Sprzedaż nieruchomości rolnej przed upływem 5 lat może korzystać z zwolnienia PIT na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 28, jeżeli grunty nie utracą charakteru rolnego, lub z art. 21 ust. 1 pkt 131, gdy przychód zostanie wydatkowany na cele mieszkaniowe.
Zgodnie z regulacją art. 9 ust. 1 pkt 3 i art. 11 ust. 1 pkt 3 ustawy o podatku akcyzowym, obowiązek podatkowy z tytułu akcyzy od energii elektrycznej powstaje z chwilą jej zużycia przez podmiot posiadający koncesję, niezależnie od wystawienia faktury dokumentującej zakup tej energii.
Podmiot nabywający energię elektryczną z naliczoną już akcyzą od Wynajmującego nie ma obowiązku ponownego zadeklarowania i zapłaty podatku, ani wykazywania jej w ilościowej ewidencji energii elektrycznej, gdyż nie wpływa to na rozliczenia akcyzowe.
Sprzedaż nieruchomości rolnej przez Wnioskodawcę osobistą, po upływie pięciu lat od jej nabycia, nie stanowi źródła przychodu w rozumieniu art. 10 ust. 1 pkt 8 updof, pod warunkiem braku powiązania transakcji z działalnością gospodarczą.
Podatnikowi przysługuje prawo do odliczenia podatku VAT od wydatków na badania geologiczne i uzyskanie koncesji, gdy wydatki te są związane z przyszłą działalnością podlegającą opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, mimo że działalność ta jeszcze nie została rozpoczęta.
Sprzedaż nieruchomości po upływie pięciu lat od nabycia, która nie jest dokonana w ramach działalności gospodarczej, nie generuje przychodu podlegającego opodatkowaniu, zgodnie z art. 10 ust. 1 pkt 8 ustawy o PIT.
Sprzedaż nieruchomości przez wnioskodawcę, której nabycie miało miejsce przed ponad pięcioma laty oraz nie następuje w ramach działalności gospodarczej, nie podlega opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych zgodnie z art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a ustawy o PIT.
Zużycie energii elektrycznej przez podmiot bez koncesji, który jej nie produkuje, nie podlega akcyzie. Po uzyskaniu koncesji, zużycie tej energii jest opodatkowane akcyzą, bez zwolnienia związku z procesami produkcyjnymi, gdyż energia jest zakupiona od innych podmiotów.
Zużycie energii elektrycznej przez podmiot nieposiadający koncesji na magazynowanie energii elektrycznej, podczas rozruchu instalacji, nie podlega opodatkowaniu akcyzą. Po uzyskaniu koncesji, zużycie to staje się przedmiotem opodatkowania, z wyłączeniem nieudokumentowanych strat technologicznych, a energia zużywana na potrzeby własne magazynu nie kwalifikuje się do zwolnienia z akcyzy.
Zużycie energii elektrycznej przez podmiot przed uzyskaniem koncesji na magazynowanie energii nie podlega opodatkowaniu akcyzą, natomiast po jej uzyskaniu zużycie to staje się przedmiotem opodatkowania akcyzą. Energia zużywana na potrzeby własne magazynu energii elektrycznej nie korzysta ze zwolnienia podatkowego określonego w art. 30 ust. 6 uAKC.
Zgodnie z §5 ust. 1 rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego, zużycie energii elektrycznej produkowanej przez jednostki samorządu terytorialnego z generatorów o mocy nieprzekraczającej 1 MW podlega zwolnieniu z akcyzy.
Nieodpłatne przekazanie zorganizowanej części przedsiębiorstwa, odpowiadającej za prowadzenie zakładu w A., ma znamiona wyłączenia z opodatkowania VAT na podstawie art. 6 pkt 1 ustawy o podatku od towarów i usług, gdyż spełnia przesłanki samodzielnego prowadzenia działalności gospodarczej.
