Obowiązek rejestracji jako podatnik VAT czynny, opodatkowanie usług doradczych, obowiązek składania pliku JPK_VAT oraz sposób fakturowania transakcji.
Dla obowiązku rejestracji w CRPA, jak i dla wyłączenia z tego obowiązku, nie ma znaczenia fakt, że część niewykorzystanej energii (wyprodukowanej przez podmiot nieposiadający koncesji) jest sprzedawana podmiotowi posiadającemu koncesję, ponieważ nie jest to czynność opodatkowana.
Z uwagi na możliwość stosowania zwolnienia wynikającego z § 5 rozporządzenia w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego, będzie ona (jednostka samorządu terytorialnego – Gmina) zobowiązana (w przypadku jego zastosowania) do złożenia deklaracji kwartalnej w terminie do 25. dnia drugiego miesiąca następującego po kwartale w którym powstał obowiązek podatkowy na podstawie art. 24e ust. 1 pkt 1 ustawy, z
Obowiązek dokonania zgłoszenia rejestracyjnego - co do zasady - będzie dotyczył jednostki samorządu terytorialnego (prowadzącej co do zasady także działalność gospodarczą), która posiada i posługuje się w celach podatkowych numerem identyfikacji podatkowej (NIP), w odróżnieniu od jej jednostek organizacyjnych, które nie posiadają NIP dla celów podatkowych i posługują się NIP jednostki samorządu terytorialnego
Oznacza to, że obowiązek dokonania zgłoszenia rejestracyjnego - co do zasady - będzie dotyczył jednostki samorządu terytorialnego (prowadzącej co do zasady także działalność gospodarczą), która posiada i posługuje się w celach podatkowych numerem identyfikacji podatkowej (NIP), w odróżnieniu od jej jednostek organizacyjnych, które nie posiadają NIP dla celów podatkowych i posługują się NIP jednostki
Obowiązki związane z wytwarzaniem i zużyciem energii elektrycznej pochodzącej z odnawialnego źródła energii w tym obowiązek dokonania zgłoszenia rejestracyjnego
Możliwość wyboru przez Gminę sposobu rejestracji dla celów VAT uzależnionego od jej wewnętrznej organizacji. Uznanie za właściwy sposób zarejestrowania Gminy i jej jednostek budżetowych dla celów VAT wyłącznie pod jednym numerem NIP nadanym Gminie (jedna rejestracja).
Możliwość wyboru przez Gminę sposobu rejestracji dla celów VAT uzależnionego od jej wewnętrznej organizacji oraz uznanie za właściwy sposób zarejestrowania Gminy i jej jednostek budżetowych dla celów VAT wyłącznie pod jednym numerem NIP nadanym Gminie (jedna rejestracja).
uznanie zakupu odczynników do badań genetycznych za wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów.
Podatek od towarów i usług w zakresie stwierdzenia, czy jednostka budżetowa jest odrębnym od powiatu podatnikiem podatku od towarów i usług.
Podatek od towarów i usług w zakresie stwierdzenia, czy jednostka budżetowa jest odrębnym od powiatu podatnikiem podatku od towarów i usług.
Czy jednostka jest w świetle przepisów prawa podatkowego odrębnym od Powiatu podatnikiem podatku od towarów i usług?
Podatek od towarów i usług w zakresie stwierdzenia, czy jednostka budżetowa jest odrębnym od powiatu podatnikiem podatku od towarów i usług.
Czy dla celów rozliczeń VAT Powiat i jego wszystkie Jednostki Budżetowe powinni być traktowani jako jeden łączny podatnik VAT czynny i w konsekwencji dokonywać winny jednego rozliczenia deklaracyjnego na gruncie VAT poprzez Powiat?
Podatek od towarów i usług w zakresie stwierdzenia, czy jednostki budżetowe są odrębnymi podatnikami podatku od towarów i usług.
Podatek od towarów i usług w zakresie uznania Powiatu i jego jednostek budżetowych za odrębnych podatników podatku od towarów i usług oraz wykazywania w składanych deklaracjach podatku należnego i naliczonego, który należy przypisać czynnościom realizowanym przez Powiat
Podatek od towarów i usług w zakresie uznania jednostek budżetowych za odrębnych od Gminy podatników.
Czy Powiat i jego jednostki budżetowe, w tym m.in. Zespół Szkół, jako powiatowa jednostka budżetowa, mogą być uznawani za odrębnych podatników podatku od towarów i usług?
Podatek od towarów i usług w zakresie uznania za odrębnego od Gminy podatnika VAT oraz formy rozliczeń z Urzędem Skarbowym w odniesieniu do samorządowych jednostek budżetowych i jednostek budżetowych.
Czy samorządowa jednostka budżetowa może być podatnikiem podatku od towarów i usług i podlegać odrębnej rejestracji dla celów VAT
1. Czy wskazane czynności z zakresu działalności A. jakie Gmina świadczy za pośrednictwem Szkoły, stanowią usługi podlegające opodatkowaniu VAT, korzystające ze zwolnienia z VAT?2. Czy wskazane czynności z zakresu działalności B i C, jakie Gmina świadczy za pośrednictwem Szkoły, stanowią dostawę towarów podlegającą opodatkowaniu VAT korzystającą ze zwolnienia z VAT?
1. Czy prawidłowym sposobem zarejestrowania Gminy i jej jednostek budżetowych dla celów VAT jest rejestracja pod jednym numerem NIP i posługiwanie się jednym numerem NIP nadanym Gminie?2. Czy Gmina ma rozliczać podatek VAT wspólnie ze swoim/jednostkami budżetowymi (jedna deklaracja VAT)? 3. Czy faktury zakupu oraz sprzedaży jednostek budżetowych mają być wystawiane na Gminę z numerem NIP Gminy? 4.
Czy samorządowa jednostka budżetowa może być podatnikiem podatku od towarów i usług i podlegać odrębnej rejestracji dla celów VAT.