Dotyczy ustalenia, czy zapłacona przez Wnioskodawcę kara umowna stanowi dla Wnioskodawcy koszt uzyskania przychodu w rozumieniu art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych i jednocześnie nie podlega wyłączeniu z katalogu kosztów uzyskania przychodu na podstawie art. 16 ust. 1 pkt 22 ww. ustawy.
czy wydatki poniesione w związku z przygotowaniem pierwszej oferty publicznej oraz wprowadzeniem posiadanych przez akcjonariuszy, już istniejących akcji na Giełdę Papierów Wartościowych stanowią koszty uzyskania przychodów
Czy Spółka ma prawo zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wszystkie wydatki poniesione na organizację mini targów?
1. Zaliczenie wydatków na Usługi Doradcze związane z procesem przygotowania i przeprowadzenia oferty publicznej (bez emisji nowych akcji/podwyższania dotychczasowego kapitału zakładowego Spółki) do kosztów uzyskania przychodów. 2. Zaliczenie ponoszonych w związku z procesem przygotowania i przeprowadzenia oferty publicznej (bez emisji nowych akcji/podwyższania dotychczasowego kapitału zakładowego Spółki
Czy wydatki na sfinansowanie Wkładu Uzupełniającego w ramach Programu Spółka będzie miała prawo zaliczyć do podatkowych kosztów uzyskania przychodów?
Zaliczenie do kosztów uzyskania przychodu wydatków związanych z emisją akcji dotyczących doradztwa prawnego, finansowego, inwestycyjnego związanych z przygotowaniem i przeprowadzeniem emisji oraz dotyczących kosztów przygotowania prospektu emisyjnego w związku z wprowadzeniem na giełdę akcji istniejących.
zaliczenia do kosztów uzyskania przychodu wydatków związanych z emisją akcji dotyczących doradztwa prawnego, finansowego, inwestycyjnego związanych z przygotowaniem i przeprowadzeniem emisji akcji oraz dotyczących kosztów przygotowania prospektu emisyjnego
Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków związanych z przygotowaniem oferty przetargowej.
Czy wydatki poniesione na zakup produktów spożywczych stanowią koszt uzyskania przychodu w rozumieniu art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. 2000.14.176)?
Czy prawidłowe jest stanowisko, zgodnie z którym za koszty uzyskania przychodów w podatku dochodowym od osób prawnych, Wnioskodawca może uznać wydatki opisane w stanie faktycznym poniesione w związku z organizacją Wydarzenia promocyjnych mających zachęcić do zakupu samochodów dystrybuowanych przez Spółkę?
Czy ponoszone przez Wnioskodawcę wydatki związane z wydawaniem magazynów reklamowych można w całości zakwalifikować jako koszty uzyskania przychodu w momencie ich poniesienia?
Odpłatne świadczenie usług i obowiązek podatkowy w przypadku realizacji wspólnego przedsięwzięcia gospodarczego w ramach programu partnerskiego.
dotyczy zaliczenia wydatków na refundację części albo całości kosztów ponoszonych przez kontrahentów:* na przygotowanie i druk gazetek reklamowych zawierających ofertę handlową dostawców, w tym Spółki oraz* przygotowanie, druk i kolportaż wśród swoich klientów ulotek zawierających reklamę Spółki i informację o jej produktachdo kosztów uzyskania przychodów w świetle art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 15.02.1992r
Czy są kosztami uzyskania przychodów wydatki wynikające z Programu Motywacyjnego obowiązującego w Spółce w odniesieniu dla kluczowych pracowników oraz współpracowników Spółki? W ramach Programu Spółka zobowiązana jest w latach 2006-2008 składać każdemu z jego adresatów oferty nabycia po cenie nominalnej wyemitowanych przez Spółkę akcji zwykłych na okaziciela serii C, nabytych uprzednio w tym celu przez
Czy kwotę utraconego wadium Spółka moze zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów, gdy pomimo wygrania przez nią przetargu nie doszło do zawarcia umowy z zamawiającym, a podpisanie umowy przyniosłoby Spółce znacznie większe straty?
Kwestia dotycząca zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wartości przekazanych próbek wyrobów.
Spółka jest producentem i dystrybutorem sysytemów domofonowych przeznaczonych dla budownictwa jedno i wielorodzinnego. Oferta skierowana jest do odbiorców na terenie w całym kraju. Spółka poniosła wydatki związane z przygotowaniem folderów i ulotek opisujących parametry techniczne oraz ceny a także wykonaniem zdjęć oferowanych wyrobów. Tak pomyślane materiały informacyjne umieszczane są w tekturowych
Z przedstawionego w piśmie stanu faktycznego wynika, że podatnik prowadzi pozarolniczą działalność gospodarczą w zakresie produkcji i handlu art. ściernych. Posiada ok. 1000 odbiorców produkowanych przez firmę artykułów, którym podczas przebywania w firmie wręczane są ulotki i foldery prezentujące ofertę handlową firmy i jej reklamę. Materiały reklamowe wyłożone są także w dziale zbytu oraz na stoiskach