Prawo do częściowego odliczenia podatku naliczonego od wydatków związanych z realizacją projektu (prewspółczynnik).
Prawo do odliczenia podatku VAT od nakładów inwestycyjnych ponoszonych w związku z realizacją projektu.
opodatkowanie odpłatnych usług w zakresie dostarczania wody i odprowadzania ścieków na rzecz podmiotów zewnętrznych, prawo do pełnego odliczenia kwot podatku naliczonego z faktur dokumentujących wydatki inwestycyjne i bieżące przed 1 stycznia 2017 r. i po 1 stycznia 2017 r., prawo do częściowego odliczenia podatku naliczonego z faktur VAT dokumentujących wydatki inwestycyjne i bieżące, z zastosowaniem
Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego, związanego z realizacją zadania inwestycyjnego pn.: Budowa kanalizacji sanitarnej wsi (...).
W zakresie: - opodatkowania odpłatnych usług w zakresie dostarczania wody i odprowadzania ścieków na rzecz podmiotów zewnętrznych, - prawa do pełnego odliczenia przed 1 stycznia 2017 r. kwot podatku naliczonego z faktur dokumentujących wydatki inwestycyjne i bieżące, - prawa do pełnego odliczenia po 1 stycznia 2017 r. kwot podatku naliczonego z faktur dokumentujących wydatki inwestycyjne i bieżące,
Kwalifikacja do odpowiedniego źródła przychodów dodatków spisowych i nagród wypłacanych pracownikom jednostek samorządu terytorialnego oddelegowanych do pracy w gminnym biurze spisowym.
Prawo do odliczenia podatku naliczonego oraz korekty podatku naliczonego wynikającego z faktur VAT otrzymanych przez Gminę, wystawionych ze wskazaniem: Urzędu jako nabywcy i numeru NIP Gminy, Gminy jako nabywcy i numeru NIP Urzędu, Urzędu jako nabywcy i numeru NIP Urzędu.
przypisanie numeru NIP oraz statusu podatnika VAT wyłącznie dla podatnika Miasto, - wystąpienie o nadanie odrębnego numeru NIP dla samorządowej jednostki budżetowej Urzędu Miasta, - wyrejestrowania podatników VAT - samorządowych jednostek budżetowych, - sposób ustalenia właściwości naczelnika urzędu skarbowego.
Prawo do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur VAT otrzymanych przez Gminę, wystawionych ze wskazaniem: Urzędu jako nabywcy i numeru NIP Gminy, Gminy jako nabywcy i numeru NIP Urzędu, Urzędu jako nabywcy i numeru NIP Urzędu.
Podatek od towarów i usług w zakresie uznania za odrębnego od Gminy podatnika VAT oraz formy rozliczeń z Urzędem Skarbowym w odniesieniu do samorządowych jednostek budżetowych i jednostek budżetowych.
w zakresie uznania czy Gmina i jej jednostki budżetowe dla celów rozliczeń z tytułu podatku VAT powinny być traktowane jako jeden podatnik VAT i w konsekwencji powinny posługiwać się jednym numerem NIP nadanym Gminie oraz czy do celów rozliczeniowych w podatku dochodowym od osób fizycznych jednostki budżetowe powinny posiadać swój odrębny NIP
1. Czy w analizowanym przypadku Gmina ma/będzie miała prawo do pełnego odliczenia podatku naliczonego w wykazanych fakturach inwestycyjnych związanych z rozbudową i przebudową istniejącego Domu Strażaka celem urządzenia Domu Kultury i Biblioteki? 2. W przypadku negatywnej odpowiedzi na pytanie nr 1, w jaki sposób i z zastosowaniem jakiego klucza Gmina powinna określić część podatku naliczonego podlegającego
Czy Gmina, która najpierw przekazała Zakładowi wybudowaną infrastrukturę wodno kanalizacyjną w trwały zarząd, a następnie w roku 2013 cofnie trwały zarząd oraz przekaże ją do użytkowania na rzecz tego Zakładu odpłatnie na podstawie umowy dzierżawy, nabędzie w momencie tego odpłatnego przekazania, prawo do odliczenia podatku naliczonego VAT zawartego w cenie nabywanych towarów i usług związanych z budową
Czy w odniesieniu do inwestycji w infrastrukturę wodno kanalizacyjną, które mają zostać zrealizowane przez Gminę w przyszłości i bezpośrednio po ich oddaniu do użytkowania wydzierżawione na rzecz Zakładu, Gmina będzie miała prawo do skorzystania z odliczenia podatku VAT naliczonego na podstawie art. 86 ust. 1 ustawy o VAT?
Czy wypłacone członkom gminnego biura spisowego dodatki i nagrody oraz nagrody dla gminnego komisarza spisowego i jego zastępcy należy zaliczyć do przychodów ze stosunku pracy czy też należy przyjąć, że są to przychody z działalności wykonywanej osobiście?
Czy dodatki i nagrody spisowe są przychodami ze stosunku pracy w rozumieniu przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?
dodatki spisowe wypłacane pracownikom jednostek samorządu terytorialnego oddelegowanych do pracy w biurach spisowych
Zakres określenia statusu podatnika podatku od towarów i usług oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego, w związku z budową kanalizacji sanitarnej.
Czy przychody uzyskane w związku z wykonywaniem prac spisowych (dotyczących spisu rolnego i powszechnego spisu ludności) w postaci nagród i dodatków spisowych przez pracowników Urzędu Gminy należało zaklasyfikować do przychodów ze stosunku pracy zgodnie z art. 12 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, czy też przychody te należało zaklasyfikować, jako przychody z działalności wykonywanej
Przychody uzyskane przez pracowników Urzędu Gminy z tytułu dodatku spisowego i nagród spisowych prawidłowo są kwalifikowane jako przychody ze stosunku pracy zgodnie z art. 12 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, czy też Urząd powinien kwalifikować je jako przychody z działalności wykonywanej osobiście na podstawie art. 10 ust. 1 pkt 2 w związku z art. 13 pkt 6 ustawy o podatku dochodowym
Czy dodatki i nagrody spisowe są przychodami ze stosunku pracy w rozumieniu przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?
Opodatkowanie dodatków spisowych wypłacanych pracownikom jednostek samorządu terytorialnego oddelegowanych do pracy w biurach spisowych