Skutki podatkowe świadczenia usług na rzecz Sił Zbrojnych USA stacjonujących w Polsce oraz możliwość skorzystania ze zwolnienia z opodatkowania przez amerykańskiego rezydenta podatkowego.
Skutki podatkowe uczestnictwa w programie o charakterze motywacyjnym.
Opodatkowanie w Polsce dochodów z działalności gospodarczej zarejestrowanej w Irlandii.
Ustalenie czy spółka na Cyprze jest dla Wnioskodawcy zagraniczną jednostką kontrolowaną.
Dochody uzyskane w 2022 roku z tytułu działalności zarejestrowanej w Ukrainie, ale wykonywanej w Polsce, w sposób zdalny oraz dochody uzyskane z jednoosobowej działalności gospodarczej zarejestrowanej w Polsce należało opodatkować łącznie jako dochody z działalności gospodarczej uzyskane w Polsce - na formularzu PIT-36 w części E.1 poz. 99 - 104 wraz z załącznikiem PIT-B i opodatkować je według zasad
W zakresie ustalenia, czy Wnioskodawcy byli oraz są podatnikami zależnymi lub współzależnymi bezpośrednio lub pośrednio wobec jednego podmiotu lub grupy podmiotów powiązanych ze sobą - w rozumieniu art. 5 ust. 2 zdanie 2 ustawy o PIF, a w konsekwencji czy każdy z Wnioskodawców ma prawo odrębnie pomniejszyć podstawę opodatkowania z tytułu PIF liczoną jako suma wartości aktywów, wynikającą z zestawienia
Dotyczy obowiązku podatkowego oraz opodatkowania w Polsce dochodów uzyskanych z działalności gospodarczej zarejestrowanej na Ukrainie, lecz zdalnie wykonywanej z terytorium Polski.
sposób obliczenia prewspółczynnika dla jednostki budżetowej powstałej z przekształcenia samorządowego zakładu budżetowego
Ustalenie rezydencji podatkowej oraz miejsca opodatkowania dochodów z jednoosobowej działalności gospodarczej.
Prawo do odliczenia podatku naliczonego od wydatków inwestycyjnych i bieżących związanych z infrastrukturą wodociągową oraz infrastrukturą kanalizacyjną według udziału procentowego, w jakim infrastruktura wodociągowa oraz infrastruktura kanalizacyjna jest wykorzystywana w działalności gospodarczej.
W zakresie ustalenia, czy Wnioskodawcy byli oraz są podatnikami zależnymi lub współzależnymi bezpośrednio lub pośrednio wobec jednego podmiotu lub grupy podmiotów powiązanych ze sobą - w rozumieniu art. 5 ust. 2 zdanie 2 ustawy o PIF, a w konsekwencji czy każdy z Wnioskodawców ma prawo odrębnie pomniejszyć podstawę opodatkowania z tytułu PIF liczoną jako suma wartości aktywów, wynikającą z zestawienia
W zakresie ustalenia, czy na podstawie art. 5 ust. 2 ustawy o ponif: X Życie i X Ubezpieczenia od 15 października 2020 r. oraz Q TU i Q Życie od dnia fuzji Q International AG z Q Osterreich w 2020 r. - a po połączeniu spółek Q TU i X Ubezpieczenia oraz spółek Q Życie i X Życie odpowiednio: spółki Q TU SA i Q TUnŻ SA - powinny każda odrębnie ustalać kwotę wolną od podatku, jako podmioty niebędące podatnikami
Prawo do odliczenia podatku od wydatków związanych z Infrastrukturą za pomocą prewspółczynnika.
Sposób ustalania proporcji dla określenia prawa do odliczenia podatku naliczonego z tytułu wydatków inwestycyjnych i bieżących z kategorii A i B ponoszonych od stycznia 2016 r. oraz sposób ustalania proporcji dla określenia prawa do odliczenia podatku naliczonego z tytułu wydatków inwestycyjnych i bieżących z kategorii C ponoszonych od stycznia 2016 r.
Prawo do ustalenia sposobu określenia proporcji w rozumieniu art. 86 ust. 2a i ust. 2h ustawy odmiennie dla różnych obszarów działalności Zakładu i różnych rodzajów nabyć oraz wskazanie, czy Gmina dokonując ustalenia proporcji odliczenia VAT Zakładu tytułem wydatków bieżących i majątkowych w zakresie infrastruktury sieci wodociągowej oraz infrastruktury sieci kanalizacji sanitarnej, ma prawo ustalić
Prawo do odliczenia podatku naliczonego od wydatków inwestycyjnych i bieżących na wodociągi za pomocą sposobu określenia proporcji, o którym mowa w art. 86 ust. 2a ustawy, opartego na kryterium udziału rocznego określonej w m3 ilości wody dostarczanej w ramach transakcji zewnętrznych w określonej w m3 ilości wody dostarczonej w ramach ogółu transakcji (tj. zarówno zewnętrznych, jak i wewnętrznych);
Prawo do odliczenia części podatku naliczonego z faktur VAT dokumentujących Wydatki inwestycyjne i Wydatki bieżące dotyczące części infrastruktury wodociągowej oraz wozu asenizacyjnego w związku z wykorzystaniem ich przez Gminę zarówno w celu odpłatnego świadczenia usług w zakresie dostarczania wody/odbioru ścieków na rzecz Odbiorców zewnętrznych oraz dostarczania wody/odbierania ścieków na rzecz Odbiorców
Brak obowiązku uwzględniania dla potrzeb określenia prewspółczynnika przez Zakład: - odpisów amortyzacyjnych od środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych przekazywanych do Zakładu przez Gminę w przychodach wykonanych zakładu budżetowego dla celów obliczenia wartości prewspółczynnika, jeśli wartości te nie są przychodem w rozumieniu ustawy o finansach publicznych; - wartości dotacji
Nieuwzględnianie dla potrzeb określenia proporcji, o której mowa w § 3 ust. 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 17 grudnia 2015 r. w sprawie sposobu określania zakresu wykorzystywania nabywanych towarów i usług do celów działalności gospodarczej w przypadku niektórych podatników (Dz. U. z 2015 r., poz. 2193) wartości odpisów amortyzacyjnych od środków trwałych oraz wartości niematerialnych i
Podatek od towarów i usług w zakresie ustalenia czy Gminie przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego od wydatków na wodociągi (zarówno inwestycyjnych, jak i bieżących), związanych z prowadzoną działalnością gospodarczą w zakresie zbiorowego zaopatrzenia w wodę za pomocą prewspółczynnika, opartego na kryterium udziału rocznego określonej w m3 ilości wody dostarczanej w ramach transakcji zewnętrznych
Brak obowiązku uwzględniania wartości odpisów amortyzacyjnych od środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych oraz równowartości rozwiązanych odpisów aktualizujących dla celów obliczenia wartości współczynnika dla zakładu budżetowego w przychodach wykonanych Zakładu.
Brak obowiązku uwzględniania dla potrzeb określenia prewspółczynnika przez Zakład wartości odpisów amortyzacyjnych od środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych przekazywanych do Zakładu przez Gminę
Brak obowiązku uwzględniania dla potrzeb określenia prewspółczynnika przez Zakład wartości odpisów amortyzacyjnych od środków trwałych przekazanych do Zakładu przez Gminę.