W przypadku sprzedaży środka trwałego, który uprzednio został wycofany z ewidencji z powodu decyzji organu podatkowego, podatnik może rozpoznać koszty zakupu tego środka jako koszty uzyskania przychodu, o ile istnieje bezpośredni związek tych wydatków z uzyskanym przychodem.
Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych z usług manualnego testowania oprogramowania może być stosowany według stawki 8,5%, jeśli przychody te mieszczą się w PKWiU 62.02.30.0, a podatnik spełnia pozostałe warunki ustawowe.
Wartość zapłaconego podatku u źródła w wyniku korekt rozliczeń po kontrolach celno-skarbowych za lata 2019-2023, może być zaliczona do kosztów uzyskania przychodów zgodnie z art. 15 ust. 1 CIT, mimo braku klauzuli ubruttowienia w umowach. Jest to koszt pośredni, potrącalny w momencie poniesienia.
Podatek u źródła zapłacony przez płatnika na skutek korekt podatkowych może zostać uznany za koszt uzyskania przychodu (art. 15 ust. 1 CIT), nawet bez umownej klauzuli ubruttowienia, pod warunkiem wykazania, że służył zachowaniu lub zabezpieczeniu źródła przychodu i jest potwierdzony dowodami księgowymi.
Zapłata podatku u źródła przez spółkę, wynikająca z kontroli celno-skarbowej i ubruttowienia odsetek, może zostać zaliczona do kosztów uzyskania przychodów jako koszt pośredni według art. 15 ust. 1 i 4d ustawy o CIT, nawet bez klauzuli ubruttowienia.
Podatek u źródła zapłacony przez spółkę na podstawie korekt po kontrolach celno-skarbowych może być zaliczony do kosztów uzyskania przychodów, jako koszt pośredni, potrącany w dacie poniesienia, o ile spełnia ogólne warunki zawarte w art. 15 ust. 1 ustawy o CIT.
Odbiór faktur zakupowych przez upoważniony podmiot zewnętrzny jest traktowany jako ich otrzymanie przez podatnika dla celów odliczenia VAT; data Creation Date może być uznana za moment otrzymania faktury. Archiwizacja faktur wyłącznie w formie elektronicznej nie wyklucza prawa do odliczenia VAT.
Dostawa wewnątrzwspólnotowa płynu do papierosów elektronicznych nie podlega opodatkowaniu akcyzą w Polsce, a przepisy o znakach akcyzy nie nakładają obowiązku ich zdejmowania, przy braku zamiaru wystąpienia o zwrot akcyzy.
Zapłacone przez podatnika zaległe składki ZUS finansowane przez pracodawcę oraz opłata prolongacyjna wynikająca z układu ratalnego mogą stanowić koszty uzyskania przychodów stosownie do art. 15 ust. 1 oraz art. 16 ust. 1 ustawy o CIT, z uwagi na ich związek z zachowaniem lub zabezpieczeniem źródła przychodów.
W sytuacji zmiany kwalifikacji przychodów z kontraktu na stosunek pracy, podatnik ma obowiązek korekty wcześniejszych rozliczeń podatkowych i ubezpieczeniowych, uwzględniając wypłaty faktycznie otrzymane jako przychody ze stosunku pracy oraz współpracując z płatnikiem w zakresie prawidłowości informacji PIT-11.
W sytuacji produkcji piwa poza składem podatkowym z przedpłatą akcyzy, zgodnie z art. 94 ustawy o podatku akcyzowym, wystarczające jest posiadanie jednego legalizowanego zbiornika objętego prawną kontrolą metrologiczną dla rozliczenia podstawy opodatkowania.
Podatek u źródła zapłacony przez płatnika, wynikający z klauzuli ubruttowienia w umowie z zagranicznym kontrahentem, może stanowić koszt uzyskania przychodów, jeśli został poniesiony z tytułu zabezpieczenia lub utrzymania źródła przychodów, zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy o CIT. Wartość podatku powinna być rozpoznawana jako koszt pośredni, potrącalny w dacie faktycznego jego poniesienia.
Możliwość zastosowania 0% stawki podatku VAT dla dostawy środków ochrony indywidualnej.
Obowiązek sporządzania dokumentacji podatkowej dla transakcji zawartych po 1 stycznia 2017 r.
Wartość pracy osób zatrudnionych nielegalnie na podstawie umowy cywilnoprawnej oraz wartość przychodów tych osób zatrudnionych na podstawie umowy cywilnoprawnej, nie będzie stanowiła przychodów z działalności gospodarczej, określonych w art. 14 ust. 2 pkt 20 ustawy PIT.
Czy wypłacając członkowi zarządu Wynagrodzenie za zarządzanie i kontrolę Fundacja będzie zobowiązana do zapłaty podatku od świadczenia, o którym mowa w art. 2 ust. 2 UFR, na podstawie art. 24q ust. 1 pkt 1 Ustawy CIT. Czy wypłacając członkowi zarządu Wynagrodzenie za zarządzanie i kontrolę Fundacja będzie zobowiązana do zapłaty podatku od świadczenia w postaci ukrytych zysków na podstawie art. 24q
Czy wypłacając członkowi zarządu Wynagrodzenie za zarządzanie i kontrolę Fundacja będzie zobowiązana do zapłaty podatku od świadczenia, o którym mowa w art. 2 ust. 2 ufr, na podstawie art. 24q ust. 1 pkt 1 ustawy o CIT. Czy wypłacając członkowi zarządu Wynagrodzenie za zarządzanie i kontrolę Fundacja będzie zobowiązana do zapłaty podatku od świadczenia w postaci ukrytych zysków na podstawie art. 24q
Konieczność posiadania zbiorników objętych prawną kontrolą metrologiczną poza zbiornikiem warzelnym w przypadku produkcji piwa w oparciu o przedpłatę akcyzy
Czy podatek VAT naliczony wykazany na fakturach od Dostawcy, którego zasadność odliczenia od podatku VAT należnego zakwestionował Organ w wyniku przeprowadzonych kontroli celno-skarbowych (tj. Nieodliczony VAT 1 i Nieodliczony VAT 2), stanowi koszt uzyskania przychodów Wnioskodawcy w rozumieniu art. 15 ust. 1 ustawy CIT?
Obowiązki płatnika i obowiązki informacyjne przy opłacaniu zaległych składek na ubezpieczenie za zleceniobiorców oraz sporządzenia korekt informacji PIT-11.
Obowiązki płatnika i obowiązki informacyjne w związku z zapłatą zaległych składek na ubezpieczenie za pracowników i byłych pracowników oraz brak przychodu.
Ustalenia momentu dokonania korekty kosztów uzyskania przychodu w związku ze zmianą wysokości zobowiązania z tytułu podatku od nieruchomości dokonanej pismem Burmistrza po przeprowadzonej kontroli przez Najwyższą Izbę Kontroli.