Opłaty marketingowe, ponoszone z tytułu świadczonych usług promocyjnych i marketingowych przez organizację pracodawców, mogą stanowić koszty uzyskania przychodów, o ile posiadają bezpośredni związek z osiąganiem przychodów, są odpowiednio udokumentowane i nie zostały wyłączone ustawowo.
Wydatki na opłaty marketingowe mogą zostać uznane za koszty uzyskania przychodów na podstawie art. 22 ust. 1 ustawy o PIT, o ile poniesione są w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą, są definitywne, dokumentowane fakturami VAT i nie mieszczą się w katalogu wyłączeń zgodnie z art. 23 ust. 1 ustawy o PIT.
Opłaty marketingowe ponoszone przez podatnika na rzecz Związku na kampanie promocyjne sieci B mogą być uznane za koszty uzyskania przychodu, gdyż nie zostały wymienione w art. 23 ustawy o PIT jako składki członkowskie, a spełniają przesłanki racjonalnego i celowego działania w celu osiągnięcia przychodów przewidziane w art. 22 ust. 1 ustawy o PIT.
Opłaty marketingowe uiszczane na rzecz Związku, będące odpłatnością za usługi reklamowe i promocyjne, mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów w rozumieniu art. 22 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym, jako wydatki poniesione w celu osiągnięcia przychodów, pod warunkiem odpowiedniego udokumentowania ich związku z działalnością gospodarczą.
Opłaty marketingowe ponoszone przez podatnika w ramach prowadzonej działalności gospodarczej mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów, jeżeli są związane z celowym działaniem mającym promować działalność i zwiększać przychody. Warunkiem jest ich prawidłowe udokumentowanie oraz brak wyłączenia z kosztów podatkowych na podstawie art. 23 ust. 1 ustawy PIT.
Opłaty marketingowe ponoszone na rzecz związku pracodawców za świadczone usługi mogą być zaliczane do kosztów uzyskania przychodów, jeżeli spełniają przesłanki racjonalności, gospodarczego uzasadnienia i udokumentowania, przy czym nie stanowią one składek członkowskich w rozumieniu art. 23 ust. 1 pkt 30 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Określenie stawki ryczałtu z tytułu świadczonych usług sklasyfikowanych wg PKWiU pod symbolem 56.10.19.0.
Kwalifikacja wydatków w oparciu o ulgę badawczą-rozwojową w związku z opracowaniem nowych receptur.
Możliwość rozliczenia przychodów z działalności gastronomicznej w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.
Obowiązek ewidencjonowania na kasie on-line działalności związanej z prowadzeniem baru, w którym serwowane są napoje oraz słone przekąski typu paluszki, orzeszki.
Wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej w kwestii braku obowiązku zastosowania kasy rejestrującej on-line w przyczepie typu food truck.
Obowiązek ewidencjonowania na kasie on-line działalności związanej z prowadzeniem baru, w którym serwowane są napoje.
W zakresie obowiązku stosowania kasy on-line od 1 stycznia 2021 r. – usługi grillowania na parkingu w galerii.
w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów podatkowych wskazanych we wniosku wydatków ponoszonych przez Spółkę na zakup artykułów spożywczych opisanych w stanie faktycznym, nabywanych na rzecz „Personelu”
prawo do odliczenia od podatku należnego kwot wydanych na zakup każdej z kas online wymienionych przez Spółkę do 31 grudnia 2020 r. oraz moment odliczenia od podatku należnego kwot wydanych na zakup kas rejestrujących online.
obowiązek rejestrowania sprzedaży usług gastronomicznych prowadzonych na statku za pomocą kasy on-line od 1 stycznia 2021 r.
Brak prawa do ewidencjonowania sprzedaży pieczonych kurczaków za pomocą kasy z elektronicznym lub papierowym zapisem kopii.