Za datę powstania przychodu z tytułu sprzedaży voucherów podarunkowych na masaże, zarejestrowanych na kasie fiskalnej, uważa się dzień pobrania wpłaty, co należy stosować konsekwentnie przez cały rok podatkowy.
Bon przedpłacony na towary jest bonem różnego przeznaczenia (MPV), skutkującym powstaniem obowiązku podatkowego dopiero w momencie dostawy towaru; transfer bonu MPV pozostaje neutralny podatkowo w VAT.
Wydanie karty podarunkowej nie stanowi przychodu podatkowego dla emitenta; przychód powstaje dopiero z tytułu prowizji od sprzedawców w okresach rozliczeniowych lub po upływie ważności karty, kiedy środki uzyskają charakter definitywny.
Sprzedaż kart SIM i eSIM bez doładowania stanowi usługę telekomunikacyjną podlegającą opodatkowaniu VAT, z miejscem świadczenia ustalonym na podstawie kodu MCC. Sprzedaż kart z doładowaniami uznaje się za bony jednego przeznaczenia, więc ich transfer podlega VAT w momencie emisji, a miejsce świadczenia determinuje kod MCC.
Sprzedaż pustych kart SIM i eSIM stanowi świadczenie usług telekomunikacyjnych, a miejsce ich świadczenia determinuje kod MCC wskazujący kraj odbiorcy. Sprzedaż kart doładowanych i doładowań to transfer bonów jednego przeznaczenia, co podlega VAT w miejscu ustalonym na podstawie kodu MCC, jeżeli dotyczy on Polski.
Wartość doładowań kart przedpłaconych przekazywanych pracownikom w celu zapewnienia posiłków profilaktycznych, w przypadkach gdzie pracodawca nie może ich wydać bezpośrednio, podlega zwolnieniu z podatku dochodowego na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 11b ustawy o PIT.
Należy zgodzić się z Wnioskodawcą, że w związku z przekazaniem bonów dla kontrahentów prowadzących działalność gospodarczą (dotyczy wariantu 1 i 2 akcji promocyjno-reklamowych) nie będą spoczywały na Wnioskodawcy jakiekolwiek obowiązki płatnika w podatku CIT.
Moment powstania obowiązku podatkowego w związku z zasileniem wirtualnej portmonetki.
Opodatkowanie podatkiem VAT sprzedaży Doładowań, zwolnienia z obowiązku prowadzenia ewidencji tej sprzedaży przy zastosowaniu kas rejestrujących, braku obowiązku wystawiania faktury dokumentującej dokonanie sprzedaży na żądanie Klienta oraz prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego zawartego w fakturach wystawionych przez Dostawcę na sprzedaż Doładowań.
W zakresie ustalenia, 1. czy wydatki poniesione na nieodpłatnie przekazane pracownikom bony jednego przeznaczenia stanowią koszt uzyskania przychodów zgodnie z art. 15 ust. 1 Ustawy o CIT, 2. czy wydatki poniesione na nieodpłatnie przekazane pracownikom bony jednego przeznaczenia stanowią koszt uzyskania przychodów w kwocie brutto wynikającej z otrzymanych od Operatora faktur VAT.
Ustalenie kosztów uzyskania przychodów oraz przychodów związanych ze sprzedażą premiową za cenę 1 zł.
Niepodleganie opodatkowaniu podatkiem VAT otrzymania środków pieniężnych na pokrycie kosztów nagród rzeczowych. Moment powstania obowiązku podatkowego w związku z wydaniem nagród rzeczowych. Ewidencjonowania przy zastosowaniu kasy rejestrującej wydania nagród rzeczowych.
W zakresie ustalenia: - czy niezależnie czy Bony wydawane byłyby Kontrahentom nieodpłatnie (jako nagrody) czy zbywane za symboliczną złotówkę, koszty nabycia Bonów będą stanowić koszt uzyskania przychodu („KUP”) dla Wnioskodawcy. - jaka byłaby podstawa opodatkowania podatkiem CIT przychodu Wnioskodawcy z tytułu sprzedaży Bonów z upustem (za symboliczną złotówkę).
Dotyczy ustalenia, czy w przypadku sprzedaży rzeczy lub wykonania usługi opłaconych za pomocą Tokenu, będącego bonem różnego przeznaczenia (MPV) przychód podatkowy w CIT powstaje w momencie przedstawienia Tokenu do umorzenia (spalenia), a nie wcześniejszej zapłaty za wyemitowany Token.
Uznania opisanych świadczeń za usługi telekomunikacyjne, ustalenia miejsca świadczenia i opodatkowania dokonywanych świadczeń związanych z kartami eSIM oraz wykazywania w deklaracji podatkowej.
Bon różnego przeznaczenia (MPV) - opodatkowanie, ustalenie momentu powstania obowiązku podatkowego.
Brak opodatkowania podatkiem VAT wydania lub doładowania Kart Paliwowych na rzecz Stacji Paliw. Brak uznania wartości wydawanych Stacji Obsługi Kart Paliwowych lub ich doładowania za rabat pośredni, a w konsekwencji za obniżkę ceny, o której mowa w art. 29a ust. 10 pkt 1 ustawy, przez co Spółka nie będzie uprawniona do obniżenia podstawy opodatkowania oraz odpowiednio kwoty podatku należnego o wartość
Uznanie kart podarunkowych za bon różnego przeznaczenia i określenie momentu powstania obowiązku podatkowego, a także niepodleganie opodatkowaniu podatkiem VAT niewykorzystanych kart podarunkowych w przypadku przeterminowania się karty w całości lub części jej wartości.
Skutki podatkowe przekazania tokenów w zamian za kryptowalutę lub waluty tradycyjne.
Korekta rozliczeń podatkowych w podatku VAT dotycząca sprzedaży bonów różnego przeznaczenia (Tokenów) powinna zostać dokonana poprzez dokonanie korekty pierwotnego pliku JPK_VAT z deklaracją, w której wykazano fakturę dokumentującą ww. sprzedaż.
Moment dokonania korekty rozliczeń podatkowych w podatku VAT dotyczącej sprzedaży bonów różnego przeznaczenia.
Ustalenia miejsca świadczenia i opodatkowania usług polegających na sprzedaży samych kart SIM tj. bez doładowania, sprzedaży samych kart SIM już doładowanych pakietem danych, Sprzedaży samych doładowań do kart SIM zawierających pakiety danych umożliwiających korzystanie z internetu i / lub jednostki taryfowe do wykorzystania na usługi telekomunikacyjne świadczone przez Operatora (tj. rozmowy / SMSy
Obowiązki płatnika w związku z przyznaniem uprawnionym pracownikom kart żywieniowych.