Podwyższenie kapitału zakładowego przez wspólnika na podstawie art. 12 ust. 4 pkt 4 ustawy o CIT nie stanowi przychodu podatkowego dla spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, gwarantując tym samym neutralność podatkową dla tej operacji.
Rekompensata otrzymywana przez spółkę z tytułu wykonywania zadań własnych Gminy, pomimo przekazywana na podwyższenie kapitału zakładowego, stanowi zapłatę za odpłatne świadczenie usług podlegających opodatkowaniu podatkiem VAT; jest elementem podstawy opodatkowania, którą należy udokumentować fakturą VAT.
Środki otrzymane z tytułu odszkodowania za złamanie zakazu konkurencji nie podlegają opodatkowaniu VAT, jako że stanowią rekompensatę za szkody, bez ekwiwalentnego świadczenia wzajemnego, zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 oraz art. 8 ust. 1 ustawy o VAT.
Kara umowna nałożona za naruszenie regulaminu użytkowania parkingu, jako związana z udostępnieniem miejsca parkingowego, stanowi wynagrodzenie za świadczenie usługi parkingowej i podlega opodatkowaniu podatkiem VAT, zgodnie z art. 8 ust. 1 w zw. z art. 5 ust. 1 ustawy o VAT.
Nałożenie kary umownej za nieprzestrzeganie regulaminu parkingu stanowi wynagrodzenie za odpłatne świadczenie usług, podlegające opodatkowaniu VAT zgodnie z art. 8 ust. 1 ustawy o VAT, jako integralna część usługi parkingowej.
Rekompensata otrzymana przez spółkę za usługi przewozowe od organu samorządowego, mająca na celu pokrycie strat i niewpływająca bezpośrednio na cenę usług, nie stanowi obrotu w rozumieniu art. 29a ust. 1 ustawy o VAT i nie jest objęta obowiązkiem podatkowym w VAT.
Koszty zakupu energii elektrycznej od Wytwórcy, ponoszone w celu realizacji zobowiązań umownych i mimo braku przychodu z powodu błędów operatora, mogą stanowić koszty uzyskania przychodów w rozumieniu art. 15 ust. 1 ustawy o CIT.
Zgodnie z ustawą o podatku dochodowym od osób fizycznych, kompensacja straty majątkowej powstałej z tytułu sądowego wyroku unieważniającego własność nieruchomości, z dochodem ze sprzedaży innej nieruchomości, jest niedopuszczalna. Koszty sądowe związane z utraconym mieszkaniem nie mogą zostać ujęte jako koszty sprzedaży innego mieszkania.
Rekompensaty z budżetu jednostki samorządu terytorialnego stanowią zwolnione od podatku dochodowego dotacje w rozumieniu art. 17 ust. 1 pkt 47 Ustawy o CIT. Uprawnieniem podatnika jest korekta zeznań podatkowych oraz wniosek o zwrot nadpłaty, przy zachowaniu przepisów dotyczących przedawnienia.
Rekompensata otrzymywana tytułem świadczenia usług użyteczności publicznej przez spółkę z o.o. na rzecz Gminy podlega opodatkowaniu VAT, a spółce przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego. Ponadto, wniesienie wkładu pieniężnego na kapitał zakładowy spółki nie stanowi czynności opodatkowanej VAT.
Wypłaty rekompensat dokonywane przez bank w celu zwrotu klientom środków utraconych w wyniku nieautoryzowanych transakcji płatniczych mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów, zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy o CIT, w zakresie w jakim służą zachowaniu i zabezpieczeniu źródła przychodów banku. Środki odzyskane od sprawców, które wcześniej zostały uznane za koszt, stanowią przychód podatkowy
Straty banku, wynikające z nieautoryzowanych transakcji płatniczych, stanowią koszty uzyskania przychodu, o ile zachowano należyte staranności w działalności. Środki odzyskane od sprawców są przychodem podatkowym, gdy wcześniejsza rekompensata była kosztem podatkowym, co wyklucza sytuacje, w których ta strata nie została zaliczona jako koszt uzyskania przychodu.
Uznanie rekompensaty za wynagrodzenie z tytułu czynności podlegającej opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.
