Wydatki na gastronomię i inne usługi mogą stanowić koszt uzyskania przychodu, gdy służą działalności gospodarczej i nie są reprezentacją, jednak finansowanie ich z ZFŚS wyklucza uznanie tych nakładów za koszty podatkowe.
Podatek cukrowy nalicza się na podstawie całkowitej zawartości cukrów w napoju, niezależnie od ich naturalnego pochodzenia. Dodane cukry oraz naturalnie występujące cukry w napojach nie spełniających kryteriów wyłączenia są łączone do obliczenia całkowitej opłaty według ustawy o zdrowiu publicznym.
Brak obowiązku uiszczenia opłaty od środków spożywczych z tytułu sprzedaży napojów, o których mowa w art. 12a ust. 1 ustawy, na rzecz kontrahentów zagranicznych, tj. spoza Unii Europejskiej oraz z innych krajów Unii Europejskiej, tytułem eksportu oraz wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów oraz odbiorców hurtowych w Polsce, nieprowadzących sprzedaży detalicznej
Brak obowiązku naliczenia i odprowadzenia opłaty od środków spożywczych w przypadku nabycia oraz sprzedaży napojów, o których mowa w art. 12a ust. 1 ustawy, na rzecz nabywców mających siedzibę poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, którzy nie wprowadzili, nie wprowadzają i nie będą wprowadzać ww. napojów na terytorium RP
Sposób obliczenia opłaty od środków spożywczych zgodnie z art. 12f ust. 3 ustawy od napoju bezalkoholowego w przypadku jednoczesnego dodania do napoju kofeiny i tauryny.
Uznanie za napój lub syrop w rozumieniu art. 12b ust. 1 ustawy, wyrobu w postaci płynnej przeznaczonego do picia przez ludzi w celu zaspokajania pragnienia; - określanie wysokości opłaty od środków spożywczych na podstawie informacji umieszczonych na etykiecie produktu dotyczących zawartości substancji słodzących, kofeiny lub tauryny, a także informacji z tabeli wartości odżywczych, w której wskazana
Brak obowiązku zainstalowania kasy rejestrującej do ewidencjonowania sprzedaży usług na rzecz podmiotów prowadzących działalność gospodarczą.Zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania sprzedaży za pomocą kasy rejestrującej wykonując usługi, na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej i rolników ryczałtowych do momentu przekroczenia kwoty 20.000 zł.
Zaliczenie do kosztów uzyskania przychodów wydatków na poczęstunek podczas spotkań biznesowych z kontrahentami w trakcie targów.
1. Czy wydatki na organizacje konferencji wskazane w stanie faktycznym, zarówno ponoszone bezpośrednio przez Spółkę jak i te, w których Spółka partycypuje kiedy konferencję organizuje inny podmiot, stanowią dla Spółki w całości koszt uzyskania przychodów w podatku dochodowym od osób prawnych? (zaistniały stan faktyczny) 2. Czy wydatki na organizacje konferencji wskazane w stanie faktycznym, zarówno
1. Czy wydatki na usługi gastronomiczne, obejmujące posiłki w postaci śniadania, obiadu, kolacji wraz z napojami bezalkoholowymi, w postaci jak wskazana w opisie stanu faktycznego, poniesione przez Spółkę na spotkaniach biznesowych z obecnymi lub potencjalnymi kontrahentami Spółki stanowią koszty reprezentacji w rozumieniu art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?2. Czy wydatki
W zakresie: 1. Prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktur dokumentujących nabycie artykułów spożywczych, 2. Konieczności opodatkowania na podstawie art. 7 ust. 2 ustawy o podatku od towarów i usług zużywanych w czasie pracy przez pracowników napojów, 3. Konieczności opodatkowania na podstawie art. 7 ust. 2 ustawy o podatku od towarów i usług poczęstunku spożywanego przez kontrahentów w siedzibie
Czy wydatki poniesione przez Spółkę na rzecz kontrahentów dotyczących konsumpcji i noclegów są przez Nią prawidłowo klasyfikowane?
Czy wydatki z tytułu zakupu herbaty, kawy, napoi bezalkoholowych oraz słodyczy (przypadek 3) stanowią koszty uzyskania przychodów dla Spółki?
Dotyczy zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków na zakup napojów (kawa, herbata, soki, woda) i posiłków dla pracowników oraz momentu potrącalności tych kosztów.
Kiedy powstaje przychód w związku ze zwrotem nadpłaty podatku akcyzowego? Spółka od 1 maja 2004 r. w ramach prowadzonej działalności gospodarczej importowała do Polski płynne esencje, traktując je jako wyroby akcyzowe. W związku z importem naliczano w zgłoszeniu podatek akcyzowy, który następnie stwierdzono, że był nienależny i wniesiono o stwierdzenie nadpłaty.