Możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków udokumentowanych dokumentami przechowywanymi w formie elektronicznej, gdy papierowe i oryginalne zostaną zniszczone.
Czy w sytuacji poniesienia przez Fundację wydatków spełniających warunki uznania wydatku za koszt uzyskania przychodu, w przypadku których dokumenty księgowe poświadczające ich poniesienie będą przechowywane jedynie w formie elektronicznej, gdy ich wersje fizyczne (papierowe) zostaną zniszczone, Fundacja będzie uprawniona do zaliczenia tych wydatków do kosztów uzyskania przychodów
Zwolnienie z obowiązku ewidencjonowania na kasie rejestrującej, w sytuacji gdy osoby fizyczne będą płacić przelewem, za pomocą aplikacji BLIK i kartą płatniczą przez terminal, możliwości przechowywania faktur i paragonów fiskalnych wyłącznie w formie elektronicznej oraz dokumentowania sprzedaży na rzecz podatników i osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej i rolników ryczałtowych.
Podatek od towarów i usług w zakresie możliwości archiwizowania dokumentów księgowych wyłącznie w formie elektronicznej oraz braku wpływu takiego sposobu archiwizowania na prawo do odliczenia podatku naliczonego, wynikającego z tych dokumentów księgowych.
Możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków udokumentowanych elektronicznie za pomocą wersji PDF lub JPG.
Podatek od towarów i usług w zakresie zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania przy zastosowaniu kasy rejestrującej sprzedaży, możliwości przesyłania klientowi faktury w formie elektronicznej oraz przechowywania dokumentów wyłącznie w formie elektronicznej.
prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z faktur dokumentujących nabycie towarów i usług, otrzymanych w formie papierowej, archiwizowanych i przechowywanych wyłącznie w formie elektronicznej
prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z faktur dokumentujących nabycie towarów i usług, otrzymanych w formie papierowej, archiwizowanych i przechowywanych wyłącznie w formie elektronicznej
prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z faktur dokumentujących nabycie towarów i usług, otrzymanych w formie papierowej, archiwizowanych i przechowywanych wyłącznie w formie elektronicznej
Prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z faktur dokumentujących nabycie towarów i usług, otrzymanych w formie papierowej, archiwizowanych i przechowywanych wyłącznie w formie elektronicznej.
Prawo przechowywania faktur zakupowych (a także paragonów oraz innych podobnych dokumentów) wyłącznie w formie elektronicznej i niszczenie papierowych oryginałów.
Organy podatkowe akceptują każdy rodzaj potwierdzenia, który pozwala bez żadnych wątpliwości ustalić, czy i kiedy faktura korygująca dotarła do nabywcy. Przy czym pojęcia otrzymanie faktury nie należy rozumieć zawężająco, jako samego dostarczenia jej do nabywcy, lecz jako dostarczenia jej nabywcy i zapoznania się nabywcy z jej treścią.
Prawo do odliczenia podatku naliczonego, zawartego na dokumentach potwierdzających wydatki służbowe, w przypadku przechowywania tych dokumentów wyłącznie w formie elektronicznej, gdy spełnione zostaną zasadnicze warunki do odliczenia podatku VAT.
Prawo do odliczenia podatku naliczonego w przypadku dysponowania tylko elektronicznymi obrazami faktur (dokumentów), otrzymanych pierwotnie w formie papierowej.
Prawo do odliczenia podatku naliczonego w przypadku dysponowania tylko elektronicznymi obrazami faktur (dokumentów), otrzymanych pierwotnie w formie papierowej.
Przechowywanie dokumentów, związanych z rozliczeniem podatku od towarów i usług, wyłącznie w formie elektronicznej oraz prawo do odliczenia podatku w przypadku tak przechowywanych faktur.
Przechowywanie faktur papierowych, dokumentujących ponoszone wydatki, wyłącznie w formie elektronicznej, tj. zeskanowanej faktury, otrzymanej w formie papierowej.
Uznanie przesłania faktury w formacie PDF za wydanie faktury nabywcy.
Podatek od towarów i usług w zakresie archiwizacji w formie elektronicznej faktur wystawianych w formacie elektronicznym i wysyłanych w formie papierowej.
w zakresie elektronicznego przechowywania faktur sprzedażowych wystawionych za pomocą kasy rejestrującej z elektronicznym zapisem kopii
w zakresie elektronicznego przechowywania faktur sprzedażowych wystawionych za pomocą kasy rejestrującej z elektronicznym zapisem kopii
Czy faktury VAT (otrzymane w formie papierowej) archiwizowane i przechowywane wyłącznie w formie elektronicznej, w ramach przedstawionej w opisie zdarzenia przyszłego procedury dotyczącej faktur dokumentujących zakup towarów do aptek, będą stanowić podstawę do rozpoznania na zasadach ogólnych kosztów uzyskania przychodu, nawet po zniszczeniu oryginalnych (papierowych) faktur VAT?
Czy faktury VAT (otrzymane w formie papierowej) archiwizowane i przechowywane wyłącznie w formie elektronicznej, w ramach przedstawionej w opisie zdarzenia przyszłego procedury dotyczącej faktur zakupowych dokumentujących transakcje inne niż zakup towarów do aptek, będą stanowić podstawę do rozpoznania na zasadach ogólnych kosztów uzyskania przychodu, nawet po zniszczeniu oryginalnych (papierowych)
Przechowywanie oryginałów faktur otrzymanych w tradycyjnej formie, w formie obrazów elektronicznych w sposób opisany przez Spółkę, przy zapewnieniu autentyczności pochodzenia oraz integralności treści i czytelności tych faktur, a także pozostałych warunków określonych w rozporządzeniu, jest właściwe w świetle § 20a oraz 21 rozporządzenia.