Czy w opisanym stanie faktycznym oraz zdarzeniu przyszłym, realizacja przedsięwzięcia polegającego na budowie farmy wiatrowej lub solarnej stanowi długoterminowy projekt z zakresu infrastruktury publicznej w rozumieniu w art. 15c ust. 8 i 10 ustawy o CIT, a w konsekwencji, czy Wnioskodawca zgodnie z art. 15c ust. 8 ustawy o CIT jest uprawniony przy wyliczaniu nadwyżki kosztów finansowania dłużnego
Czy w opisanym stanie faktycznym oraz zdarzeniu przyszłym, realizacja przedsięwzięcia polegającego na budowie farmy wiatrowej lub solarnej stanowi długoterminowy projekt z zakresu infrastruktury publicznej w rozumieniu w art. 15c ust. 8 i 10 ustawy o CIT, a w konsekwencji, czy Wnioskodawca zgodnie z art. 15c ust. 8 ustawy o CIT jest uprawniony przy wyliczaniu nadwyżki kosztów finansowania dłużnego
Możliwość dokonania przez Wierzyciela korekty podstawy opodatkowania i podatku należnego na podstawie art. 89a ustawy.
Brak obowiązku dokonania korekty odliczonej kwoty podatku wynikającej z nieuregulowanych faktur dokumentujących dostawę towarów lub świadczenie usług na terytorium kraju, dla których 90 dni od dnia upływu terminu ich płatności określonego w umowie lub na fakturze upłynęło w miesiącu, w którego ostatnim dniu Państwa Spółka pozostawała w trakcie postępowania restrukturyzacyjnego. Ustalenie, czy wskutek
Czy w opisanym stanie faktycznym oraz zdarzeniu przyszłym, realizacja przedsięwzięcia polegającego na budowie farmy wiatrowej lub solarnej stanowi długoterminowy projekt z zakresu infrastruktury publicznej w rozumieniu w art. 15c ust. 8 i 10 ustawy o CIT, a w konsekwencji, czy Wnioskodawca zgodnie z art. 15c ust. 8 ustawy o CIT jest uprawniony przy wyliczaniu nadwyżki kosztów finansowania dłużnego
Czy w opisanym stanie faktycznym oraz zdarzeniu przyszłym, realizacja przedsięwzięcia polegającego na budowie farmy wiatrowej lub solarnej stanowi długoterminowy projekt z zakresu infrastruktury publicznej w rozumieniu w art. 15c ust. 8 i 10 ustawy o CIT, a w konsekwencji, czy Wnioskodawca zgodnie z art. 15c ust. 8 ustawy o CIT jest uprawniony przy wyliczaniu nadwyżki kosztów finansowania dłużnego
Wydanie interpretacji w zakresie opodatkowania zaliczek wpłaconych przez Mieszkańców, dotacji, prawa do odliczenia, obowiązku dokumentowania wpłat za pomocą kas lub faktur, prawa do odliczenia przy budynkach użyteczności publicznej.
Konsekwencje podatkowe zastosowania przepisów dot. „ulgi na złe długi” w sytuacji, gdy wobec spółki komandytowej toczyło się postępowanie restrukturyzacyjne zakończone układem
Skutki podatkowe otrzymania częściowego zwrotu ulokowanego kapitału.
1. Czy Bank będzie miał prawo zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów odpisaną wierzytelność z tytułu kredytu (pożyczki), w momencie spełnienia jednej z przesłanek udokumentowania jej nieściągalności wskazanych w art. 16 ust. 2 updop w związku z art. 16 ust. 1 pkt 25 lit. b updop, lub w momencie jej umorzenia w trybie wskazanym w art. 16 ust. 1 pkt 43 updop? 2. Czy zgodnie z art. 16 ust. 1 pkt 43
Zaliczenie do kosztów uzyskania przychodów nieściągalnej wierzytelności.
Możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów umorzonej w 40% wierzytelności w wyniku zatwierdzonego przez Sąd układu restrukturyzacyjnego. Odpis aktualizujący wartość wskazanych we wniosku należności stanowić będzie koszt podatkowy, do wysokości wykazanego wcześniej przychodu należnego z tytułu sprzedaży towaru, tj. w wartości netto.
Czy Bank będzie mógł zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wartość umorzonego kapitału kredytu bankowego w sytuacji, gdy w stosunku do kredytobiorcy w 2014 r. otwarte zostało postępowanie upadłościowe z możliwością zawarcia układu, jeżeli do jego umorzenia dojdzie w związku z wykonaniem porozumienia restrukturyzacyjnego o treści opisanej w zdarzeniu przyszłym, na zasadzie obecnego brzmienia art.
Czy pomimo zmiany przepisów dotyczących ustawy o postępowaniu upadłościowym i naprawczym i wejścia w życie od 1 stycznia 2016 r. nowego Prawa restrukturyzacyjnego Bank na podstawie art. 15 ust. 1 w zw. z art. 16 ust. 1 pkt 43 lit. b) oraz w zw. z art. 4a pkt 5a ustawy CIT, może rozpoznawać koszt podatkowy w wysokości kapitału udzielonych kredytów (pożyczek) w sytuacji, gdy ich umorzenie następuje w
Podatek od towarów usług w zakresie skorygowania przez wierzyciela podatku należnego w odniesieniu do nieściągalnych wierzytelności i w rezultacie dokonania stosownej korekty podatku przez dłużnika.
Czy Bank podstawie art. 16 ust. l pkt 43 lit. b ustawy CIT ma prawo zakwalifikować do kosztu uzyskania przychodu umorzone należności kredytowe wskazane w opisie stanu faktycznego (winno być zdarzenia przyszłego) jako należności kredytowe, gwarancyjne, akredytywy objęte jedną umową Wieloproduktową z kredytem Odnawialnym, jeżeli ich umorzenie związane jest z postępowaniem upadłościowym z możliwością
Czy Wnioskodawca nie będzie obowiązany do dokonywania na podstawie art. 89b UVAT korekt podatku naliczonego odliczonego w związku z nieopłaconymi zobowiązaniami powstałymi przed dniem ogłoszenia upadłości, wymagalnymi po dniu 4 sierpnia 2012 r. w przypadku zatwierdzenia układu od momentu prawomocnego zakończeniu postępowania upadłościowego do czasu upływu 150 dni od dnia końcowego terminu wykonania
Czy Wnioskodawca nie jest obowiązany do dokonywania na podstawie art. 89b ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2011 r. Nr 177 poz. 1054, z późn. zm.; dalej: UVAT) korekt podatku naliczonego odliczonego w związku z nieopłaconymi zobowiązaniami powstałymi przed dniem ogłoszenia upadłości, wymagalnymi po dniu 4 sierpnia 2012 r., od momentu wpływu do właściwego sądu wniosku
Brak obowiązku dokonania korekty podatku naliczonego w trybie art. 89b ust. 1 ustawy
brak obowiązku dokonania korekty podatku naliczonego w trybie art. 89b ust. 1 ustawy.
Brak obowiązku dokonania korekty podatku naliczonego w trybie art. 89b ustawy, w związku z nieopłaconymi zobowiązaniami powstałymi przed dniem ogłoszenia upadłości, wymagalnymi po dniu 4 sierpnia 2012 r. od momentu wpływu do właściwego sądu wniosku o ogłoszenie upadłości do chwili prawomocnego zakończenia postępowania upadłościowego