Sprzedaż towarów w modelu dropshipping, związana z przeniesieniem prawa do rozporządzania towarami, stanowi odpłatną dostawę towarów z miejscem jej świadczenia w kraju rozpoczęcia transportu. W związku z tym sprzedaż ta nie podlega opodatkowaniu VAT w Polsce, a Wnioskodawca nie ma obowiązku dokumentowania jej fakturami ani ewidencjonowania przy użyciu kasy rejestrującej.
Nie istnieje obowiązek korekty VAT należnego i naliczonego przy reklamacji i zwrocie importowanych towarów do dostawcy z państw trzecich, jeśli towary te były przedmiotem czynności opodatkowanych przed reklamacją.
Dla uznania wydatków z tytułu zakupu towarów jako kosztów uzyskania przychodów w CIT, nie można do nich zaliczyć podatku VAT w sytuacji, gdy transakcja stanowi wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów, a podatek należny z WNT podlega odliczeniu jako podatek naliczony. Koszty związane z WNT należy rozliczać bez uwzględnienia kwoty VAT.
Należności celne przywozowe, powstałe wskutek błędnego zgłoszenia celnego, nie kwalifikują się jako koszty uzyskania przychodów w podatku dochodowym od osób prawnych zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy CIT, gdyż wynikają z nieprawidłowości bez związku przyczynowego z osiąganiem przychodów.
Podatnikowi rozliczającemu VAT z tytułu importu towarów na zasadach określonych w art. 33a ustawy o VAT nie przysługuje prawo do korekt deklaracji podatkowej w dowolnym terminie; musi je dokonać w ciągu czterech miesięcy od powstania obowiązku podatkowego, w przeciwnym wypadku utraci prawo do takiego rozliczenia i będzie musiał zapłacić podatek wraz z odsetkami.
Brak uznania zwrotu poniesionych na rzecz klienta wydatków z tytułu należności celno-podatkowych jako element wynagrodzenia i tym samym niewliczanie ich do podstawy opodatkowania podatkiem VAT świadczonych usług.
Opisana transakcja nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7a ustawy o VAT; określenie miejsca opodatkowania dostawy towarów; dokumentowanie sprzedaży; brak obowiązku jej ewidencjonowania przy użyciu kasy rejestrującej; brak obowiązku rejestracji w procedurze IOSS
Rozliczenie podatku należnego, od zakupionego towaru z Chin, przy zastosowaniu reguł incoterms DDP.
Brak opodatkowania podatkiem VAT dokonanego na rzecz Wnioskodawcy przez Klienta zwrotu należności celno-podatkowych oraz jego dokumentowania.
Rozpoznanie i opodatkowanie dostawy z montażem, importu towarów oraz prawo do odliczenia podatku naliczonego wykazanego w dokumencie celnym.
Brak obowiązku dokonania korekty podstawy opodatkowania w wyniku korekty cen transferowych, w zakresie dokonanej dostawy krajowej towarów, wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów oraz importu towarów.
Korekta deklaracji VAT-7 w związku z błędnym wykazaniem importu towarów.
Brak konieczności korekty podstawy opodatkowania i podatku należnego w związku różnicą ceny żelazostopów w momencie ich importu oraz w momencie sprzedaży
Rozliczenie podatku z tytułu importu w związku z dokonaną korektą deklaracji VAT-7.
Sposób rozliczenia korekt z tytułu wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów oraz obowiązku dokonania korekty podatku VAT z tytułu importu towarów.
Ustalenie miejsca świadczenia dla kompleksowej usługi związanej z obsługą procesów posprzedażowych Produktów B oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego z tytułu importu Produktów Zamiennych.
Uznanie opisanej transakcji za dostawę towarów; określenie miejsca opodatkowania dostawy towarów; obowiązek rozliczenia w procedurze importu IOSS; dokumentowanie za pomocą faktury i na kasie rejestrującej; określenie miejsca opodatkowania w stanie prawnym obowiązującym przed nowelizacją ustawy z 1 lipca 2021 r.
Brak obowiązku opodatkowania przez Państwa na terytorium Polski dostaw towarów wysyłanych z kraju trzeciego oraz możliwości wystawienia faktur korygujących.
opodatkowanie dostawy zintegrowanego urządzenia szlifująco-polerującego
Zastosowanie stawki podatku w wysokości 0% do świadczonej przez Wnioskodawcę na rzecz Kontrahenta usługi spedycyjnej.
Podatek od towarów i usług w zakresie obowiązku rozliczenia podatku z tytułu zapłaconych zaliczek oraz w zakresie prawa do skorygowania podatku od zapłaconych zaliczek.
Posiadane przez Wnioskodawcę dokumenty związane z wykonaną usługą transportową nie stanowią dla Spółki wystarczającej podstawy do zastosowania stawki VAT 0% w oparciu o § 6 ust. 1 pkt 1 ww. rozporządzenia w związku z art. 83 ust. 1 pkt 23 oraz art. 83 ust. 5 pkt 1 i 2 ustawy, gdyż warunkiem niezbędnym do zastosowania tej preferencji do ww. usług transportu towarów importowanych jest posiadanie dokumentu