Wydatki związane z działalnością bieżącą przedsiębiorstwa, takie jak podatki i ubezpieczenia, stanowią pośrednie koszty uzyskania przychodów i podlegają rozliczeniu w dacie księgowego ujęcia. Odpisy na ZFŚS uznaje się za koszty podatkowe pod warunkiem faktycznego przekazania na rachunek funduszu.
Ustalenie, w jakiej dacie powstanie przychód podatkowy z tytułu sprzedaży prenumeraty/czasopisma oraz dostępu do elektronicznych publikacji oraz momentu zaliczenia do kosztów wydatków z tego tytułu.
Koszty pośrednie przekraczające w całości rok podatkowy, w którym zostały udokumentowane, powinny zostać rozliczone w kosztach podatkowych roku, którego dotyczą na podstawie art. 15 ust. 4d zdanie drugie updop.
Dotyczy ustalenia, w którym momencie Wnioskodawca powinien zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatek opisany w sytuacji 1-7.
W jakim momencie rozpatrywane koszty pośrednie wynikające ze zdarzeń, których skutek jest rozłożony w czasie, powinny być identyfikowane jako podatkowe koszty uzyskania przychodów?
W jakiej dacie należy zaliczyć wydatki poniesione na zakup prenumeraty prasy do kosztów uzyskania przychodów?
Czy wydatki na usługi i towary zdefiniowane w opisie stanu faktycznego jako usługi i towary, które są fakturowane przez dostawców jednorazowo, a następnie są wykonywane lub dostarczane do Spółki na przestrzeni kilku miesięcy powinny być traktowane jako koszty pośrednie i w przypadku, gdy dotycząc okresu przekraczającego rok podatkowy stanowią koszt uzyskania przychodów proporcjonalnie do długości okresu
Czy należy zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów w dacie faktycznej zapłaty następujące koszty pośrednie: polis ubezpieczeniowych majątkowych i samochodowych (okres ubezpieczenia dotyczy zazwyczaj 2 lat np. od X/2006 r. do IX/2007 r.), prenumeraty czasopism fachowych opłacanej z góry za okresy roczne, zakupu katalogów, w których publikowane są produkty oferowane przez Spółkę, które mają służyć Spółce
Zapytanie Spółki dotyczyło: określenia momentu zaliczania do kosztów uzyskania przychodów wydatków poniesionych na zakup rocznej prenumeraty czasopisma oraz na opłacenie składek na ubezpieczenie samochodu.
Czy wydatki na akcję marketingową związaną z ofertą prenumeraty czasopism na rok następny powinny być uznane za koszty uzyskania przychodu w roku ich poniesienia (zarachowania).
Zapytanie dot. momentu zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków poniesionych przez podatnika na przyszłą prenumeratę i ubezpieczenia.