Czy realizowane przez Spółkę wypłaty do Kontrahentów w postaci Opłat Dodatkowych stanowią należności, o których mowa w art. 21 ust. 1 pkt 1 updop (tj. należności za użytkowanie lub prawo do użytkowania urządzenia przemysłowego) i w związku z tym podlegają one opodatkowaniu u źródła w Polsce.
Możliwość zastosowania stawki podatku 0% dla usługi organizacji transportu morskiego i ubezpieczenia cargo w ramach świadczenia usługi spedycyjnej
1. Czy wypłacone przez Wnioskodawcę z tego tytułu odszkodowanie stanowi koszt uzyskania przychodu w podatku dochodowym od osób prawnych. 2. Czy jeśli dojdzie do wypłaty odszkodowania z tyt. zawartej polisy ubezpieczeniowej przez ubezpieczyciela na rzecz firmy Wnioskodawcy, odszkodowanie to będzie stanowiło przychód podatkowy
Uznanie czynności wykonywanych przez Spółkę za jedną usługę transportu towarów; powstanie obowiązku podatkowego dla wykonywanych usług; prawidłowość dokumentacji świadczonych usług dla zastosowania stawki podatku w wysokości 0%; zastosowanie stawki podatku w wysokości 0% w stosunku do otrzymywanych zaliczek; moment korekty faktur dokumentujących świadczone usługi; prawo do zastosowania stawki podatku
Zastosowanie stawki podatku w wysokości 0% do świadczonej przez Wnioskodawcę na rzecz Kontrahenta usługi spedycyjnej.
Mając na uwadze przedstawiony zaistniały stan faktyczny Spółka zainteresowana jest uzyskaniem odpowiedzi na pytanie czy jest uprawniona do zastosowania stawki VAT 0% w przypadku każdego z typów zdarzeń opisanych w stanie faktycznym w odniesieniu do usług za które ponosi odpłatność w postaci kosztów związanych z importem towarów np. opłaty dokumentacyjne, zwolnienie kontenera, demurrage, detention,
Czy Spółka ma prawo zaliczać do kosztów uzyskania przychodów wypłacane na rzecz klientów odszkodowania z tytułu kradzieży towaru będącego przedmiotem transportu, zarówno w przypadku, gdy transport został zorganizowany za pomocą giełdy oraz w przypadku gdy transport jest organizowany po kontakcie ze strony potencjalnego przewoźnika?
Czy Spółka ma prawo zaliczać do kosztów uzyskania przychodów wypłacane na rzecz klientów odszkodowania z tytułu kradzieży towaru będącego przedmiotem transportu, zarówno w przypadku, gdy transport został zorganizowany za pomocą giełdy oraz w przypadku gdy transport jest organizowany po kontakcie ze strony potencjalnego przewoźnika?
Czy Spółka ma prawo zaliczać do kosztów uzyskania przychodów wypłacane na rzecz klientów odszkodowania z tytułu kradzieży towaru będącego przedmiotem transportu, zarówno w przypadku, gdy transport został zorganizowany za pomocą giełdy oraz w przypadku gdy transport jest organizowany po kontakcie ze strony potencjalnego przewoźnika?
Czy Spółka ma prawo zaliczać do kosztów uzyskania przychodów wypłacane na rzecz klientów odszkodowania z tytułu kradzieży towaru będącego przedmiotem transportu, zarówno w przypadku, gdy transport został zorganizowany za pomocą giełdy oraz w przypadku gdy transport jest organizowany po kontakcie ze strony potencjalnego przewoźnika?
Czy koszty poniesione na nagrody motywacyjne dla przewoźników będą stanowiły koszty uzyskania przychodów?
Jaką stawkę podatku VAT Spółka powinna zastosować do kosztów ubezpieczenia towarów zarówno w eksporcie jak i imporcie towarów, wystawiając fakturę swoim kontrahentom?
1) Czy wartość czynszu za dzierżawę gruntów będzie dla spółki kosztem uzyskania przychodów czy też zwiększy wartość początkowa inwestycji?W ocenie Spółki czynsz dzierżawny stanowi wydatki inwestycyjne. 2) Czy przychód dla Spółki nastąpi w momencie zakończenia inwestycji i ustalenia harmonogramu spłat, czyli bez uwzględnienia kwestii rat, a kosztem uzyskania przychodu będzie wartość poniesionych nakładów
Czy kwoty odszkodowań wypłacanych na rzecz klientów Spółki z tytułu utraty lub uszkodzenia przewożonych towarów stanowią koszty uzyskania przychodów w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych? 1472/ROP1/423-263/ 271 /05/PK, postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego
Prowadzę działalność gospodarczą w zakresie transportu międzynarodowego z krajów Unii Europejskiej poza Unię - głównie do Rosji - przez Polskę. Przy załadunku towarów w Unii wystawiane są niezbędne dokumenty, np. karnet TIR, a na powyższą okoliczność dostaję faktury. Faktura otrzymana z Francji zawiera wszystkie dane kontrahenta wraz z jego numerem identyfikacyjnym europejskim. Moje dane nie zawierają
Czy miejscem świadczenia usługi spedycyjnej polegającej na wypisaniu karnetu TIR wykonywanej przez spedycje z krajów Unii Europejskiej (Francja i Holandia) na terenie tych państw jest terytorium państwa członkowskiego Unii Europejskiej (Francja i Holandia)?
Spółka jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług wykonującym usługi spedycji w wewnątrzwspólnotowym transporcie towarów oraz międzynarodowym transporcie towarów. Zakres świadczonych przez Spółkę jako podatnika VAT usług spedycji obejmuje czynności do których odwołują się przepisy art. 794 do 804 Kodeksu cywilnego, a są to m.in.: - wybór firm przewozowych stosownie do zakresu przejętego zlecenia
1) Czy prawidłowym jest stosowanie kursu walut (średni kurs NBP) z dnia załadunku, a nie z dnia wystawienia faktury?2) Czy jest możliwość stosowania kursu kupna NBP (tabela C) z dnia załadunku (a nie kursu średniego)?3) Czy jest możliwość stosowania dowolnego kursu walut dowolnego banku (kwestia umowna) czy należy stosować kurs NBP?Zdaniem podatnika można stosować dowolny kurs waluty, dowolny przelicznik