalifikujący się do objęcia pomocą publiczną?
Czy w opisanym stanie faktycznym i zdarzeniu przyszłym dochód powstały po stronie Spółki na skutek rozpoznania przychodu z tytułu korekty cen Usług Produkcji (Korekty Rozliczeń) może korzystać ze zwolnienia podatkowego na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o CIT, w części dotyczącej dochodu uzyskanego z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej na podstawie
1. Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym ograniczenie w zaliczaniu poszczególnych kosztów do kosztów uzyskania przychodu wynikające z art. 15c oraz obowiązującego do 1 stycznia 2022 r., art. 15e ustawy o CIT, nie ma zastosowania do kosztów działalności zwolnionej z opodatkowania? 2. Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym, w przypadku kosztów związanych
Czy w przedstawionym stanie faktycznym/zdarzeniu przyszłym Korekta dokonywana na podstawie noty księgowej bądź innego dokumentu (niebędącego fakturą VAT), zmniejszająca bądź zwiększająca przychody lub koszty, powinna zostać rozpoznana w wyniku z działalności zwolnionej z opodatkowania na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o CIT, tj. wpływać na wartość dochodu zwolnionego z opodatkowania zgodnie
Ustalenie czy: • po uzyskaniu pozytywnej decyzji Komisji Europejskiej zezwalającej na pomoc w formie zwolnienia z art. 17 ust. 1 pkt 34a CIT, Spółka z tytułu poniesionych kosztów kwalifikowanych w ramach Decyzji o wsparciu będzie uprawniona do zwolnienia dochodu z CIT przysługującego jej z tytułu Decyzji o wsparciu za okres od dnia wydania decyzji KE do końca ważności Decyzji o wsparciu lub wyczerpania
1. Czy w świetle § 6 ust. 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 grudnia 2008 r. w sprawie pomocy publicznej udzielanej przedsiębiorcom działającym na podstawie zezwolenia na prowadzenie działalności gospodarczej na terenach specjalnych stref ekonomicznych (Dz.U. z 2015 r., poz. 465) nabycie przez Wnioskodawcę prawa użytkowania wieczystego części działki oraz udziału w budynku od Oficyny, wcześniej
W zakresie ustalenia, czy wydatek Wnioskodawcy, poniesiony po dniu uzyskania Zezwolenia, w postaci zakupu Nieruchomości może zostać zaliczony do wydatków kwalifikujących się do objęcia pomocą w rozumieniu § 6 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia SSE, stanowiących podstawę do kalkulacji limitu zwolnienia podatkowego wskazanego w art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, pomimo nieuwzględnienia
Obowiązek obliczenia i pobrania podatku od towarów i usług od zapłaconej ceny nabycia przy sprzedaży działki nr B w trybie licytacji publicznej.
Opodatkowanie podatkiem VAT usługi przekazania uczelniom budynków i budowli wybudowanych przez Wnioskodawcę na gruncie stanowiącym własność uczelni oraz obowiązku dokonania korekty, o której mowa w art. 91 ust. 2 ustawy.
Czy zwolnienie podatkowe przewidziane w art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o CIT - do wysokości limitu dostępnej pomocy publicznej - ma zastosowanie do całości dochodów Spółki z tytułu sprzedaży wyrobów produkowanych na terenie Strefy i mieszczących się w zakresie kodów PKWiU określonych w Zezwoleniu, a zatem będzie miało również zastosowanie do dochodów Spółki uzyskiwanych z działalności gospodarczej prowadzonej
ustalenie czy ponoszone na rzecz Usługodawców Wynagrodzenie z tytułu nabywania Usług Wsparcia Sprzedaży nie stanowi kosztów o których mowa w art. 15e ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych - i tym samym ograniczenie w możliwości zaliczania go do kosztów uzyskania przychodów Wnioskodawcy wynikające z tego artykułu nie znajduje (nie znajdzie) do niego zastosowania; - ustalenie czy ograniczenia
w zakresie ustalenia, czy: ponoszone na rzecz Usługodawców, począwszy od dnia 1 stycznia 2019 r., Wynagrodzenie z tytułu nabywania Usług Wsparcia Sprzedaży nie stanowi (nie będzie stanowić) kosztów o których mowa w art. 15e ust. 1 ustawy o CIT - i tym samym ograniczenie w możliwości zaliczania go do kosztów uzyskania przychodów Wnioskodawcy wynikające z tego artykułu w brzmieniu obowiązującym od 1
Zobowiązania podatkowe podmiotów prowadzących działalność określoną w art. 17 ust. 1 pkt 4 updop w sytuacji poniesienia straty podatkowej, stwierdzenie nadpłaty
Czy wydatki poniesione na usunięcie i neutralizację ziemi i gruzu powinny zostać uznane za tzw. koszty wspólne, czyli koszty uzyskania zarówno przychodów zwolnionych z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych, jak i przychodów opodatkowanych podatkiem dochodowym od osób prawnych i alokowane do danego źródła przychodów z zastosowaniem klucza alokacji, o którym mowa w art. 15 ust. 2 oraz 2a
czy płatność otrzymana od Pryncypała z tytułu korekty rentowności na sprzedaży wyrobów gotowych do Pryncypała stanowi przychód podlegający zwolnieniu na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o CIT