Opłaty marketingowe ponoszone przez franczyzobiorcę w branży gastronomicznej mogą stanowić koszty uzyskania przychodów zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy o CIT, o ile są one wynagrodzeniem za konkretne świadczenia usług marketingowych i nie są kwalifikowane jako wyłączone z kosztów składki członkowskie.
Składki członkowskie opłacane na rzecz organizacji działających w oparciu o przepisy ustawy o organizacjach pracodawców oraz izbach gospodarczych, mogą być uznane za koszt uzyskania przychodów do wysokości limitu określonego w art. 16 ust. 1 pkt 37 lit. c ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych. Natomiast składki opłacane na rzecz stowarzyszeń działających w oparciu o przepisy ustawy o prawie
Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie prawa do zaliczenia w koszty uzyskania przychodu składki członkowskiej.
Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie prawa do zaliczenia w koszty uzyskania przychodu składki członkowskiej
Pytanie dotyczy zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków poniesionych w związku ze zorganizowaniem konferencji prasowej