Jednostka samorządu terytorialnego po centralizacji rozliczeń VAT, dokonując odliczenia VAT od wydatków, które nie mogą być bezpośrednio przyporządkowane konkretnym rodzajom działalności, powinna stosować prewspółczynnik właściwy dla jednostki organizacyjnej korzystającej z przekazanego majątku. Prewspółczynnik ten oblicza się na podstawie danych właściwych dla tej jednostki.
Sprzedaż towarów i usług dokonywaną przez gminę na rzecz jej samorządowych instytucji kultury oraz spółek, w których posiada co najmniej 25% udziałów, należy uznać za transakcje między podmiotami powiązanymi, co obliguje do oznaczania ich symbolem "TP" w pliku JPK_V7M, zgodnie z art. 32 ust. 2 pkt 1 ustawy o VAT.
Możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów w stanie prawnym obowiązującym do 31 grudnia 2017 r. i od 1 stycznia 2018 r., na podstawie: - art. 16 ust. 1 pkt 25 lit. a ustawy CIT niespłaconych, wymagalnych i nieprzedawnionych opłat i prowizji od pożyczek - art. 16 ust. 1 pkt 25 lit. b ustawy CIT, nieprzedawnionych wierzytelności pożyczkowych
Sposób odliczenia podatku naliczonego przy zastosowaniu opisanej we wniosku metody kalkulacji.
W zakresie ustalenia, czy w okresie od 1 stycznia 2018 r. do 30 listopada 2018 r. Wnioskodawca 2 i Wnioskodawca 3 nie byli podmiotami zależnymi lub współzależnymi w rozumieniu art. 5 ust. 3 Ustawy o ponif, względem siebie oraz względem Wnioskodawcy 1 oraz Wnioskodawcy 4 oraz w okresie od 1 stycznia 2018 r. do 30 listopada 2018 r. Wnioskodawca 2 i Wnioskodawca 3 nie byli zobowiązani do łącznego ustalania
Brak prawa do częściowego odliczenia podatku naliczonego z tytułu ponoszonych wydatków inwestycyjnych i bieżących w odniesieniu do budynków wykorzystywanych przez jednostki budżetowe. Brak prawa do odliczenia podatku naliczonego w odniesieniu do budynku wykorzystywanego przez instytucję kultury.
Prawo do częściowego odliczenia podatku naliczonego związanego z planowaną inwestycją modernizacji oświetlenia w sali kinowej w oparciu o zaproponowaną przez Wnioskodawcę metodę.
Centralizacja - brak obowiązku podjęcia przez Gminę rozliczania podatku wraz z Gminnym Ośrodkiem Kultury.
Czy w świetle ustawy o VAT, art. 14 w związku z art. 15 w związku z likwidacją jednostki budżetowej i powstaniem instytucji kultury, która przejmie cały majątek likwidowanej jednostki należy objąć spisem z natury wyposażenie i środki trwałe i opodatkować je podatkiem VAT wg cen nabycia skoro nowopowstała jednostka (instytucja kultury) kontynuuje tę samą działalność?Czy nowoutworzona jednostka kultury