Podatek od towarów i usług w zakresie prawidłowości dostarczania konsumentom paragonów w formie elektronicznej wraz z obrazem tego paragonu.
Zryczałtowany podatek dochodowy od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne w zakresie opodatkowania w formie karty podatkowej przychodów z tytułu świadczenia usług przewozu osób.
kwalifikacja wydatków w postaci Gwarancji płynności ponoszonych na podstawie Umowy do kup bezpośrednio związanych z przychodami ze sprzedaży biletów na autokarowy przewóz osób
Uznanie rekompensaty z tytułu utraconych przychodów w związku ze stosowaniem zgodnie z obowiązującymi regulacjami prawnymi uprawnień do ulgowych przejazdów w publicznym transporcie zbiorowym za obrót w rozumieniu art. 29a ust. 1 ustawy podlegający opodatkowaniu stawką podatku w wysokości 8%, uznania rekompensaty z tytułu poniesionych kosztów w związku ze świadczeniem usług w zakresie publicznego transportu
w zakresie: - braku opodatkowania środków pobieranych przez Miasto od sąsiednich gmin w zamian za realizację zadań w zakresie lokalnego transportu zbiorowego jako stanowiące wynagrodzenie za świadczone usługi, - uznania, że usługi bezpłatnych przewozów środkami lokalnego transportu zbiorowego, realizowane przez Wnioskodawcę, stanowią usługi w ramach działalności gospodarczej Gminy, o których mowa w
Ocena prawidłowości przyjętego sposobu ewidencjonowania sprzedaży (w różnych wariantach dystrybucji) biletów autokarowych, świadczeń dodatkowych oraz sprzedaży przekąsek na kasie rejestrującej znajdującej się w siedzibie Spółki, jak również wydania nabywcy paragonu fiskalnego.
w zakresie: - opodatkowania świadczenia Spółki na rzecz Miasta, w zakresie usługi przewozu wraz z działalnością dodatkową integralnie związaną z realizacją usługi przewozu podlegać będzie opodatkowaniu stawką VAT 8%, - pełnego prawa do odliczenia podatku naliczonego z tytułu świadczenia przez MKS usług przewozu i działalności dodatkowej integralnie związanej z realizacją usług przewozu
W zakresie sposobu ewidencjonowania sprzedaży biletów zakupionych bezpośrednio u kierowcy oraz przechowywania przez Pośrednika kopii faktur VAT wraz z paragonami w przypadku zakupu biletów ze strony internetowej.
Stawka podatku VAT dot. usługi organizacji kuligów (usługi przewożenia osób zaprzęgiem konnym) oraz prawidłowość wystawienia faktury VAT (nazwy na fakturze: kulig) dokumentującej świadczenie tej usługi
czy wartość rekompensaty jaką Wnioskodawca będzie otrzymywać z budżetu Gminy jest przychodem niepodlegającym podatkowi od towarów i usług w rozumieniu art. 29a ustawy o VAT
opodatkowanie świadczonych przez Wnioskodawcę usług publicznego transportu zbiorowego dla osób uprawnionych do bezpłatnych i ulgowych przejazdów komunikacją miejską
Opodatkowanie rekompensaty stanowiącej udział Związku Gmin w kosztach utrzymania kursów i połączeń komunikacyjnych;- Opodatkowanie rekompensaty stanowiącej refundację kosztów stosowania uprawnień do ulgowych przejazdów stanowionych przez Związek Gmin.
Uznanie, że zwrot kosztów stosowanych zwolnień i ulg przewozowych stanowi usługę oraz momentu powstania obowiązku podatkowego od otrzymanych od jednostek samorządu terytorialnego zwrotów stosowania ulg i zwolnień przewozowych
1. Czy otrzymane wynagrodzenie (rekompensata) z budżetu danej gminy stanowi obrót będący podstawą opodatkowania podatkiem od towarów i usług? 2. Czy Spółka powinna dokumentować obrót z tego tytułu fakturą VAT, czy wystarczy innym dokumentem księgowym np: notą księgową - obciążeniową?
Opodatkowanie udziału w sprzedaży biletów komunikacji miejskiej dokonywanej przez MZK na rzecz Kolei
Podatek od towarów i usług w zakresie opodatkowania rekompensaty za świadczone usługi.
opodatkowanie otrzymywanej przez Wnioskodawcę dopłaty otrzymywanej w formie zapłaty za wozokilometr, oraz sposób udokumentowania wzajemnych rozliczeń pomiędzy stronami
Wnioskodawca będzie zobowiązany do prowadzenia ewidencji obrotu i kwot podatku należnego przy pomocy kasy rejestrującej od pierwszej wykonanej usługi przewozu osób świadczonej na rzecz osoby fizycznej nieprowadzącej działalności gospodarczej - co wynika z § 4 ust.1 pkt 2 rozporządzenia.
1. Czy opisane zdarzenie rodzi skutki finansowe w zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych w przypadku, gdy Wnioskodawca nie wykorzystuje dotacji na pokrycie kosztów działalności gospodarczej którą prowadzi? 2. Czy Wnioskodawca jest zobowiązany do wyksięgowania równowartości netto dotacji z podatkowej księgi przychodów i rozchodów w miesiącu otrzymania?
Zwolnienie z ewidencji sprzedaży za pomocą kasy rejestrującej przewozu osób zgodnie z klasyfikacją PKWiU 49.39.11.0
1. Czy Gmina prawidłowo opodatkowała dotacje celowe otrzymane przez Gminę od Gmin Powiatu w wysokości 7% i czy można nie wystawiać faktury VAT? 2. Czy prawidłowo opodatkowano sprzedaż biletów komunikacji miejskiej w wysokości 7%?
Czy wymienione usługi w grupowaniu 60.23.14-00.00 są zwolnione z obowiązku ewidencjonowania? Czy Wnioskodawcy przysługiwać będzie ulga z tytułu zakupu kasy rejestrującej jeśli rozpocznie ewidencjonowanie usług za pomocą kas rejestrujących od dnia 1 października 2007r.?
Czy Spółka, która zamierza dokonywać sprzedaży biletów na przewóz jest zobowiązana prowadzić ewidencje kwot obrotu i podatku należnego przy użyciu kas rejestrujących?
Strona świadczy na rzecz krajowych podmiotów usługi wynajmu autobusu wraz z kierowcą do przewozu osób na okazjonalne (wycieczkowe) przejazdy do Niemiec, Słowacji i Czech. Wynajmujący ponosi koszty wyżywienia i zakwaterowania kierowcy oraz inne opłaty. Zdarzają się przypadki zakupu paliwa do autokaru poza terytorium RP. Za paliwo płaci kierowca otrzymując paragon. Paragon przelicza się na złotówki i