Podmiot, który produkuje i sprzedaje całość wytworzonej energii elektrycznej podmiotowi posiadającemu koncesję, nie konsumując jej samodzielnie, nie dokonuje czynności podlegających opodatkowaniu akcyzą. Konsekwencją jest brak zastosowania zwolnień akcyzowych oraz obowiązków rejestracyjnych i ewidencyjnych, co wynika z artykułów ustawy o podatku akcyzowym oraz przepisów wykonawczych.
Wydanie interpretacji indywidualnej, która dotyczy podatku akcyzowego w zakresie ustalenia praw oraz obowiązków podmiotu posiadającego koncesję w rozumieniu przepisów ustawy Prawo energetyczne, który wytwarza, nabywa i zużywa energię elektryczną.
W zakresie uznania czy opisany zespół składników materialnych i niematerialnych (tj. Zakład) stanowi zorganizowaną część przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 2 pkt 27e ustawy o podatku od towarów i usług oraz czy aport Zakładu do (T) będzie czynnością wyłączoną z opodatkowania na podstawie art. 6 pkt 1 ustawy o VAT.
Posiadają Państwo koncesję na wytwarzanie energii elektrycznej w rozumieniu ustawy Prawo energetyczne oraz będą Państwo zużywali energię elektryczną wytworzoną we własnym zakresie z generatorów OZE, a więc będą Państwo dokonywali czynności opodatkowanej podatkiem akcyzowym na podstawie art. 9 ust. 1 pkt 3 ustawy o podatku akcyzowym
Ustalenia, czy kocioł gazowy, który uzyskał wszystkie przewidziane prawem odbiory techniczne i certyfikacje, został prawidłowo skalibrowany, a tym samym potwierdzona została jego kompletność i zdatność do użytku pod względem technicznym, przy braku jedynie rozszerzonej koncesji na produkcję energii elektrycznej oraz ciepła i energii elektrycznej dedykowanej dla tego kotła gazowego, spełnia kryteria
Dotyczy obowiązków podatkowych w zakresie produkcji i zużycia energii elektrycznej, wyprodukowanej w instalacji fotowoltaicznej o mocy nieprzekraczającej 1 MW.
Obowiązek dokonania korekty deklaracji podatkowej dla podatku akcyzowego,
Obowiązek stosowania mechanizmu odwrotnego obciążenia do sprzedaży energii elektrycznej i gazu na rzecz podmiotu, który ma koncesję Prezesa URE na obrót tymi towarami i którego zużycie na potrzeby własne nie jest nieznaczne oraz brak prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktur wystawionych bez uwzględnienia odwrotnego obciążenia.
Sprzedaż nisz cmentarnych i osiągnięcie przez Państwa celu gospodarczego umowy może nastąpić zarówno w tym samym roku podatkowym, jak również może być rozłożone na dłuższy, kilkuletni, okres. Tym samym, wraz z uzyskiwaniem przychodów ze sprzedaży nisz cmentarnych mają Państwo prawo do odliczania kosztów uzyskania przychodów w proporcji/współmiernie do osiągniętych z tego tytułu w danym roku podatkowym
Obowiązek zastosowania mechanizmu odwrotnego obciążenia wynika z faktu, że Wnioskodawca jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem VAT i posiada koncesję wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki, umożliwiającą obrót energią elektryczną lub gazem, co wypełnia przesłanki zawarte w art. 145e ust. 2 pkt 5 ustawy i na tej podstawie należy uznać, że Wnioskodawca jest podatnikiem, o którym mowa w art
W zakresie energii elektrycznej jaka powinna zostać rozliczona w deklaracjach podatkowych oraz danych jakie powinny zostać ujęte w ewidencji ilościowej energii elektrycznej.
Uznanie zespołu składników materialnych i niematerialnych za ZCP w rozumieniu art. 2 pkt 27e ustawy, uznania planowanej transakcji sprzedaży ZCP za wyłączoną z opodatkowania, korekty podatku naliczonego przez Nabywcę ZCP.