Obowiązek rejestracji jako podatnik VAT czynny, opodatkowanie usług doradczych, obowiązek składania pliku JPK_VAT oraz sposób fakturowania transakcji.
Moment dokonania korekty pliku JPK_VAT wraz z deklaracją oraz brak konieczności posiadania dokumentacji potwierdzającej, że sprzedawca uzgodnił z nabywcą warunki obniżenia podstawy opodatkowania.
Skutki podatkowe różnych modelów transakcji wysyłki towarów z magazynu Spółki i ich sprzedaży w ramach korzystania z platformy.
Obowiązek sporządzania w postaci elektronicznej struktur logicznych Jednolitego Pliku Kontrolnego oraz obowiązek sporządzania struktury faktury VAT w taki sposób, że każda pozycja w przypadku wielopozycyjnych faktur sprzedaży będzie sporządzana w osobnym zapisie, w związku z przepisami dotyczącymi tzw. Jednolitego Pliku Kontrolnego.
Opodatkowanie sprzedaży działki zabudowanej wykorzystywanej w działalności gospodarczej.
Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktur VAT, które zostaną omyłkowo wystawione po dokonaniu centralizacji ze wskazaniem danych jednostek organizacyjnych Gminy, faktur które zostały wystawione przed dniem dokonania centralizacji ze wskazaniem danych jednostek organizacyjnych Gminy, które Gmina otrzymała po dokonaniu centralizacji oraz z faktur pierwotnie
Czy sprzedaż realizowana przez Spółkę w imieniu i na rzecz Gminy może być ewidencjonowana poprzez kasę fiskalną Spółki, jeżeli Spółka i Gmina w stosownej umowie zawrą taki sposób dokumentowania obrotu?
Podatek od towarów i usług w zakresie uznania jednostek budżetowych za odrębnych od Gminy podatników.
Prawo do odliczenia podatku naliczonego oraz korekty podatku naliczonego wynikającego z faktur VAT otrzymanych przez Gminę, wystawionych ze wskazaniem: Urzędu jako nabywcy i numeru NIP Gminy, Gminy jako nabywcy i numeru NIP Urzędu, Urzędu jako nabywcy i numeru NIP Urzędu.
Prawo do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur VAT otrzymanych przez Gminę, wystawionych ze wskazaniem: Urzędu jako nabywcy i numeru NIP Gminy, Gminy jako nabywcy i numeru NIP Urzędu, Urzędu jako nabywcy i numeru NIP Urzędu.
Podatek od towarów i usług w zakresie uznania za odrębnego od Gminy podatnika VAT oraz formy rozliczeń z Urzędem Skarbowym w odniesieniu do samorządowych jednostek budżetowych i jednostek budżetowych.
1. Czy wskazane czynności z zakresu działalności A. jakie Gmina świadczy za pośrednictwem Szkoły, stanowią usługi podlegające opodatkowaniu VAT, korzystające ze zwolnienia z VAT?2. Czy wskazane czynności z zakresu działalności B i C, jakie Gmina świadczy za pośrednictwem Szkoły, stanowią dostawę towarów podlegającą opodatkowaniu VAT korzystającą ze zwolnienia z VAT?
Podatek od towarów i usług w zakresie uwzględnienia w kalkulacji proporcji sprzedaży czynności niepodlegających ustawie o VAT i prawa do odliczenia podatku VAT od wydatków dotyczących ogólnego funkcjonowania Urzędu oraz wydatków ponoszonych na projekt i realizację miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, w oparciu o proporcję sprzedaży o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy, w tym również
Podatek od towarów i usług w zakresie obowiązku naliczania podatku należnego w związku z wykorzystaniem zakupionych towarów i usług do czynności niepodlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.
Podatek od towarów i usług w zakresie uwzględnienia w proporcji sprzedaży Gminy obrotu wykazanego przez jednostki budżetowe.
1. Czy prawidłowym sposobem zarejestrowania Gminy i jej jednostek budżetowych dla celów VAT jest rejestracja pod jednym numerem NIP i posługiwanie się jednym numerem NIP nadanym Gminie?2. Czy Gmina ma rozliczać podatek VAT wspólnie ze swoim/jednostkami budżetowymi (jedna deklaracja VAT)? 3. Czy faktury zakupu oraz sprzedaży jednostek budżetowych mają być wystawiane na Gminę z numerem NIP Gminy? 4.
Nazwa na fakturze osoby fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą w przypadku posiadania nazwy skróconej.
1. Czy w analizowanym przypadku Gmina ma/będzie miała prawo do pełnego odliczenia podatku naliczonego w wykazanych fakturach inwestycyjnych związanych z rozbudową i przebudową istniejącego Domu Strażaka celem urządzenia Domu Kultury i Biblioteki? 2. W przypadku negatywnej odpowiedzi na pytanie nr 1, w jaki sposób i z zastosowaniem jakiego klucza Gmina powinna określić część podatku naliczonego podlegającego
Nazwa na fakturze osoby fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą w przypadku posiadania nazwy skróconej.
opodatkowanie podatkiem VAT świadczonych usług, sposób dokumentowania tych czynności oraz prawo do odliczenia podatku VAT
Czy prawidłowe jest dokumentowanie zakupu zużytych tonerów do drukarek, jako odpadów poużytkowych, od osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej dowodami wewnętrznymi i zaliczanie takich dowodów wewnętrznych do dowodów księgowych dokumentujących wydatki w celu wykazania kosztów uzyskania przychodów? Czy w przypadku zakupu na podstawie dowodu wewnętrznego istnieją ograniczenia kwotowe
Wydatki poniesione na zakup od ludności zużytych tonerów do drukarek, stanowiących odpad poużytkowy, mogą zostać udokumentowane dowodami wewnętrznymi, zawierającymi dane wymienione w § 14 ust. 1 ust. 2 pkt 6 rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów Nie istnieje w związku z tym obowiązek dokumentowania takich transakcji umowami kupna sprzedaży W przypadku ww. zakupów
Opodatkowanie i dokumentowanie usług wykonywanych przez samorządowy zakład budżetowy na rzecz Gminy.