Otrzymana przez Wnioskodawcę Rekompensata stanowi wynagrodzenie za wykonane przez Wnioskodawcę świadczenie, które podlega opodatkowaniu zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 w związku z art. 8 ust. 1 ustawy.
Ustalenie, czy Rekompensata wypłacana na rzecz nabywcy w związku z rozwiązaniem Umowy deweloperskiej w celu zawarcia nowej umowy z innym klientem i osiągnięcia wyższego przychodu stanowi koszt uzyskania przychodu dla Spółki oraz czy stanowi ona koszt bezpośrednio związany z uzyskiwanym przychodem ze sprzedaży lokalu.
Zastosowanie art. 16 ust. 1 pkt 58 Ustawy o CIT w sytuacji otrzymywania Rekompensaty przyznanej Spółce na wyrównanie straty finansowej ponoszonej w związku z realizacją usług publicznych w zakresie transportu zbiorowego (pytanie nr 1) oraz sposobu ustalenia miesięcznej zaliczki na podatek dochodowy od osób prawnych (pytanie nr 2).
Czy uzyskane w roku podatkowym 2023 Środki w ramach Programu 1 i Programu 2 w świetle art. 12 ust. 4 pkt 14 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2805 z późn. zm.), nie stanowiły przychodu podatkowego i w rezultacie Spółka będzie uprawniona do korekty zeznania CIT-8 za rok 2023 w tym zakresie; - Czy jeśli odpowiedź na pytanie oznaczone
Czy otrzymane przez Wnioskodawcę w latach 2023 i 2024 r. Rekompensaty podlegają zwolnieniu z opodatkowania CIT; - W przypadku odpowiedzi pozytywnej na pytanie nr 1 - czy w związku z otrzymaniem Rekompensat Wnioskodawca jest zobowiązany do wyłączenia Wydatków z kosztów uzyskania przychodów albo rozpoznania Wydatków jako koszty niestanowiące kosztów uzyskania przychodów w CIT
Obniżenie udziału kapitałowego komandytariusza w Spółce komandytowej bez dokonywania jakichkolwiek wypłat z tego tytułu, z przeznaczeniem tej części udziału kapitałowego na pokrycie strat z lat ubiegłych Spółki komandytowej nie będzie skutkowało powstaniem przychodu podatkowego po stronie Wspólnika
1. Czy wszystkie koszty, które nie zostaną powiązane z przychodami z działalności bieżącej będą kosztami w celu uzyskania bądź zabezpieczenia źródeł przychodu w podatku dochodowym od osób prawnych? Spółka w tym momencie ponosi stratę na działalności operacyjnej, która w dalszej kolejności może zostać pokryta wniesieniem środków na kapitał zakładowy w granicach dozwolonej pomocy publicznej. 2. Czy uzyskanie
Rozpoznanie obowiązku podatkowego dla usługi polegającej na wyrażeniu zgody na udział we wspólnym przedsięwzięciu na podstawie art. 19a ust. 1 i ust. 8 ustawy, dokumentowanie ww. usług fakturami z adnotacją „odwrotne obciążenie” oraz wystawienie faktury korygującej w przypadku zwrotu rekompensat.
Dotyczy ustalenia, czy pomoc publiczna z Funduszu Rekompensat Pośrednich Kosztów Emisji jest objęta zakresem art. 17 ust. 1 pkt 47, czy otrzymanie pomoc publicznej zobowiązuje Spółkę do wyłączania wcześniej lub obecnie ponoszonych wydatków z kosztów uzyskania przychodów na podstawie art. 16 ust. 1 pkt 58, oraz czy otrzymana pomoc publiczna stanowi przychód z działalności zwolnionej zgodnie z art. 17
Uznanie rekompensaty za wynagrodzenie za świadczone na rzecz gminy usługi i włączenia jej do podstawy opodatkowania oraz prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwoty podatku naliczonego z faktur dokumentujących realizację powierzonych zadań, braku obowiązku naliczenia podatku VAT od przysporzeń w postaci wkładu na kapitał zakładowy, obowiązku opodatkowania dopłat do kapitału otrzymanych od wspólnika
Możliwości zastosowania zwolnienia przedmiotowego do zagranicznego świadczenia.