Nieuznanie Gminy za podatnika z tytułu realizacji wykonywanych za pośrednictwem jednostek czynności w zakresie pomocy społecznej.
Czy dochody osiągane przez Centrum w oparciu o ustawę o zatrudnieniu socjalnym w związku z integracją społeczną i zawodową dla osób zagrożonych wykluczeniem społecznym mogą korzystać ze zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy o CIT?
Wnioskodawca świadcząc za pośrednictwem jednostki organizacyjnej zadania, polegające na organizowaniu i świadczeniu usług opiekuńczych nie jest podatnikiem w rozumieniu art. 15 ust. 1 ustawy i w zakresie, w jakim realizuje ww. zadania jest objęty regulacją przepisu art. 15 ust. 6 ustawy o podatku od towarów i usług.
Podatek od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku sprzedaży posiłków uczniom Szkoły Podstawowej i Gimnazjum, których wyżywienie finansowane jest przez Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej, będący jednostką budżetową Gminy oraz w zakresie zwolnienia od podatku sprzedaży posiłków uczniom Szkoły Podstawowej i Gimnazjum, których wyżywienie finansowane jest przez Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej,
W zakresie nieuznania Gminy za podatnika podatku od towarów i usług z tytułu realizacji wykonywanych za pośrednictwem Jednostki czynności
Nieuznanie Gminy za podatnika z tytułu realizacji wykonywanych za pośrednictwem jednostek czynności w zakresie pomocy społecznej.
Nieuznanie Powiatu za podatnika podatku VAT z tytułu realizacji usług pomocy społecznej wykonywanych za pośrednictwem DPS.
Podatek od towarów i usług w zakresie opodatkowania czynności wykonywanych przez Gminę w ramach zadań z zakresu pomocy społecznej.
Wyłączenie z opodatkowania na podstawie art. 15 ust. 6 ustawy czynności w zakresie pomocy społecznej wykonywanych za pośrednictwem jednostki budżetowej związanych ze świadczeniem usług opiekuńczych oraz zapewnieniem pobytu w domu pomocy społecznej.
Zwolnienie od podatku dla usług wyżywienia w stołówce szkolnej bez względu na źródło finansowania obiadów, zwolnienie z podatku VAT dla usług opiekuńczych, specjalistycznych usług opiekuńczych a także pobytu w DPS, wyłączenie z opodatkowania VAT czynności wydania duplikatu Karty Dużej Rodziny
1. Czy do czynności w zakresie pomocy społecznej wymienionych w punkcie od nr 1 do nr 4 wykonywanych przez Miasto za pośrednictwem Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej, zastosowanie znaleźć powinien art. 15 ust. 6 ustawy o VAT, który wyłącza w tym zakresie uznanie Miasta za podatnika VAT, a tym samym czy powyższe czynności podlegają opodatkowaniu VAT? 2. Czy, w przypadku udzielenia negatywnej odpowiedzi
W analizowanej sprawie mamy do czynienia z sytuacją, w której występuje skonkretyzowane świadczenie (należności za usługi w zakresie opieki społecznej), które jest wykonywane z nakazu organu (decyzja administracyjna) pomiędzy dwoma określonymi stronami transakcji, dla którego istnieje bezpośredni beneficjent czynności. Wnioskodawca zobowiązuje się wykonać określone decyzją administracyjną czynności
Wnioskodawca świadcząc specjalistyczne usługi opiekuńcze będzie podatnikiem w rozumieniu art. 15 ust. 1 ustawy i w zakresie, w jakim zrealizuje ww. zadania nie będzie objęty regulacją przepisu art. 15 ust. 6 ustawy o podatku od towarów i usług. Jednocześnie oceniając czy świadczone przez Wnioskodawcę usługi będą korzystały ze zwolnienia od podatku od towarów i usług należy podkreślić, że usługi spełniające
Zwolnienia od podatku VAT usług bytowych, opiekuńczych i wspomagających oraz zapewnienia całodobowej opieki z powodu wieku, choroby lub niepełnosprawności osobom, które nie mogą samodzielnie funkcjonować w codziennym życiu i którym nie można zapewnić niezbędnej pomocy i opieki w miejscu zamieszkania na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 22 oraz art. 43 ust. 1 pkt 24 lit a) ustawy o VAT, zwolnienia od podatku
Brak obowiązku uwzględnienia przez Miasto po centralizacji rozliczeń podatku od towarów i usług jego jednostek organizacyjnych.
dot. możliwości zwolnienia z opodatkowania ryczałtu wypłacanego pracownikowi socjalnemu w związku z jazdami lokalnymi
Wnioskodawca z uwagi na fakt przekroczenia kwoty 40.000 zł obrotu w roku 2010 z tytułu świadczenia usług na rzecz osób, o których mowa w art. 111 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług ze zwolnienia z obowiązku prowadzenia ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kasy rejestrującej mógł korzystać do dnia 30 kwietnia 2011r., stosownie do zapisu § 2 ust. 1 pkt 2 lit. a ww. rozporządzenia. Zatem od dnia
Czy z tytułu wypłacanego pracownikowi socjalnemu na podstawie art. 121 ust. 3c ustawy o pomocy społecznej, ryczałtu z tytułu używania samochodu prywatnego do celów służbowych należy potrącić zaliczkę na podatek dochodowy?
Zwolnienie z opodatkowania ryczałtu wypłacanego z tytułu używania przez pracowników socjalnych do celów służbowych pojazdów prywatnych.
Zwolnienie z opodatkowania ryczałtu wypłacanego z tytułu używania przez pracowników socjalnych do celów służbowych pojazdów prywatnych.
Zwolnienie przedmiotowe ryczałt na jazdy własnym samochodem w kontekście świadczenia pracy
Czy ryczałt pieniężny za używanie własnych pojazdów w jazdach lokalnych do celów służbowych wypłacany pracownikom socjalnym wykonującym pracę w terenie podlega opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych?